Time to apologize

Täällä on kaupat, ostarit yms.

Valvoja: Nightingale

Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 20.02.2018 19:00

Kazuhiro Tanaka

Kahvila oli melkein täynnä, kun Kazuhiro astui ovesta sisään. Hän huokaisi pahantuulisesti itsekseen marssiessaan tiskille tilaamaan teetä. Juuri tästä syystä hän kävi mieluummin muissa paikoissa kuin Starbucksin kaltaisissa trendikahviloissa. Juomat sinällään olivat ihan hyviä, mutta kun hinnoissa oli ilmaa ja omasta rauhasta vakavaa puutetta, säällinen maku oli laiha lohtu. Koska koko tämän tapaamisen idea oli pyytää anteeksi Hajimelta, oli kuitenkin tuntunut reilulta sopia tapaaminen vaaleahiuksisen kitaristin lempikahvilaan.

Kazuhiron mielialaa ei nostanut se, että hän joutui jälleen kerran tavaamaan nimensä kirjain kirjaimelta, jotta se tuli oikein kupin kylkeen. Koko tapa kirjoittaa asiakkaan nimi kuppiin oli hänen mielestään typerä, eikä asiaa auttanut se, etteivät työntekijät osanneet kirjoittaa muita kuin perienglantilaisia nimiä oikein. Kerran Kazu oli käskenyt jättämään nimen kirjoittamatta, mutta sitä yli-innokas barista ei ollut ottanut kuuleviin korviinsa, ja niin Kazu oli päätynyt saamaan käteensä kupin, jossa luki "Katsuhiro". Sen jälkeen hän oli suosiolla tavannut nimensä, joskaan hän ei vaivautunut peittelemään ärtymystään sitä tehdessään.

Saatuaan vihdoin juomansa - onneksi oikein kirjoitetun nimen kera - Kazuhiro siirtyi syrjäisempään kahdesta vapaasta pöydästä. Hän laski kuppinsa pöydälle, riisui ulkovaatteensa tuolin selkämykselle ja asettui odottamaan Hajimea. Hän oli tapansa mukaan saapunut etuajassa, mutta eiköhän toinenkin kohta ilmaantuisi paikalle. Vaikka heidän välinsä eivät sillä hetkellä olleetkaan kunnossa, Kazuhiro ei pitänyt todennäköisenä, että Hajime saapuisi myöhässä.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 20.02.2018 20:11

Hajime Aizawa

Kuten Hajime oli Junyalle kirjoittanut muutama päivä sitten, hän oli valmis antamaan Kazuhirolle anteeksi tämän käytöksen, joten kun Kazuhiro perjantaina otti häneen yhteyttä ja pyysi häntä lähtemään kahville juttelemaan, hän suostui tekemättä asiasta sen suurempaa numeroa. Niinpä hän olikin nyt sunnuntai-iltapäivällä matkalla tapaamaan Darretten rumpalia. Tämä oli ehdottanut, että he tapaisivat Starbucksissa. Hajime tiesi, ettei Kazuhiro tykännyt käydä Starbucksissa, koska se oli aina niin täynnä, joten toisen ehdotus oli hänestä merkki siitä, että tämä todella oli pahoillaan ja halusi korjata heidän välinsä. Toivon mukaan Kazuhiro kuitenkin kykenisi myös pyytämään anteeksi, koska Hajime kaipasi nimenomaan anteeksipyyntöä.

Kun Hajime avasi Starbucksin oven, hän huomasi kahvilan olevan melkein täpötäysi. Häneltä kesti hetki löytää Kazuhiro, mutta onneksi hän tiesi etsiä toista syrjäisemmistä pöydistä. Saatuaan katsekontaktin Kazuhiroon, joka istui kahden hengen pöydän ääressä pahvikuppi edessään ja ulkovaatteet jo riisuttuina, hän heilautti pienesti kättään. Sitten hän meni tiskille ja hetken jonotettuaan pääsi tilaamaan. Hän päätti ottaa Caramel Frappuccinon. Se oli huomattavasti epäterveellisempi vaihtoehto kuin tee, jota Kazuhiro oli luultavasti tilannut, mutta Hajime kieltäytyi tuntemasta huonoa omatuntoa valinnastaan, varsinkin nyt, kun hän oli periaatteessa yhä vihainen Kazuhirolle tämän käytöksestä.

Kun juoma oli valmistunut, Hajime otti sen ja lähti luovimaan kohti Kazuhiron valitsemaa pöytää. Hän oli kyllä huomannut, että barista oli kirjoittanut hänen nimensä väärin (kupissa luki "Hazime"), mutta hän oli tapansa mukaan antanut asian olla. Olihan se odotettavissa ja täysin ymmärrettävää, etteivät kahvilan työntekijät osanneet kirjoittaa eksoottisempia nimiä oikein. Turha siis pahoittaa asiasta mieltään. Sitä paitsi ainahan hän olisi voinut tavata nimensä kirjain kirjaimelta, kuten Kazuhiro tapasi tehdä, mutta hänestä asia ei maksanut moista vaivaa. Lisäksi tavaamisesta saattaisi tulla työntekijöille sellainen olo, että hän piti näitä täysinä idiootteina, eikä hän halunnut antaa epäystävällistä ja alentuvaa kuvaa itsestään.

"Hei", Hajime tervehti neutraalisti pöydän luokse päästyään. Hän laski kuppinsa pöydälle, riisui ulkovaatteensa ja istuutui sitten. Hän oli päättänyt jättää vastuun keskustelun vetämisestä Kazuhirolle, sillä tämähän se oli tapaamista ehdottanut ja anteeksipyynnön velkaa hänelle. Toivon mukaan Kazuhiro ei olisi liian ylpeä kyetäkseen myöntämään kohdelleensa häntä täysin ystävälle sopimattomalla tavalla.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 07.04.2018 23:56

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro oli ehtinyt istua viitisen minuuttia teensä kanssa, kun Hajime astui Starbucksin ovesta sisään. Tämä haki hetken katseellaan häntä ja hänet äkättyään heilautti kättään, ennen kuin meni tiskille tilaamaan juotavaa itselleen. Kazuhiro toivoi, että Hajime ottaisi jotain, mistä todella piti, eikä jotain, mitä ajatteli hänen arvostavan. Hän oli sitä mieltä, että kitaristin pitäisi lakata yrittämästä miellyttää muita ihmisiä, kaikkein vähiten häntä. Hän oli kuitenkin ymmärtänyt, ettei hän voinut pakottaa Hajimea muuttumaan vaan että tämän oli itse päätettävä luopua ylenpalttisesta miellyttämishalusta ja liiallisen painoarvon antamisesta muiden mielipiteille.

Parin minuutin kuluttua Hajime asteli pahvinen kahvimuki kädessään hänen luokseen. Tämä tervehti häntä korostetun neutraalisti, laski juomansa pöydälle, riisui ulkovaatteensa ja istui alas. Oli selvää, että Hajime odotti hänen ottavan johtavan roolin keskustelussa, kuten Kazu oli etukäteen olettanutkaan.

Kazuhiro meni suoraan asiaan, koska ei uskonut kiertelyllä ja kaartelulla saavutettavan mitään. Mitä pikemmin hän saisi pyydettyä anteeksi, sitä nopeammin heidän välinsä voisivat alkaa palautua normaaleiksi. "Olen pahoillani siitä, mitä sanoin ja miten toimin viimeksi. Ymmärrän nyt, että ylitin rajan. Olit oikeassa sanoessasi, että kohtelin sinua tavalla, jolla ystävää ei tule kohdella", rumpali myönsi.

"En yritä oikeuttaa käytöstäni, mutta ajattelin, että sinua saattaa kiinnostaa, miksi päädyin toimimaan niin kuin toimin, joten yritän parhaani mukaan selittää sen", Kazu jatkoi. "Olen puhunut sinulle sellaisista asioista, joista puhuminen ei ole ollut minun kaltaiselleni sulkeutuneelle ihmiselle helppoa. Ennen muuta tarkoitan Akin puukotusta ja siitä kokemaani syyllisyyttä. Sinä olet Akin itsensä lisäksi ainoa, jolle olen kertonut ajatuksistani ja tunteistani sitä asiaa koskien. Kun sinä et sitten halunnut tunnustaa minulle tunteitasi Junyaa kohtaan, vaikka tiedät minunkin olevan kiinnostunut toisista miehistä, tunsin oloni loukatuksi, ikään kuin en olisi luottamuksesi arvoinen."

"Ylipäätään minusta on jo jonkin aikaa tuntunut, että meidän välillämme vallitsee epäsuhta. Vaikka minä avaudun sinulle, sinä et avaudu minulle. Se on saanut minut jopa miettimään, arvostatko ystävyyttämme yhtä paljon kuin minä vai onko ystävyytemme sinulle yhdentekevä", Kazuhiro päätti puheensa. Ei ollut ollut helppoa tai mukavaa latoa tuolla tavalla avoimesti ajatuksiaan ja tunteitaan toisen nähtäville. Hän kuitenkin ymmärsi, että se oli ainoa keino päästä eteenpäin tässä tilanteessa. Toivottavasti Hajime osaisi arvostaa hänen harvinaislaatuista avoimuuttaan.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 08.04.2018 00:16

Hajime Aizawa

Kazuhiro vaikutti oivaltavan, että tällä oli vetovastuu keskustelusta. Kenties tämä oli osannut odottaakin niin olevan. Rumpali ei tuhlannutkaan aikaa tyhjänpäiväiseen jutusteluun vaan meni suoraan asiaan. "Olen pahoillani siitä, mitä sanoin ja miten toimin viimeksi. Ymmärrän nyt, että ylitin rajan. Olit oikeassa sanoessasi, että kohtelin sinua tavalla, jolla ystävää ei tule kohdella", tämä tunnusti.

Hajime oli hieman yllättynyt mutta mielissään siitä, että Kazuhiro hoiti anteeksipyynnön noin vaivattomasti pois alta. Tämä myös kuulosti siltä, että todella tarkoitti sanojaan eikä vain lausunut niitä hänen mielikseen. Toisaalta nyt kyse oli Kazuhirosta, joten olisi itse asiassa ollut hyvin outoa, että tämä olisi tehnyt jotain vain jotakuta toista miellyttääkseen.

Ennen kuin Hajime ehti ilmoittaa hyväksyvänsä ystävänsä anteeksipyynnön, Kazuhiro jatkoi: "En yritä oikeuttaa käytöstäni, mutta ajattelin, että sinua saattaa kiinnostaa, miksi päädyin toimimaan niin kuin toimin, joten yritän parhaani mukaan selittää sen. Olen puhunut sinulle sellaisista asioista, joista puhuminen ei ole ollut minun kaltaiselleni sulkeutuneelle ihmiselle helppoa. Ennen muuta tarkoitan Akin puukotusta ja siitä kokemaani syyllisyyttä. Sinä olet Akin itsensä lisäksi ainoa, jolle olen kertonut ajatuksistani ja tunteistani sitä asiaa koskien. Kun sinä et sitten halunnut tunnustaa minulle tunteitasi Junyaa kohtaan, vaikka tiedät minunkin olevan kiinnostunut toisista miehistä, tunsin oloni loukatuksi, ikään kuin en olisi luottamuksesi arvoinen."

"Ylipäätään minusta on jo jonkin aikaa tuntunut, että meidän välillämme vallitsee epäsuhta. Vaikka minä avaudun sinulle, sinä et avaudu minulle. Se on saanut minut jopa miettimään, arvostatko ystävyyttämme yhtä paljon kuin minä vai onko ystävyytemme sinulle yhdentekevä", Kazuhiro lopetti. Tämä oli selvästi puhunut nyt suunsa puhtaaksi ja pallo oli siirtynyt Hajimelle.

Hajime ei kuitenkaan saanut heti vastattua mitään. Hän oli suoraan sanottuna ällikällä lyöty siitä, kuinka avoimesti Kazuhiro oli kertonut omista ajatuksistaan ja tunteistaan. Hän ei ollut osannut odottaa sellaista pidättyväiseltä ja luottamuspulasta kärsivältä ystävältään. Selvästi Kazuhirossa oli vielä puolia, joita hän ei tuntenut.

Rumpalin puheen sisältö vahvisti tuota ajatusta. Hajime ei ollut tajunnut heidän ystävyytensä merkitsevän Kazuhirolle niin paljon kuin se tämän sanojen mukaan merkitsi. Ei hän liioin ollut ymmärtänyt toisen loukkaantuneen siitä, että hän oli yrittänyt peitellä tunteitaan Junyaa kohtaan, tai käsittänyt, että hänen vähäinen avautumisensa omista asioistaan vaivasi vakavasti toista ja oli saanut tämän kyseenalaistamaan heidän ystävyytensä syvyyden hänen puoleltaan. Kazuhiron sanat sisälsivätkin paljon hänelle uutta tietoa, joka asetti asiat eri valoon ja joka vaati sulattelua.

"Olen omasta puolestani pahoillani, että salailuni on loukannut sinua ja saanut sinut miettimään, arvostanko ystävyyttämme vai en. Se ei ollut tarkoitukseni. Ystävyytemme ei missään nimessä ole minulle yhdentekevä", Hajime vakuutti. Hänen sanoissaan oli aimo annos anteeksipyytävyyttä. Nyt kun hän tiesi Kazuhiron ilkeään käytökseen johtaneet syyt, hän ei enää kyennyt olemaan tälle katkera, vaikka hän toki olisikin toivonut toisen purkaneen loukkaantumisensa jotenkin toisin kuin yrittämällä satuttaa häntä.

"Olen tietoinen välillämme vallitsevasta epäsuhdasta", Hajime jatkoi katuvasti. "Minun olisi pitänyt estää sitä kehittymästä ja varsinkin suurenemasta, mutta en ole uskonut kykeneväni siihen. Kyse ei ole siitä, etten luottaisi sinuun. En vain ole pystynyt ottamaan joitakin asioita puheeksi. Kun salailee jotain kaikilta tarpeeksi pitkään, alkaa tuntua siltä, että maailma romahtaa, jos avaa suunsa." Viimeisten sanojen kohdalla Hajime ei enää kyennyt pitämään katsettaan ystävänsä silmissä, niin haavoittuvaiseksi hän tunsi itsensä, vaan siirtyi tuijottamaan pöytää edessään.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 08.04.2018 01:00

Kazuhiro Tanaka

Hajime oli hetken hiljaa. Tämä vaikutti kaipaavan aikaa prosessoida hänen sanojaan. Ainakin osa hänen sanomastaan vaikutti tulleen Hajimelle täytenä yllätyksenä. Kazuhiro osasi selvästi pitää ajatuksensa ja tunteensa vähän liiankin hyvin omana tietonaan, kun kerran hänen ystävänsä ei ollut tajunnut hänen olleen loukkaantunut ja huolissaan heidän ystävyytensä molemminpuolisuudesta. Tämä todistikin, että ajatuksista ja tunteista oli ainakin välillä syytä puhua avoimesti eikä vain olettaa, että toinen ymmärsi, vaikka avoin keskustelu olikin kaikkea muuta kuin helppoa ja miellyttävää.

"Olen omasta puolestani pahoillani, että salailuni on loukannut sinua ja saanut sinut miettimään, arvostanko ystävyyttämme vai en. Se ei ollut tarkoitukseni. Ystävyytemme ei missään nimessä ole minulle yhdentekevä", Hajime sanoi. Niin tämän sanat, äänensävy kuin ilmekin olivat anteeksipyytäviä. Oli selvää, että Kazuhiron sanat olivat herättäneet vastakaikua Hajimessa. Vielä hetki sitten vallinneesta varautuneisuudesta ja pidättyneisyydestä ei enää ollut jälkeäkään, vaan toinen oli nyt hänen tapaansa valmis asettamaan ajatuksensa ja tunteensa esille. Selvästi hänen esimerkkinsä oli toiminut.

"Olen tietoinen välillämme vallitsevasta epäsuhdasta", Hajime jatkoi. "Minun olisi pitänyt estää sitä kehittymästä ja varsinkin suurenemasta, mutta en ole uskonut kykeneväni siihen. Kyse ei ole siitä, etten luottaisi sinuun. En vain ole pystynyt ottamaan joitakin asioita puheeksi. Kun salailee jotain kaikilta tarpeeksi pitkään, alkaa tuntua siltä, että maailma romahtaa, jos avaa suunsa." Lopussa Hajimen katse hakeutui hänen silmistään pöydän pintaan. Tälle vaikutti todella olevan vaikeaa puhua asiasta.

"Uskon sinua", Kazuhiro vakuutti rauhoittavasti. "Tiedän myös paremmin kuin hyvin, kuinka vaikeaa vuosien vaikenemisen jälkeen on puhua henkilökohtaisista asioista. Se on kuitenkin tehnyt minulle hyvää, ja se tekee varmasti sinullekin."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 08.04.2018 01:40

Hajime Aizawa

"Uskon sinua. Tiedän myös paremmin kuin hyvin, kuinka vaikeaa vuosien vaikenemisen jälkeen on puhua henkilökohtaisista asioista. Se on kuitenkin tehnyt minulle hyvää, ja se tekee varmasti sinullekin", Kazuhiro sanoi. Tämän äänensävy oli rauhoittava, jopa lohduttava. Kazuhiro yritti selvästi olla hänen tukenaan ja rohkaista häntä.

Hajime nyökkäsi vastaukseksi, koska puhuminen tuntui sillä hetkellä liian vaikealta. Kyllä hän tiesi, että kyse oli vain siitä, että oli otettava ensimmäinen askel. Sen jälkeen avautuminen muuttuisi kerta kerralta hiljalleen yhä helpommaksi. Sen ensimmäisen askeleen ottaminen oli kuitenkin vaikeaa, miltei ylivoimaisen tuntuista. Hän ei voinut kuin ihailla Kazuhiroa siitä, että tämä oli kyennyt ottamaan sen, vaikka tällä oli takanaan rankempia asioita kuin hänellä.

Hajime joutui kokoamaan itseään hyvän aikaa, ennen kuin kykeni alkamaan puhua. Silloinkaan hän ei pystynyt kohtaamaan ystävänsä katsetta, vaan tämän silmien sijaan hän tuijotti yhä pöytälevyä. Toivottavasti Kazuhiro kuitenkin ymmärtäisi, etteivät kaikki olleet yhtä vahvoja kuin tämä itse, eikä tuomitsisi hänen heikkouttaan liian ankarasti.

"Kun olin 14, isoveljeni Takahiro alkoi seurustella Nadja-nimisen tytön kanssa. Parin viikon seurustelun jälkeen hän toi tyttöystävänsä tapaamaan vanhempiamme. Heti, kun he astuivat ovesta sisään ja isäni ja äitini näkivät Nadjan, tiesin, ettei seuraisi mitään hyvää. Nadja osoittautui nimittäin tummaihoiseksi, ja vanhempani pitävät tummaihoisia alempiarvoisina."

"Illallinen oli hirveä. Ensin vanhempani olivat muka-kohteliaita mutta todellisuudessa ilkeitä, sitten jo ihan avoimesti häijyjä. He kohtelivat Nadjaa kuin jotain kengänpohjaan kadulta tarttunutta. Isoveljeni ei sulattanut sitä vaan puolusti tyttöystäväänsä heitä vastaan. Illallinen päättyi suoraan huutoon."

"Vanhempani halusivat, että veljeni eroaisi Nadjasta. Hän ei suostunut. Seuraavat pari viikkoa kotona olivat yhtä helvettiä: vanhempani ja veljeni riitelivät joka ainoa päivä. Olin poissa kotoa niin paljon kuin pystyin, koska en kestänyt sitä. Kun veljeni sitten päätti muuttaa kotoa pois, olin enemmän helpottunut kuin pahoillani, koska halusin, että kotiin palaisi rauha."

"Vanhempani eivät kuitenkaan hyväksyneet veljeni ratkaisua. He katkaisivat kokonaan välinsä veljeeni ja sanoivat, ettei tämä olisi heidän lapsensa niin kauan kuin seurusteli tummaihoisen tytön kanssa. Ja he ovat pitäneet sanansa. Sen jälkeen, kun veljeni muutti pois kotoa, vanhempani eivät tietääkseni ole pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä. Lisäksi he kielsivät minua olemasta missään tekemisissä veljeni kanssa. He eivät myöskään puhu hänestä koskaan. On ikään kuin minulla ei olisi koskaan ollutkaan isoveljeä."

Hajime piti pienen tauon ja jatkoi sitten kertomustaan: "Vähän ennen tuota kaikkea olin alkanut tajuta, että olin kiinnostunut saman sukupuolen edustajista. Kun olin nähnyt, miten veljelleni kävi tummaihoisen tyttöystävän takia, ymmärsin kuitenkin, etten voisi koskaan seurustella toisen miehen kanssa, mikäli en haluaisi jakaa veljeni kohtaloa. Vanhempani halveksivat myös homoseksuaaleja, ja ainakin yhtä paljon kuin tummaihoisia. Minun oli siis pakko vaieta homoseksuaalisuudestani ja aikaa myöten myös hankkia kulissityttöystäviä, etteivät vanhempani tajuaisi minussa olevan jotain poikkeavaa."

"En ole uskaltanut kertoa totuutta seksuaalisesta suuntautumisestani yhdellekään kaverilleni. Pelkään, että he suhtautuisivat asiaan huonosti. Vielä sitäkin enemmän kuitenkin pelkään, että asia kantautuisi heidän kauttaan vanhempieni korviin. Tiedän, ettei se ole todennäköistä, mutta en uskalla ottaa riskiä. En halua menettää vanhempiani, kuten veljeni menetti."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 08.04.2018 02:16

Kazuhiro Tanaka

Hajime nyökkäsi mutta ei sanonut mitään. Tämä oli pitkään hiljaa ja kokosi selvästi itseään, ennen kuin viimein avasi suunsa. Katse yhä pöydän pinnassa kitaristi alkoi kertoa tarinaa muutaman vuoden takaa.

Kazuhiro ei ollut ihminen, joka järkyttyi helposti, mutta Hajimen kertomus kyllä järkytti häntä. Jos kyseessä olisi ollut joku muu, hän olisi saattanut epäillä, että kertoja valehteli, niin vaikea hänen oli uskoa kuulemaansa. Hänen isänsä ei todellakaan ollut mikään mallivanhempi, mutta Hajimen isään ja äitiin verrattuna tämä oli lähestulkoon pyhimys. Nämä olivat aiheuttaneet lapselleen vakavaa psykologista vahinkoa toiminnallaan, puhumattakaan näiden rasismista ja homovihamielisyydestä. Hajimen kertomus sai Kazuhiron tuntemaan hyistä vihaa niitä ihmisiä kohtaan, joita hänen ystävänsä nimitti vanhemmikseen.

Hajimen tarina kuitenkin myös selitti paljon ja antoi Kazuhirolle mahdollisuuden ymmärtää ystäväänsä huomattavasti paremmin kuin ennen. Isoveljen kohtalo oli Hajimelle syvästi traumaattinen kokemus, joka oli vaikuttanut, vaikutti ja tulisi todennäköisesti tulevaisuudessakin vaikuttamaan vahvasti sekä tämän ajatuksiin että tekoihin. Pahinta oli, että se oli ajoittunut teini-ikään, jolloin ihminen oli muutenkin hyvin haavoittuvainen ja epävarma. Lisäksi Hajime ei ollut ehtinyt tulla sinuiksi homoseksuaalisuutensa kanssa ennen sitä. Kasassa olivat kaikki vakavan psykologisen ongelman rakennuspalikat.

Kazuhiro tiesi yleensä tarkalleen, mitä halusi sanoa, mutta nyt hän epäröi. Hänen oli valittava sanansa tarkasti, jotta hän osoittaisi olevansa Hajimen luottamuksen arvoinen ja jotta hän ei pahentaisi toisen ongelmia. Vaikka hänen siis teki mieli haukkua Hajimen vanhemmat maanrakoon ja neuvoa tätä jättämään näiden ahdasmieliset mielipiteet omaan arvoonsa, hän ei voinut tehdä niin. Jos hän sanoisi sellaista, Hajime menettäisi luottamuksensa häntä kohtaan eikä enää koskaan haluaisi puhua tästä asiasta kenenkään kanssa. Hajimen olikin itse ymmärrettävä, ettei tämä voisi ikuisesti olla kaapissa vanhempiensa takia ja että tämän oli todellisuudessa parempi ilman näitä.

Pitkän ja perusteellisen harkinnan päätteeksi Kazuhiro päätyi sanomaan: "Olen pahoillani kokemasi vuoksi. Ymmärrän nyt, miksi et ole halunnut kertoa minulle homoseksuaalisuudestasi. Voit kuitenkin olla huoletta: en aio kertoa seksuaalisesta suuntautumisestasi kenellekään, kaikkein vähiten vanhemmillesi. Minun kauttani he eivät saa kuulla siitä. Voit luottaa minuun."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 08.04.2018 02:29

Hajime Aizawa

Kazuhiro oli pitkään hiljaa. Hajime ei kuitenkaan pannut hiljaisuutta pahakseen. Päinvastoin se oli tervetullutta, koska se tarjosi hänelle mahdollisuuden kasata itseään. Hänellä oli äärimmäisen haavoittuvainen olo, ikään kuin yksikin väärä sana voisi rikkoa hänet tuhansiksi sirpaleiksi. Hänestä tuntui kuitenkin myös hieman aiempaa kevyemmältä, ikään kuin osa hänen jatkuvasti sisällään kantamastaan taakasta olisi kadonnut. Ilmeisesti Kazuhiro oli ollut oikeassa sanoessaan, että puhuminen tekisi hänelle hyvää, vaikka se vaikeaa olikin.

"Olen pahoillani kokemasi vuoksi", Kazuhiro sanoi hiljaa ja pehmeästi. "Ymmärrän nyt, miksi et ole halunnut kertoa minulle homoseksuaalisuudestasi. Voit kuitenkin olla huoletta: en aio kertoa seksuaalisesta suuntautumisestasi kenellekään, kaikkein vähiten vanhemmillesi. Minun kauttani he eivät saa kuulla siitä. Voit luottaa minuun."

"Uskon lupaukseesi. Mutta silti minua pelottaa. Pelkään jatkuvasti, että vanhempani saavat jotenkin tietää. Haluaisin lakata pelkäämästä tällä tavalla mutta en tiedä, miten", Hajime tunnusti. Hän joutui sulkemaan silmänsä, koska kyyneleet uhkasivat tulla esiin. Hän oli niin väsynyt ainaiseen teeskentelemiseen, piilottelemiseen ja ennen kaikkea pelkäämiseen.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 12.05.2020 21:30

Kazuhiro Tanaka


"Uskon lupaukseesi. Mutta silti minua pelottaa. Pelkään jatkuvasti, että vanhempani saavat jotenkin tietää. Haluaisin lakata pelkäämästä tällä tavalla mutta en tiedä, miten", Hajime vastasi. Sanojensa päätteeksi tämä sulki silmänsä, ilmeisesti estääkseen itseään itkemästä. Toinen vaikutti olevan murtumisen partaalla.

Kazuhiron kävi luonnollisesti hyvin sääli ystäväänsä. Hän tunsi myös itsensä aika avuttomaksi ja neuvottomaksi. Hän ei voinut muuttaa Hajimen vanhempia suvaitsevaisiksi, eikä hän voinut siirtää omaa rohkeuttaan olla välittämättä muiden mielipiteistä kitaristille. Sitä paitsi kyllä hänelläkin olisi todennäköisesti ollut vaikeaa Hajimen tilanteessa. Kukaan ei halunnut tulla vanhempiensa hylkäämäksi, ei edes niin itsenäinen persoona kuin Kazu.

"En usko, että siihen on mitään taianomaisia keinoja. On luonnollista, ettet halua menettää vanhempiasi. Loppujen lopuksi elät kuitenkin elämääsi itseäsi varten ja sinun on tehtävä valintoja, jotka tekevät onnelliseksi sinut, eivät heidät", Kazuhiro sanoi. Hän piti huolellisesti huolen siitä, ettei kuulostanut painostavalta tai syyttävältä, koska hän tiesi, ettei se olisi hyväksi. Hän halusi tukea Hajimea, ei saada tämän oloa entistä pahemmaksi.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 12.05.2020 21:52

Hajime Aizawa


Hajime keskittyi hengittämään mahdollisimman syvään, jotta puristava tunne kurkusta häviäisi. Hän ei halunnut puhjeta itkuun keskellä melkein täyttä kahvilaa. Kazuhiro ei onneksi sanonut heti mitään vaan antoi hänen kasata itseään ensin. Hajime oli kiitollinen siitä.

"En usko, että siihen on mitään taianomaisia keinoja. On luonnollista, ettet halua menettää vanhempiasi. Loppujen lopuksi elät kuitenkin elämääsi itseäsi varten ja sinun on tehtävä valintoja, jotka tekevät onnelliseksi sinut, eivät heidät", Kazuhiro totesi hetken kuluttua. Hajime nyökkäsi yhä silmät kiinni. Hän tiesi, että toinen puhui täyttä totta. Hän ei voisi jatkaa näin loputtomiin, ei ainakaan jos ei halunnut olla syvästi onneton.

"Sen jälkeen, kun tapasin Junyan, ajatus kulissityttöystävistä on tuntunut aiempaa pahemmalta. Tietysti minulla oli aiemminkin huono omatunto siitä, että teeskentelin tykkääväni niistä tytöistä, mutta nyt en ole kyennyt pakottamaan itseäni aloittamaan uutta kulissisuhdetta. Se tuntuu jotenkin niin väärältä nyt, kun mielessäni on joku tietty mies eikä vain epämääräinen ajatus poikaystävästä", Hajime myönsi hiljaa ja jatkoi: "Pelkäsin meidän riitamme jälkeen kamalasti, että se vaikuttaisi väleihini Junyaan. Ajatus siitä, ettei hän enää olisi elämässäni, tuntuu musertavalta, vaikka emme koskaan voikaan olla muuta kuin ystäviä."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 12.05.2020 21:52

Kazuhiro Tanaka


Hajime nyökkäsi vastaukseksi. Tämän silmät olivat yhä kiinni. Oli selvää, että tästä aiheesta puhuminen oli Hajimelle hyvin vaikeaa. Kazuhiro uskoi kuitenkin, että se oli toiselle hyväksi. Tämä oli selvästi pelkonsa vuoksi vaiennut seksuaalisesta suuntautumisestaan aivan liian kauan ja padonnut kaiken suureksi palloksi sisälleen.

Kazu oli aikeissa jatkaa Hajimen rohkaisemista, kun tämä puhkesi yllättäen itse puhumaan. "Sen jälkeen, kun tapasin Junyan, ajatus kulissityttöystävistä on tuntunut aiempaa pahemmalta. Tietysti minulla oli aiemminkin huono omatunto siitä, että teeskentelin tykkääväni niistä tytöistä, mutta nyt en ole kyennyt pakottamaan itseäni aloittamaan uutta kulissisuhdetta. Se tuntuu jotenkin niin väärältä nyt, kun mielessäni on joku tietty mies eikä vain epämääräinen ajatus poikaystävästä. Pelkäsin meidän riitamme jälkeen kamalasti, että se vaikuttaisi väleihini Junyaan. Ajatus siitä, ettei hän enää olisi elämässäni, tuntuu musertavalta, vaikka emme koskaan voikaan olla muuta kuin ystäviä", kitaristi tunnusti.

"Sinä olet rakastunut häneen", Kazuhiro totesi ääneen. Hän oli epäillytkin sitä, mutta Hajimen sanat, ilme ja äänensävy varmistivat asian paikkansapitävyyden. Oli myös selvää, että Junya oli Hajimen ensimmäinen rakkauden kohde. Kaikella todennäköisyydellä tämä oli kyllä ollut aiemminkin ihastunut toisiin miespuolisiin henkilöihin, mutta Junya oli ensimmäinen ihminen, jonka kanssa ihastuminen oli syventynyt rakastumiseksi. Ei ihme, että Hajime kipuili niin kovasti asian kanssa.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 12.05.2020 22:21

Hajime Aizawa


"Sinä olet rakastunut häneen", Kazuhiro totesi yllättäen vastaukseksi. Hajime avasi viimein silmänsä ja kohtasi toisen vakaan katseen. Hän ei voinut muuta kuin nyökätä. Kazuhiro puhui totta. Sisimmässään hän oli tiennyt asian laidan jo jonkin aikaa mutta ei ollut halunnut myöntää tunteidensa syvyyttä edes itselleen, koska oli tiennyt, ettei siitä seuraisi ainakaan mitään hyvää. Oli ollut helpompi teeskennellä olevansa vain ihastunut, koska ihastus oli vaarattomampaa ja ohimenevämpää kuin rakkaus.

"Olen ajatellut, että tunteeni laimenevat itsekseen. On kuitenkin käynyt niin, että ne ovat vain syventyneet sitä mukaa, kun olen tutustunut häneen paremmin. Kun olen hänen kanssaan, minulla on lämmin ja turvallinen olo, ja kun en ole hänen kanssaan, en voi olla ajattelematta häntä ja fantasioimatta hänestä. Olen yrittänyt olla ruokkimatta noita ajatuksia, mutta en ole juuri onnistunut hillitsemään itseäni", Hajime kertoi.

"Anteeksi, tämä on varmaan kiusallista kuultavaa sinulle", Hajime lisäsi muistettuaan äkisti puhuvansa Junyan pikkuveljelle. Hän tunsi kasvojensa punehtuvan. Hänen olisi todellakin pitänyt jättää mainitsematta Junyaa koskevista seksifantasioista. Kukaan ei halunnut ajatella sisarustaan siinä valossa. Hän ei vain ollut voinut puhua tunteistaan Junyaa kohtaan kenenkään kanssa, joten sanat olivat nyt suorastaan vyöryneet ulos hänen suustaan.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 12.05.2020 22:43

Kazuhiro Tanaka


Hajime näytti yllättyvän hänen toteamuksestaan, sillä tämä avasi viimein silmänsä ja vastasi hänen katseeseensa. Sitten tämä kuitenkin nyökkäsi myöntävästi. Ilmeisesti Hajime oli ollut ainakin jossain määrin itsekin tietoinen tunteidensa syvyydestä.

"Olen ajatellut, että tunteeni laimenevat itsekseen. On kuitenkin käynyt niin, että ne ovat vain syventyneet sitä mukaa, kun olen tutustunut häneen paremmin. Kun olen hänen kanssaan, minulla on onnellinen ja turvallinen olo, ja kun en ole hänen kanssaan, en voi olla ajattelematta häntä ja fantasioimatta hänestä. Olen yrittänyt olla ruokkimatta noita ajatuksia, mutta en ole juuri onnistunut hillitsemään itseäni", kitaristi tunnusti.

"Anteeksi, tämä on varmaan kiusallista kuultavaa sinulle", tämä seuraavaksi tokaisi punastuen. Ilmeisesti tämä oli hetkellisesti unohtanut, että Kazuhiro oli Junyan pikkuveli. Oli selvää, että Hajimella oli kova tarve päästä purkamaan tunteitaan Junyaa kohtaan jollekulle.

Oli tietysti totta, ettei Kazu ollut tottunut ajattelemaan isoveljeään seksuaalisessa valossa. Hajimen onneksi hän ei kuitenkaan ollut helposti kiusaantuvaa tyyppiä. Niinpä hän vastasikin: "Objektiivisesta näkökulmasta katsottuna ymmärrän, mitä näet hänessä. Junya on hyvännäköinen ja luonteeltaan kiltti, luotettava ja aito. Sitä paitsi on luonnollista haaveilla ihmisestä, johon tuntee vetoa. Minäkin fantasioin Akista, ja luultavasti minun fantasiani ovat epätavallisempia kuin sinun."

Pienen tauon pidettyään rumpali jatkoi: "Minusta sinun pitäisi kertoa Junyalle tunteistasi. En tiedä, onko hän kiinnostunut sinusta vai ei, mutta olipa tilanne kumpi hyvänsä, hän ei suhtautuisi huonosti tunteisiisi eikä pakottaisi sinua mihinkään sellaiseen, mihin et ole valmis. Hän ei myöskään taatusti hiiskuisi asiasta muille. Hän osaa pitää salaisuudet."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Time to apologize

ViestiKirjoittaja Nightingale » 12.05.2020 23:20

Hajime Aizawa


"Objektiivisesta näkökulmasta katsottuna ymmärrän, mitä näet hänessä. Junya on hyvännäköinen ja luonteeltaan kiltti, luotettava ja aito. Sitä paitsi on luonnollista haaveilla ihmisestä, johon tuntee vetoa. Minäkin fantasioin Akista, ja luultavasti minun fantasiani ovat epätavallisempia kuin sinun", Kazuhiro vastasi tyynesti. Rumpalia ei selvästikään ollut helppo hätkäyttää. Siitä huolimatta puna pystyi sinnikkäästi Hajimen poskilla.

Samaan aikaan kitaristi kuitenkin tunsi myös uteliaisuutta. Mihinköhän Kazuhiro oli viitannut epätavallisemmilla fantasioilla? Hajime tiesi, ettei Aki ollut rumpalin ensimmäinen poikaystävä, vaikka tämä ei ollutkaan toistaiseksi kertonut tarkemmin aiemmista suhteistaan, joten kaikella todennäköisyydellä tällä oli myös käytännön kokemusta miesten välisestä seksistä, toisin kuin Hajimella. Hän oli vain joskus katsonut netistä videoita silloin, kun hänen vanhempansa olivat olleet poissa kotoa, ja hän oli tietoinen, ettei porno antanut realistista kuvaa minkäänlaisesta seksistä.

Kazuhiron seuraavat sanat saivat kuitenkin seksiä koskevat pohdinnat haihtumaan Hajimen mielestä. "Minusta sinun pitäisi kertoa Junyalle tunteistasi. En tiedä, onko hän kiinnostunut sinusta vai ei, mutta olipa tilanne kumpi hyvänsä, hän ei suhtautuisi huonosti tunteisiisi eikä pakottaisi sinua mihinkään sellaiseen, mihin et ole valmis. Hän ei myöskään taatusti hiiskuisi asiasta muille. Hän osaa pitää salaisuudet", rumpali totesi.

Hajime painoi katseensa häpeissään alas. "En voi kertoa Junyalle, koska valehtelin hänelle päin naamaa olevani hetero. Minun ei olisi pitänyt tehdä niin, mutta olen niin tottunut salailemaan seksuaalista suuntautumistani. En kuitenkaan usko, että hän ymmärtäisi. En halua menettää häntä."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Seuraava

Paluu Keskusta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron