Serious Conversation

Missä sitten asunto sijaitseekaan, tänne kaikki asuntopelit.

Valvoja: Nightingale

Serious Conversation

ViestiKirjoittaja Nightingale » 20.04.2014 00:56

Hirotaka Yoshida

Hika huomasi askeltensa käyvän sitä hitaammiksi, mitä lähemmäksi Shoun asuntoa hän pääsi. Kerrostalossa olisi ollut hissikin, mutta Hika oli valinnut portaat sillä varjolla, että halusi vielä hetken koota ajatuksiaan. Todellisuudessa hän yritti vain siirtää sitä hetkeä, kun joutuisi kohtaamaan poikaystävänsä kasvoista kasvoihin. Hän ei ollut nähnyt Shouta yli viikkoon, ei sitten Japanese Beastin katastrofaalisen vierailun Darretten treenikämpällä, joten hän oli syystäkin huolissaan. Tästä keskustelusta tuskin tulisi kovin iloinen.

Hika oli parhaansa mukaan yrittänyt olla ajattelematta Shoun kanssa tapahtunutta välirikkoa ja sen syytä. Hän ei tahtonut muistella poikaystävänsä pettynyttä ilmettä ja tämän syytöksiä, koska ne saivat hänen olonsa niin kurjaksi. Hän ei myöskään halunnut analysoida omia tunteitaan sen paremmin Shouta kuin Hajimeakaan kohtaan, koska se tuntui niin vaikealta. Hän halusi pitää kiinni ajatuksesta, että rakasti Shouta ja oli vain hetkellisesti innostunut vähän liikaa Hajimesta, koska tämä oli uusi ihminen. Hän ei halunnut joutua myöntämään, ettei ehkä tuntenutkaan Shouta kohtaan yhtä syvästi kuin tämä häntä.

Miten tässä kävi näin? Hika tivasi epätoivoiseen sävyyn mielessään. Vielä vähän aikaa sitten minä olin varma, että me eläisimme elämämme loppuun asti onnellisina yhdessä, ja nyt olemme eron partaalla. Mikä meni pieleen? Emmekö me sovikaan niin täydellisesti yhteen kuin luulin? Eikö tämä olekaan vuosisadan rakkaustarina, 2000-luvun versio Romeosta ja Juliasta, vaikka kuvittelin niin?

Hika raahusti viimeisen portaikon ylös hitaammin kuin vanha mummo, mutta silti hän löysi itsensä Shoun oven edestä paljon nopeammin kuin olisi halunnut. Hetken aikaa hän vain tuijotti poikaystävänsä ovea avuttomana, kuin ei olisi tiennyt, missä ovikello oli. Lopulta hän kuitenkin kohotti hitaasti kätensä ja painoi arasti ovikelloa. Salaa hän toivoi, ettei Shou olisi kotona ja että tämä keskustelu lykkääntyisi hamaan tulevaisuuteen.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Nightingale

Re: Serious Conversation

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 20.04.2014 01:19

Rishou Makito

Shou oli viikon jälkeen asioita pohdittuaan kutsunut Hikan luokseen keskustelemaan heidän seurustelutilanteestaan. Hän uskoi Hikankin pohtineen asioita jonkin verran eikä itsekään halunnut odottaa liian pitkään. Se oli vain niin piinaavaa. Hänen sydäntään oli puristanut ahdistavasti joka kerta kun hän oli ajatellutkin Hikaa. Hänellä oli koko ajan sellainen tunne, ettei toinen välittänyt hänestä enää.

Hika oli ollut ennen viime kertaista tapaamista hyvin etäinen ja passiivinen, mutta Shou ei ollut yhtään ollut odottanut Hikan ajatelleen toista miestä hänen seurassaan. Se oli ollut suorastaan kova isku kasvoille ja havahduttanut hänet ajattelemaan asioita. Hän oli ollut niin rakkaudesta sokea poikaystäväänsä kohtaan, ettei ollut huomannut tulevaa myrskyä.

Shou tuijotti hiljaa piironginlaatikkoaan, jossa säilytti toista avainta hänen asuntoonsa. Hänen oli ollut tarkoitus antaa se Hikalle lahjaksi lähiaikoina ja epäili sen tapahtuvan ollenkaan. Riippui täysin siitä, mihin tämä keskustelu johtaisi, mutta vaikka tässä kävisikin hyvin, hän ei voisi murtumiseltaan antaa sitä aivan heti. Hän halusi toipua tästä ensin.

Ovikellon pirahdus herätti ykköskitaristin ajatuksistaan. Hän vilkaisi huoneensa seinäkelloa. Hika oli ihmeen ajoissa tänään, vain kymmenen minuuttia myöhässä. Hän olisi toisen uskonut odottavan pidempään. Shou harppoi hiljaisin askelin ovelle ja avasi sen. Hän ei ollut viikkoon nähnyt poikaystäväänsä, se oli pisin aika, jonka he olivat koskaan olleet erossa, hänen olisi ehkä kuulunut ilahtua, mutta nyt hänen sisimpänsä oli niin ristiriitainen, joten hän ei edes saanut hymyä huulilleen. "Hei", Shou tervehti ja päästi toisen sisään.

Hän oli tuntenut Hikan niin pitkään, että osasi lukea tämän kasvojen eleitä liiankin hyvin. Hikan ilme kertoi, ettei tämä olisi halunnut olla täällä. Tuollainen ilme oli aina kakkoskitaristin kasvoilla, kun tämä ei halunnut tehdä jotakin mikä viittasi vakaviin aiheisiin.

Shou johdatti poikaystävänsä olohuoneeseen ja raivasi sohvalta nurkkaan käytetyt vaatteet, jotka joskus siihen jättänyt. "Tahdotko jotain juotavaa?" Shou kysyi. Hän ei ollut varma, miten tämä keskustelu olisi pitänyt aloittaa, tai pikemminkin mistä se olisi pitänyt aloittaa.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 20.04.2014 23:26

Hirotaka Yoshida

Hikan pettymykseksi ovi avautui melkein heti ovikellon soittamisen jälkeen. Shou tervehti häntä laimeasti ja hymyttömästi. Hika mutisi omasta puolestaan jotain tervehduksen tapaista ja siirtyi oven sisäpuolelle. Hän ei ollut koskaan ennen nähnyt Shouta noin vakavana ja surumielisenä, ja se ahdisti häntä. Tästä keskustelusta tulisi varmaan ainakin yhtä ikävä kuin hän oli etukäteen arvellut.

Riisuttuaan kenkänsä ja takkinsa Hika siirtyi poikaystävänsä perässä olohuoneeseen. Shou raivasi sohvalle tilaa ja Hika kävi istumaan vaimean kiitoksen kera. "Tahdotko jotain juotavaa?" Shou tiedusteli. Hika nielaisi. Toinen kohteli häntä kuin ventovierasta. "Ei kiitos", hän vastasi katse alas painettuna. Toivottavasti tämä keskustelu olisi nopeasti ohi.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 20.04.2014 23:44

Rishou Makito

Hika kieltäytyi vaimeasti Shoun juomatarjouksesta katse jonnekin alaviistoon luotuna. Toinen selvästi yritti vältellä katsekontaktia hänen kanssaan. Shousta tuntui, ettei Hika halunnut keskustella hänen kanssaan heidän suhteestaan. Hikan lysähtäneet olkapäätkin kertoivat, että kakkoskitaristi oli luovuttamisen partaalla.

Shou päästi hiljaisen huokauksen suustaan ja istuutui sohvalle Hikan viereen. Vaikka ykköskitaristin teki mieli lykätä tätä keskustelua turhanpäiväisyyksillä, hän tiesi, ettei se poistaisi tulevaa. Hänen oli ehkä käytävä suoraan asiaan, kun Hika selvästikin antoi keskustelunkulun ohjakset hänelle. "Sinä varmaankin tiedät, mitä meidän pitää keskustella?" Shou aloitti kysymällä, muttei oikeastaan odottanut siihen vastausta. Ei hän Hikaa tyhmänä pitänyt, hänen oli kuitenkin yritettävä saada aloitettua keskustelu jotenkin luontevasti.

"Tahtoisin ensin kuulla, että mitä mieltä sinä olet meidän suhteesta sekä sinun tunteistasi minua kohtaan."
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 20.04.2014 23:57

Hirotaka Yoshida

Shou huokaisi vaimeasti ja istuutui sitten hänen viereensä sohvalle. Hetken hiljaisuuden jälkeen toinen aloitti: "Sinä varmaankin tiedät, mitä meidän pitää keskustella?" Hika nyökkäsi tuskin havaittavasti. Kyllä hän tiesi. He keskustelisivat siitä, voisivatko jatkaa seurustelua sen jälkeen, kun Hika oli flirtannut Shoun silmien edessä toiselle miehelle.

"Tahtoisin ensin kuulla, että mitä mieltä sinä olet meidän suhteesta sekä sinun tunteistasi minua kohtaan", Shou ilmoitti. Hikan suupielet painuivat alaspäin. Hän oli toivonut, ettei Shou kysyisi hänen tunteistaan, ei ainakaan noin suoraan. Hän ei halunnut joutua pohtimaan, rakastiko Shouta vai ei. Hän oli parhaansa mukaan vältellyt sen miettimistä viimeisen viikon ajan.

"Tahdon jatkaa seurustelua sinun kanssasi. En halua erota", Hika vastasi. Hän tiesi hyvin kiertäneensä kysymyksen osittain mutta toivoi, ettei Shou pistäisi häntä siitä tilille. Sitä paitsi eikö tärkeintä ollut, että hän halusi yhä olla Shoun kanssa?
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 21.04.2014 00:09

Rishou Makito

Hika ei selvästikään pitänyt hänen suorasukaisesta kysymyksestä, sillä toisen suupielet valahtivat alaspäin. "Tahdon jatkaa seurustelua sinun kanssasi. En halua erota", Hika vastasi nopeasti. Kakkoskitaristi oli kiertänyt hänen kysymyksensä. Shou piti katseensa koko ajan poikaystävässään hakien koko ajan tämän katsekontaktia, mutta toinen vältteli häntä, välillä vilkuillen sivulleen.

"En minäkään haluaisi erota, sillä minä oikeasti rakastan sinua, Hika", Shou sanoi silmät surua täynnä. "Mutta tahdon tietää sinun tunteistasi minua kohtaan. Niissä on pakko olla jotain vialla, jos sinä menet ihastumaan toiseen mieheen ja flirttailet hänelle minun silmieni alla." Shou piti äänensä tasaisena, mutta ei pystynyt peittämään kokonaan sitä kuinka loukkaantunut oli Hikan tempauksesta.

Shoun pitäisi onkia asiat Hikasta tämän keskustelun aikana, koska tämä oli alkanut yllättävän vaikeasti. Hikan kiertely ei johtanut tätä keskustelua mihinkään eikä tuottanut vastauksia Shoun niin moniin kysymyksiin.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 21.04.2014 00:21

Hirotaka Yoshida

"En minäkään haluaisi erota, sillä minä oikeasti rakastan sinua, Hika", Shou vastasi surumieliseen sävyyn. Hika vilkaisi poikaystäväänsä sivusilmällä mutta ei rohjennut ottaa suoraa katsekontaktia. Oli niin vaikea kohdata toisen katsetta, kun tiesi tämän olevan surullinen ja pettynyt. Hika inhosi tällaisia keskusteluja. Hän olisi tahtonut, että kaikki olisi aina ollut helppoa ja iloista. Parisuhteen tehtävähän oli tehdä elämästä ihanaa eikä kamalaa.

"Mutta tahdon tietää sinun tunteistasi minua kohtaan. Niissä on pakko olla jotain vialla, jos sinä menet ihastumaan toiseen mieheen ja flirttailet hänelle minun silmieni alla", Shou jatkoi. Hika kuuli toisen äänestä, että tämä oli pettynyt häneen, vaikka toinen yrittikin pitää äänensä tasaisena ja neutraalina. Hikan silmät hakeutuivat vaistomaisesti lattiaan. Hän ei kestänyt sitä, kun ihmiset olivat pettyneitä häneen. Se tuntui niin pahalta.

"En minä ole varma, oliko se ihastusta. Minä vain innostuin vähän liikaa. Hajime vaikutti niin kivalta ja kiinnostavalta ihmiseltä, etten miettinyt, miltä käytökseni vaikuttaisi ulkopuolisten silmissä. En minä tarkoittanut flirttailla hänelle sinun edessäsi tai loukata sinua. Tahdoin vain tutustua häneen", Hika selitti hiljaa, kykenemättä vieläkään kohtaamaan Shoun katsetta.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 21.04.2014 00:34

Rishou Makito

"En minä ole varma, oliko se ihastusta. Minä vain innostuin vähän liikaa. Hajime vaikutti niin kivalta ja kiinnostavalta ihmiseltä, etten miettinyt, miltä käytökseni vaikuttaisi ulkopuolisten silmissä. En minä tarkoittanut flirttailla hänelle sinun edessäsi tai loukata sinua. Tahdoin vain tutustua häneen", Hika selitti, vieläkin vältellen katsekontaktia. Toisen lausumat sanat kuulostivat vähättelyltä. Ihan kuin Hika olisi ajaa keskustelua siihen, että Shou oli kuvitellut kaiken näkemänsä ja kaikki olettamuksensa.

"Vaikket sitä itse ehkä tajunnut, mielestäni se oli puhdasta ihastumista. Osaan tulkita sinua sen verran, että tiedän suunnilleen mitä sinä ajattelet tietyissä mielentiloissa. Olet ollut hajamielinen, etkä oikein täysillä mukana missään, mitä olemme tehneet yhdessä. Ajattelit niinäkin aikoina Hajimea, vai mitä?" Jos näin asian laita oli, Hika ei tuntenut häntä kohtaan niin suurta rakkautta kuin hän tunsi Hikaa kohtaan. Se teki Shoun erittäin surulliseksi.

Hika meni aina täysillä tunteidensa mukana rakkausasioissa eikä välttämättä huomannut ympärillään olevia asioita. Jos Shou ei olisi saanut Hikaa kiinni Hajimen kanssa flirttailusta, olisiko tämä loppujen lopuksi päätynyt kokonaan pettämään häntä?
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 21.04.2014 00:53

Hirotaka Yoshida

Shou ei niellyt hänen selitystään vaan tokaisi epätavallisen suoraan: "Vaikket sitä itse ehkä tajunnut, mielestäni se oli puhdasta ihastumista. Osaan tulkita sinua sen verran, että tiedän suunnilleen mitä sinä ajattelet tietyissä mielentiloissa. Olet ollut hajamielinen, etkä oikein täysillä mukana missään, mitä olemme tehneet yhdessä. Ajattelit niinäkin aikoina Hajimea, vai mitä?"

Hika nielaisi. Hän ei ollut osannut odottaa noin suorasukaisia syytöksiä Shoulta. Tavallisesti toinen kohteli häntä aina niin ystävällisesti. Tämä ei koskaan edes valittanut siitä, että hän saapui aina heidän treffeilleen myöhässä vaan hymyili vain ja tervehti iloisesti. Nyt Shou ei kuitenkaan vaikuttanut aikovan päästää häntä kuin koiraa veräjästä vaan pakottaa hänet vastaamaan esitettyihin kysymyksiin, vaikka hän kuinka yritti vältellä niitä.

"Mitä sinä oikein tahdot minun vastaavan? Että niin ajattelinkin? Senkö sinä tahdot kuulla? Mitä se muka hyödyttää? En minä mahda ajatuksilleni mitään. Sitä paitsi mistä lähtien ihastuminen on ollut synti? Melkein kaikki parisuhteessa olevat ihastuvat jossain vaiheessa johonkuhun toiseen", Hika tiuskaisi. Hän oli vihdoin nostanut katseensa Shouhun ja tuijotti tätä nyt kiukkuisesti. Jos toinen kerran halusi kinastella, niin saamansa piti. Vaikka Hika yritti aina välttää riitelyä viimeiseen asti, niin se ei tarkoittanut, ettei hän olisi osannut sitä tehdä.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 21.04.2014 01:11

Rishou Makito

Hika nielaisi ja tämän katseeseen syttyi kiukkuinen palo. "Mitä sinä oikein tahdot minun vastaavan? Että niin ajattelinkin? Senkö sinä tahdot kuulla? Mitä se muka hyödyttää? En minä mahda ajatuksilleni mitään. Sitä paitsi mistä lähtien ihastuminen on ollut synti? Melkein kaikki parisuhteessa olevat ihastuvat jossain vaiheessa johonkuhun toiseen", kakkokitaristi tiuskaisi katsoessaan häntä nyt ensimmäistä kertaa suoraan silmiin.

Shou oli yllättynyt Hikan aggressiivisesta asenteesta. Hika ei ollut koskaan ennen suuttunut hänelle mistään, joten tämä tuli Shoulle yllätyksenä. Hän ei ollut odottanut Hikan kimpaantuvan ja alkavan korottaa ääntään. Shou oli kutsunut toisen keskustelemaan eikä riitelemään. Shou kurtisti kulmiaan ja tutki poikaystävänsä katsetta. Kiukun takaa paljastui ahdistuneisuus ja turhautuneisuus. Ykköskitarisi oli näköjään ajanut toisen nurkkaan, siksi tällä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin ruveta hyökkääväksi.

"Haluan kuulla sinulta kuinka vahvat ihastumisen tunteesi ovat? Ovatko ne ohimenevää hairahdusta vai ylitsepääsemättömät?" Shou kysyi vakavana. Hän piti edelleen äänensä normaalilla tasolla, koska ei aikonut antaa Hikan kiukunpuuskan suututtaa itseään. Hika oli ahdistunut eikä osannut muutoin vastata hänelle. "Mielestäni kerroin sinulle joskus, että minua on petetty edellisessä suhteessani. En halua sen toistuvan. Mutta nämä merkit olen nähnyt aikaisemminkin ja tiedän mihin ne saattavat johtaa. Hajamielisyytesi ja poissaolevat ajatuksesi kertovat vain sen, ettet sinä välitä minusta enää. Ainakin ne antavat ymmärtää niin." Shoulla oli kova työ pitää äänensä enää tasaisena. Se oli suorastaan murtua sen takia, että hän joutui kertomaan epäilyksensä ja ikävät tuntemuksensa ääneen.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 21.04.2014 01:39

Hirotaka Yoshida

Shou näytti yllättyvän hänen muuttuneesta asenteestaan. Ilmeisesti tämä oli olettanut, että hän suostuisi omaksumaan syntipukin roolin vastaan sanomatta. Sitä Hika ei kuitenkaan aikonut tehdä. Kuten hän oli Shoulle sanonut, ei ollut synti ihastua toiseen, vaikka oli suhteessa. Oli totta, ettei hän olisi saanut flirttailla Hajimelle poikaystävänsä nähden, mutta sitäkään hän ei ollut tehnyt tarkoituksella. Hän ei ollut yksinkertaisesti tajunnut olevansa ihastunut Hajimeen. Hän oli aidosti kuvitellut tahtovansa vain tutustua Japanese Beastin kitaristiin.

"Haluan kuulla sinulta kuinka vahvat ihastumisen tunteesi ovat? Ovatko ne ohimenevää hairahdusta vai ylitsepääsemättömät?" Shou kysyi. Toinen yritti kovasti pitää äänensä mahdollisimman tasaisena, mutta Hika huomasi siitä huolimatta, että tämä oli kiihtynyt. Ilmeisesti Shou koki olevansa äänen korottamisen ja tiuskimisen yläpuolella. Niinpä tietysti, Hika oli muka tässäkin asiassa väärässä ja huonompi.

Ennen kuin Hika ehti vastata mitään, Shou jatkoi: "Mielestäni kerroin sinulle joskus, että minua on petetty edellisessä suhteessani. En halua sen toistuvan. Mutta nämä merkit olen nähnyt aikaisemminkin ja tiedän mihin ne saattavat johtaa. Hajamielisyytesi ja poissaolevat ajatuksesi kertovat vain sen, ettet sinä välitä minusta enää. Ainakin ne antavat ymmärtää niin."

"Se, että exäsi petti sinua, ei tarkoita sitä, että minä tekisin samoin. Älä siis vedä entisiä suhteitasi mukaan tähän keskusteluun", Hika kivahti. "Mutta vastatakseni kysymykseesi, niin tunteeni Hajimea kohtaan eivät todellakaan ole ylitsepääsemättömät. Ei hän oikeasti ollut yhtään sellainen kuin luulin hänen olevan. Sitä paitsi näit omin silmin, että hän antoi minulle pakit. Joten vaikka haluaisinkin tehdä hänen kanssaan jotain, se ei onnistuisi."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 21.04.2014 01:58

Rishou Makito

"Se, että exäsi petti sinua, ei tarkoita sitä, että minä tekisin samoin. Älä siis vedä entisiä suhteitasi mukaan tähän keskusteluun", Hika sanoi suuttuneena. Shou kurtisti syvemmin kulmiaan. Hika ei selkeästi ymmärtänyt hänen pointtiaan, kun hän oli viitannut puheessaan exäänsä.

Shou ei ehtinyt sanoa mitään siitä ääneen, kun Hika jatkoikin tiuskailuaan. "Mutta vastatakseni kysymykseesi, niin tunteeni Hajimea kohtaan eivät todellakaan ole ylitsepääsemättömät. Ei hän oikeasti ollut yhtään sellainen kuin luulin hänen olevan. Sitä paitsi näit omin silmin, että hän antoi minulle pakit. Joten vaikka haluaisinkin tehdä hänen kanssaan jotain, se ei onnistuisi."

Shou ei ollut varma kumpi harmitti Hikaa enemmän, se että he olivat tässä tilanteessa vai se, ettei tämä ollut saanut vastakaikua Hajimelta? "Jotain olisi sitten tapahtunut, jos hän olisikin lähtenyt mukaasi? Kysymykselläni yritän ajaa sitä, että oletko ihminen, joka päätyy pettämään hetken ihastuksen johdosta, vaikka oli se kuinka vahinko ja ajattelematonta tahansa? En halua joutua enää satutetuksi sen takia, että kumppanini päätyy jonkun toisen petiin. Mistä tiedän, ettei tällaista enää satu tulevaisuudessa?"
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 21.04.2014 02:14

Hirotaka Yoshida

"Jotain olisi sitten tapahtunut, jos hän olisikin lähtenyt mukaasi? Kysymykselläni yritän ajaa sitä, että oletko ihminen, joka päätyy pettämään hetken ihastuksen johdosta, vaikka oli se kuinka vahinko ja ajattelematonta tahansa? En halua joutua enää satutetuksi sen takia, että kumppanini päätyy jonkun toisen petiin. Mistä tiedän, ettei tällaista enää satu tulevaisuudessa?" Shou tivasi. Nyt tämänkin itsehillintä alkoi pettää. Hyvä. Hika ei halunnut olla ainoa, jota tämä keskustelu turhautti ja joka myös näytti sen.

"Kuinka monesti minun pitää sanoa, etten aikonut pettää sinua Hajimen kanssa! Flirttailusta on pitkä matka sänkyyn menemiseen", Hika tiuskaisi yhä ärtyneempänä. Shoun jatkuvat syytökset pettämisaikeista loukkasivat häntä. Hän ei myöskään ymmärtänyt vieläkään, miksi toinen otti koko ajan esiin exänsä. Olihan se ikävää, että Shouta oli petetty, mutta turha siitä Hikaa oli syyttää.

"En myöskään tajua, mitä sinä haet tuolla viimeisellä kysymykselläsi. Haluatko minun lupaavan, etten enää koskaan ihastu keneenkään muuhun? Tiedät hyvin, etten voi luvata sellaista yhtään sen enempää kuin sinäkään. Ei ihminen pysty päättämään, kehen ihastuu ja kehen ei. Sitä paitsi ihan hyvin sinä voit olla se, joka ihastuu seuraavaksi johonkuhun toiseen, vaikka kuvittelet olevasi niin paljon parempi ihminen kuin minä."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 21.04.2014 02:32

Rishou Makito

"Kuinka monesti minun pitää sanoa, etten aikonut pettää sinua Hajimen kanssa! Flirttailusta on pitkä matka sänkyyn menemiseen." Hikan ääni koventui taas astetta korkeammalle. "En myöskään tajua, mitä sinä haet tuolla viimeisellä kysymykselläsi. Haluatko minun lupaavan, etten enää koskaan ihastu keneenkään muuhun? Tiedät hyvin, etten voi luvata sellaista yhtään sen enempää kuin sinäkään. Ei ihminen pysty päättämään, kehen ihastuu ja kehen ei. Sitä paitsi ihan hyvin sinä voit olla se, joka ihastuu seuraavaksi johonkuhun toiseen, vaikka kuvittelet olevasi niin paljon parempi ihminen kuin minä."

"Pettämistä on monenasteista. Sänkyyn meneminen on niistä pahin", Shou tokaisi. Tämä keskustelu ei johtanut mihinkään ja he molemmat päätyivät vain inttämään omia näkemyksiään asiasta. Se alkoi turhauttaa. Shou ymmärsi Hikan näkemyksen, mutta ei hyväksynyt sitä silti. Kaikkein pahinta oli, ettei Hika tajunnutkaan kuinka se pieni 'vahinkoflitti' oli satuttanutkaan häntä! Hänen tässä pitäisi olla vihainen eikä toisinpäin. Hikan pitäisi pyytää häneltä edes anteeksi, mutta tämä ei näyttänyt edes katuvan mitään. Näinkö tuntemuksin heidän pitäisi jatkaa suhdetta, kuin mitään ei olisi tapahtunut?

"Oli tekosi mielestäsi kuinka pieni tahansa, se loukkasi minua. Viittaan exääni siksi, koska tekemisesi herätti taas pettämiseksi tulemisen pelkoni. Vaikka et voi luvatakaan sitä, ettet joskus ihastuisi uudelleen johonkuhun toiseen, en syytä sinua, koska tulevaisuuteen ei voi nähdä. Mutta minä en ole vakuuttunut siitä, että välität minusta yhä edelleen. Etkä ole vastannut kysymykseeni: rakastatko sinä minua?"
Rishou Makito

Seuraava

Paluu Asunnot