Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

Jokin muu paikka mielessä? Ei hätää, ne pelit tänne ^^

Valvoja: Nightingale

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 22.01.2016 19:03

Kazuhiro Tanaka

Hajime oli näyttänyt hieman yllättyneeltä kuullessaan, että hän aikoi kertoa jotain luottamuksellista, mutta hänen paljastuksensa kuultuaan tämä vasta yllättyneeltä näyttikin. Mitä ilmeisimmin hänen ilmoituksensa Akin kanssa pariutumisesta oli vihoviimeinen asia, mitä toinen oli odottanut kuulevansa. Se ei sinäänsä ollut omituista, sillä Kazuhiro oli melko varma, että Niya oli kertonut Yukille ja Yuki puolestaan Hajimelle, että hän ja Aki tulivat huonosti toimeen. Sitä paitsi he eivät ensisilmäyksellä todellakaan vaikuttaneet ihmisiltä, jotka sopivat toisilleen, niin erilaisia he olivat.

Itse asiassa Kazuhiro itsekin piti melkoisena kohtalon oikkuna, että juuri he olivat menneet ihastumaan toisiinsa. He olivat melkein kuin yö ja päivä luonteiltaan. Ja silti jokin Akissa oli vetänyt häntä vastustamattomasti puoleensa siitä asti, kun basisti oli liittynyt Darretteen. Yleensä Kazuhiro ei pitänyt selittämättömistä asioista, mutta tässä tapauksessa hän oli poikkeuksellisesti valmis hyväksymään sen, ettei osannut selittää, miksi juuri Aki sai hänen sydämensä lyömään tavallista nopeammin.

Se, miten hän onnistuisi selittämään tilanteen järkevästi Hajimelle, oli kuitenkin asia erikseen. Junyalle heidän seurustelustaan kertominen oli ollut mutkatonta, koska tämä ei tiennyt mitään Akista. Hajimen kanssa tilanne oli erilainen. Hän oli kuitenkin päättänyt jo tätä tapaamista ehdottaessaan, että kertoisi Japanese Beastin kitaristille uudesta suhteestaan. Hän luotti tähän yhtä paljon kuin Junyaan, ja hän oli jo kertonut Junyalle. Sitä paitsi hän halusi, että hänen ystävyytensä Hajimen kanssa kehittyisi erilaiseksi kuin hänen muut kaveri- ja ystävyyssuhteensa. Hän tahtoi pystyä vielä jossain vaiheessa puhumaan toiselle mistä vain ja toisinpäin, mikä vaati sitä, että hän opetteli luottamaan tähän ja uskoutumaan tälle alusta lähtien.

"En tiennyt, että olet kiinnostunut hänestä", Hajime kommentoi diplomaattisesti. "On paljon, mitä et minusta tiedä", Kazuhiro huomautti hitusen kärkevästi mutta jatkoi sitten rakentavampaan sävyyn: "En tiedä, osaanko selittää sinulle ainakaan vielä, miksi olen ihastunut häneen. Voin kuitenkin kertoa, ettei tämä ole mikään uusi tunne: olen tuntenut häneen vetoa siitä asti, kun ensimmäisen kerran tapasin hänet. En kuitenkaan ollut pitkään aikaan valmis uuteen parisuhteeseen. Lisäksi luulin hänen olevan hetero, kuten luuli hän itsekin. Vasta minun ja Satorun deittailu sai hänet tajuamaan totuuden itsestään ja tunteistaan minua kohtaan."

Kazuhiro harkitsi hetken sanojaan, ennen kuin jatkoi: "Edelliset kaksi parisuhdettani päättyivät lievästi sanottuna huonosti. En halua mennä yksityiskohtiin ainakaan nyt mutta sen voin sanoa, että ne saivat minut menettämään ison osan luottamuksestani muita ihmisiä kohtaan. Myös ajatus uudesta suhteesta tuntui mahdottomalta. Nyt tunnen kuitenkin olevani vihdoin valmis yrittämään uudelleen. Tiedän, ettei se tule olemaan helppoa, mutta uskon, että jos todella yritän, pystyn oppimaan luottamaan Akiin."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 22.01.2016 20:00

Hajime Aizawa

"On paljon, mitä et minusta tiedä", Kazuhiro näpäytti. Ennen kuin Hajime ehti alkaa vakuuttamaan, ettei ollut muuta väittänytkään, toinen kuitenkin jatkoi puhumista. "En tiedä, osaanko selittää sinulle ainakaan vielä, miksi olen ihastunut häneen. Voin kuitenkin kertoa, ettei tämä ole mikään uusi tunne: olen tuntenut häneen vetoa siitä asti, kun ensimmäisen kerran tapasin hänet. En kuitenkaan ollut pitkään aikaan valmis uuteen parisuhteeseen. Lisäksi luulin hänen olevan hetero, kuten luuli hän itsekin. Vasta minun ja Satorun deittailu sai hänet tajuamaan totuuden itsestään ja tunteistaan minua kohtaan."

Kazuhiron kertomus selitti paljon. Hajime ei kuitenkaan tiennyt, miten olisi kommentoinut ääneen sitä. Onneksi hän sai vähän lisää miettimisaikaa, sillä lyhyen paussin jälkeen Darretten rumpali puhkesi uudestaan puhumaan, tällä kertaa entistäkin vakavammin ja tarkemmin sanojaan punniten. "Edelliset kaksi parisuhdettani päättyivät lievästi sanottuna huonosti. En halua mennä yksityiskohtiin ainakaan nyt mutta sen voin sanoa, että ne saivat minut menettämään ison osan luottamuksestani muita ihmisiä kohtaan. Myös ajatus uudesta suhteesta tuntui mahdottomalta. Nyt tunnen kuitenkin olevani vihdoin valmis yrittämään uudelleen. Tiedän, ettei se tule olemaan helppoa, mutta uskon, että jos todella yritän, pystyn oppimaan luottamaan Akiin."

Kazuhiron sanat vahvistivat useammankin asian, joita Hajime oli toisesta epäillyt tämän käytöksen perusteella. Hän olisi kuitenkin pikemmin toivonut, ettei olisi saanut vahvistusta. Toisen elämä ei ollut tähän mennessä ollut helppoa ainakin parisuhteiden osalta. Ja silti tämä oli paljon häntä vahvempi ihminen.

"Olen pahoillani", Hajime vastasi yksinkertaisesti. Sanat tuntuivat riittämättömiltä mutta siihen hätään hän ei keksinyt parempaakaan sanottavaa. "Olen kuitenkin iloinen sinun ja Akin puolesta. Vaikka en tunne häntä, se tosiasia, että hän tuntuu sinusta oikealta, riittää vakuuttamaan minut. Toivottavasti kaikki tosiaan kääntyy parhain päin teille."

"Ja kiitos, että kerroit minulle kaiken tuon. Uskon, ettei se ollut helppoa", Hajime lisäsi. Hän oli heti kättelyssä havainnut, että Kazuhiro oli sulkeutunut ihminen, joka ei hevin avautunut omista asioistaan muille. Siitä huolimatta tämä oli nyt kertonut joukon hyvin yksityisiä asioitaan hänelle. Hän olikin enemmän kuin otettu siitä luottamuksesta, jota Kazuhiro oli avautumisellaan häntä kohtaan osoittanut.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 22.01.2016 20:33

Kazuhiro Tanaka

"Olen pahoillani", Hajime sanoi. Tämä näytti hyvin myötätuntoiselta. Yleensä Kazuhiro ei ollut mikään säälin ystävä, eikä hän tälläkään kertaa ollut hakenut sitä sanoillaan. Hajime oli kuitenkin tunteissaan sen verran vilpitön, ettei hän kyennyt loukkaantumaan tämän empatian vuoksi, varsinkin kun se oli niin vähäeleistä.

"Olen kuitenkin iloinen sinun ja Akin puolesta. Vaikka en tunne häntä, se tosiasia, että hän tuntuu sinusta oikealta, riittää vakuuttamaan minut. Toivottavasti kaikki tosiaan kääntyy parhain päin teille", vaaleahiuksinen kitaristi jatkoi. Kazuhiro nyökkäsi. Vaikka hän ei kenenkään hyväksyntää parisuhteelleen kaivannutkaan, hän oli kuitenkin tyytyväinen siihen, että Hajime luotti hänen arvostelukykyynsä ja suhtautui positiivisesti Akiin, vaikkei ollut mitään erityisen hyvää tästä kuullut. Pirun Niya, kun juoruaa kaikki bändin sisäiset asiat eteenpäin.

"Ja kiitos, että kerroit minulle kaiken tuon. Uskon, ettei se ollut helppoa", Hajime vielä totesi. Sanat osoittivat, että toinen oli tajunnut, kuinka merkittävän luottamuksenosoituksen oli osakseen saanut. Kazu oli siitä hyvillään. Hän ei suonut moista lahjaa kevein perustein, joten jos Hajime ei olisi osannut arvostaa sitä, hän olisi ollut kaikkea muuta kuin tyytyväinen.

"Tahdon, että meidän ystävyydestämme tulee syvä. Olen vältellyt liian kauan kertomasta mitään arkaluontoista kenellekään. Nyt, kun yritän oppia luottamaan kumppaniini, yritän samalla oppia luottamaan muihinkin läheisiini", Kazuhiro selitti käytöstään. Seurustelun aloittaminen Akin kanssa oli saanut hänen haluamaan kääntää uuden lehden myös muissa ihmissuhteissaan, mukaan lukien Junya, jolle hän oli aiemmin samalla viikolla myöntänyt uuden mahdollisuuden. Vaikka heidän ensimmäinen iltansa sovinnossa olikin päättynyt siihen, että hän oli häipynyt huoneeseensa isoveljen asetettua sanansa harkitsemattomasti, sitä seuraavina iltoina he olivat onnistuneet syömään päivällisen ilman turhaa draamaa, mikä sai hänet uskomaan, että he kykenisivät hiljalleen korjaamaan välinsä ja lähentymään uudelleen.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 24.01.2016 02:44

Hajime Aizawa

"Tahdon, että meidän ystävyydestämme tulee syvä. Olen vältellyt liian kauan kertomasta mitään arkaluontoista kenellekään. Nyt, kun yritän oppia luottamaan kumppaniini, yritän samalla oppia luottamaan muihinkin läheisiini", Kazuhiro kertoi. Toisen sanat tekivät Hajimeen syvän vaikutuksen. Darretten rumpali oli kyennyt kohtaamaan kipeän totuuden itsestään ja päättänyt tehdä töitä asioiden muuttamiseksi, vaikka se ei varmasti olisi helppoa. Tuollaista sisäistä voimaa ei voinut kuin ihailla vaiti.

Kazuhiron sanat saivat Hajimen myös nöyräksi. Hän ei voinut olla kysymättä itseltään, mitä oli tehnyt ansaitakseen Kazuhiron kaltaisen ihmisen ystävyyden, hän itse kun oli kaikkea muuta kuin vahva. Hän vain piileskeli varjoissa, valehteli kaikille seksuaalisesta suuntautumisestaan ja esitti parempaa ihmistä kuin todellisuudessa oli sen sijaan, että olisi Kazuhiron tavoin tehnyt töitä todella tullakseen paremmaksi ihmiseksi. Edes nyt, kun toinen oli tarjonnut hänelle suoraselkäisen moraalisen esimerkin, hän ei voinut edes kuvitella avaavansa suutaan ja kertovansa totuutta seksuaalisesta suuntautumisestaan ihmiselle, joka oli hänen laillaan kiinnostunut samasta sukupuolesta. Se jos mikä oli häpeällinen heikkouden osoitus.

Älä käännä tätä itseesi. Tässä ei ole kyse sinusta vaan hänestä, Hajime alkoi nuhdella itseään, kun hän tajusi, mihin suuntaan hänen ajatuksensa olivat huomaamatta ajautuneet. Sinun kuuluu olla iloinen hänen puolestaan sekä ikuisesti kiitollinen siitä, että hän haluaa suoda sinulle ystävyytesi, vaikket ole tehnyt mitään sitä ansaitaksesi. Voisit myös päättää edes yrittää olla hänen ystävyytensä arvoinen. Se olisi oikea teko tässä tilanteessa, ei itsesäälissä rypeminen.

Ennen kuin hiljaisuus heidän välillään ehti venyä liian pitkäksi, Hajime pakottautui avaamaan suunsa. "Tuo on hieno päätös. Toivon todella, että onnistut vaativassa tavoitteessasi. Olen myös hyvin otettu siitä, että toivot ystävyytemme syvenevän. Minä toivon samaa." Sanojensa päätteeksi kitaristi hymyili osoittaakseen, että tarkoitti sanomaansa, koska kyllä hän ihan oikeasti tarkoitti. Hän ei kuitenkaan kyennyt karkottamaan mielestään itsepintaista ajatusta siitä, ettei todennäköisesti ikinä pystyisi osoittamaan Kazuhiroa kohtaan samanlaista luottamusta kuin tämä häntä. Oli masentavaa tietää tekevänsä vääryyttä toiselle mutta olla silti kykenemätön menettelemään millään muulla tavalla.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 24.01.2016 16:16

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro oli olettanut, että Hajime ilahtuisi hänen sanoistaan. Toisen ilme oli kuitenkin omituinen. Enimmäkseen tämä näytti jostain syystä hyvin vaikuttuneelta, mutta tämän kasvoilta heijastui myös jokin muu tunne, joka ei ollut luonteeltaan lainkaan positiivinen. Vaikutti vähän siltä, että hän oli tahattomasti osunut johonkin väärään kohtaan vaaleahiuksisessa kitaristissa.

Kazu ei ollut tottunut tulemaan tällä tavalla yllätetyksi sosiaalisissa suhteissaan. Hän osasi yleensä aina lukea ihmisiä ja ennakoida, miten nämä reagoisivat hänen sanoihinsa. Siksi Hajimen käytös tekikin hänen olonsa hieman epämukavaksi. Entistä häiritsevämmän asiasta teki se, ettei hän ollut yrittänyt herättää toisessa mitään kielteisiä tunteita vaan päinvastoin. Hän kävi mielessään uudelleen läpi sen, mitä oli sanonut, mutta ei löytänyt siitä mitään selitystä toisen käytökselle.

Ennen kuin Kazuhiro kuitenkaan ehti uppoutua kunnolla analysoimaan tilannetta, Hajime puhkesi puhumaan. "Tuo on hieno päätös. Toivon todella, että onnistut vaativassa tavoitteessasi. Olen myös hyvin otettu siitä, että toivot ystävyytemme syvenevän. Minä toivon samaa." Sanoja säesti hymy, joka oli olettavasti tarkoitettu ilmaisemaan hyvää tahtoa.

Kazu tuijotti hetken intensiivisesti Hajimea arvioidakseen, oliko tämä vilpitön sanoissaan. Hän totesi, että oli. Ja silti jokin oli pielessä. Sen näki varsinkin toisen hymystä, joka näytti hivenen pakotetulta, ja tämän silmistä, joihin hymyn yritys ei yltänyt. Hajime tsemppasi hyvin, paremmin kuin suurin osa ihmisistä, mutta ei silti kyennyt täysin kätkemään sisällään olevia negatiivisia tunteita häneltä.

Kazuhiro pohti, mitä hänen kannattaisi tässä tilanteessa tehdä. Toisaalta hänen teki mieli käräyttää Hajime ja kysyä tältä, mistä oli kyse. Toisaalta hän ei tykännyt kuulustella toisia ja pakottaa näitä puhumaan vasten tahtoa. Lisäksi hän muisti, kuinka ikävästi hänen edellinen yrityksensä ajaa Hajime nurkkaan oli päättynyt, mikä ei erityisesti rohkaissut häntä käyttämään samaa taktiikkaa uudelleen. Vaikka hän oli saanut niin menettelemällä vastauksia, hän oli myös ollut vähällä tuhota heidän alkavan ystävyytensä.

Loppujen lopuksi Kazu päätyi siihen, että olisi parempi, että hän antaisi tällä kertaa Hajimen pitää pahan olon syynsä vain omana tietonaan. Vaikka hän ei tykännyt siitä, ettei tiennyt täysin, mitä toisen päässä liikkui, hän pystyi kyllä elämään ilman tuota tietoa. Hän ei halunnut riskeerata heidän ystävyydenalkuaan pakottamalla Hajimea heidän toisellakin tapaamiskerrallaan selkä seinää vasten, ei ainakaan tällaisen asian takia. Sitä paitsi Hajimella, aivan kuten hänelläkin, oli oikeus pitää joitakin asioita vain omana tietonaan. Toivon mukaan toinen puhuisi sitten, kun koki olevansa siihen valmis ja luotti häneen riittävästi.

"Tehkäämme siis töitä molemminpuolisen luottamuksen rakentamiseksi", Kazuhiro totesi. Sitten hän vaihtoi itselleen epätyypillisen armeliaasti puheenaihetta: "Ne kirjat, joista olen tekemässä vertailevaa kirjaesseetä, ovat Jack Kerouacin Matkalla ja Roberto Bolañon Kesyttömät etsivät. Oletko lukenut kumpaakaan?"
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 18:09

Hajime Aizawa

Kazuhiro jäi tuijottamaan häntä häiritsevän intensiivisesti. Hajimen olisi tehnyt mieli liikahdella kiusaantuneesti ja kääntää katseensa muualle, mutta hän pelkäsi sen paljastavan jotain hänen todellisista tunteistaan. Toisaalta mitään paljastuttavaa ei ehkä enää ollut. Jos hän yhtään Kazuhiroa tunsi, tämä oli jo onnistunut saamaan selville kaiken, mitä hän yritti piilotella. Siltä varalta, ettei niin kuitenkaan ollut käynyt, hän yritti olla mahdollisimman luontevasti ja normaalisti ja piti kasvonsa ystäväänsä kohti suunnattuina.

Loputtoman pitkän tuntuisen hetken kuluttua Kazuhiron katse vihdoin hellitti intensiivisyydessään. Hajime huokaisi mielessään syvään helpotuksesta. Jos hän jotakin piirrettä tuoreessa ystävässään inhosi, niin se oli tämän tapa tutkailla häntä kuin suurennuslasin alla olevaa harvinaista ötökkää. Se tuntui tunkeilevalta ja jopa hieman nöyryyttävältä. Kazuhiro tuskin kuitenkaan luopuisi kyseisestä tavasta, vaikka hän huomauttaisi asiasta, joten hän ei tehnyt niin. Tämä oli mitä ilmeisimmin yksi niitä asioita, joihin hänen olisi vain pakko tottua, vaati sen hampaiden puremista yhteen tahi ei.

"Tehkäämme siis töitä molemminpuolisen luottamuksen rakentamiseksi", Kazuhiro virkkoi lopulta. Ennen kuin Hajime ehti alkaa pohtia, mitä vastaisi sanoihin, jotka vaikuttivat olevan pikemmin hänelle suunnattu kehotus kuin viaton toteamus, rumpali vaihtoi yllättäen puheenaihetta. "Ne kirjat, joista olen tekemässä vertailevaa kirjaesseetä, ovat Jack Kerouacin Matkalla ja Roberto Bolañon Kesyttömät etsivät. Oletko lukenut kumpaakaan?" tämä tiedusteli.

Hajime tarttui kiitollisena kysymykseen, sillä hän ei todellakaan tahtonut enää jatkaa aiemmasta aiheesta. "En, mutta olen kyllä kuullut Kerouacin kirjasta. Kesyttömiä etsiviä en sen sijaan tunne lainkaan. Mistä se kertoo? Ja mitä olet pitänyt kummastakin teoksesta? Ovatko ne lukemisen arvoisia?"
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 18:37

Kazuhiro Tanaka

Hajime tarttui miltei naurettavan helpottuneen oloisena hänen kysymykseensä. "En, mutta olen kyllä kuullut Kerouacin kirjasta. Kesyttömiä etsiviä en sen sijaan tunne lainkaan. Mistä se kertoo? Ja mitä olet pitänyt kummastakin teoksesta? Ovatko ne lukemisen arvoisia?" Japanese Beastin kitaristi kyseli.

"Kesyttömät etsivät on ikään kuin moderni ja moniperspektiivinen versio Matkalla-kirjasta", Kazuhiro kertoi. "Sen kaksi päähenkilöä ovat maanalaisen kirjallisuusliikkeen viimeisiä edustajia, jotka lähtevät tragikoomiselle matkalle etsimään kirjallisuusliikkeensä innoittajaa. Siinä on paikoin hieman samanlaisia elementtejä kuin Cervantesin Don Quijotessa, mutta kaikkein eniten se on kuitenkin kiinnostava yhdistelmä Road-movieta ja salapoliisikertomusta. Voin kyllä suositella sitä, jos sinua kiinnostaa tutustua latinalaisamerikkalaiseen nykykerrontaan. Matkalla on puolestaan klassikko, kuten varmaan tiedätkin, mutta se ei ollut tällä toisella lukukerralla yhtään enemmän minun makuuni kuin ensimmäiselläkään muutama vuosi sitten. En ole ikinä nauttinut huumeidenkäytöstä tai holtittomasta elämästä lukemisesta, eivätkä Road-moviet ole suosikkigenreni, vaikka toki joku joskus siinäkin genressä onnistuu."

"Entä oletko sinä lukenut jotain hyvää viime aikoina?" Kazuhiro kysyi vuorostaan. Vaikka hän yleensä inhosikin small talkia, Hajimen kanssa se ei tuntunut vastenmieliseltä varsinkaan silloin, kun puhe oli kirjallisuudesta. Hän oli jo pidemmän aikaa kaivannut tuttavaa, jonka kanssa voisi jutella kirjoista vähän syvällisemmin kuin kahden vanhan kaverinsa, jotka harvoin lukivat muita kirjoja kuin ne, jotka oli pakko kahlata äidinkielen kurssien läpäisemiseksi.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 19:20

Hajime Aizawa

"Kesyttömät etsivät on ikään kuin moderni ja moniperspektiivinen versio Matkalla-kirjasta. Sen kaksi päähenkilöä ovat maanalaisen kirjallisuusliikkeen viimeisiä edustajia, jotka lähtevät tragikoomiselle matkalle etsimään kirjallisuusliikkeensä innoittajaa. Siinä on paikoin hieman samanlaisia elementtejä kuin Cervantesin Don Quijotessa, mutta kaikkein eniten se on kuitenkin kiinnostava yhdistelmä Road-movieta ja salapoliisikertomusta. Voin kyllä suositella sitä, jos sinua kiinnostaa tutustua latinalaisamerikkalaiseen nykykerrontaan. Matkalla on puolestaan klassikko, kuten varmaan tiedätkin, mutta se ei ollut erityisemmin minun makuuni. En ole ikinä nauttinut huumeidenkäytöstä tai holtittomasta elämästä lukemisesta, eivätkä Road-moviet ole suosikkigenreni, vaikka toki joku joskus siinäkin genressä onnistuu", Kazuhiro kertoi.

Hajime nyökkäsi. Hän ei ollut yllättynyt, ettei Kazuhiro tykännyt sen paremmin vastuuttomasta elämästä lukemisesta kuin Road-movieistakaan. Hän ei kuitenkaan voinut olla pohtimatta, miksi toinen oli päättänyt valita vertailevaan kirjaesseeseensä kaksi Road-movie-kirjaa, jos kerran ei pitänyt kyseisestä genrestä. Kenties tämä oli vain ajatellut sitä, mistä kirjoista pystyisi kirjoittamaan ansiokkaan vertailun, tai halunnut antaa kyseiselle genrelle uuden mahdollisuuden. Jos Kazuhiro olisi ollut kuten hän itse, hän olisi epäillyt toisen halunneen miellyttää opettajaansa kirjavalinnoillaan, mutta rumpalin tuntien kyseinen vaihtoehto oli epätodennäköinen.

Toki Hajime olisi voinut kysyäkin asiasta pelkän arvailun sijaan. Hän ei kuitenkaan halunnut kyseenalaistaa ystävänsä valintoja. Hän oli jo ehtinyt oppia, että kaikkeen, mitä Kazuhiro teki, oli hyvä syy. Darretten rumpali meni aina järki eikä tunteet edellä, toisin kuin Hajime itse toisinaan.

"Entä oletko sinä lukenut jotain hyvää viime aikoina?" Kazuhiro heitti vastakysymyksen. "No lainasin Haruki Murakamin teoksen Sputnik-rakastettuni, koska kehuit Murakamia silloin viimeksi Starbucksissa istuessamme. Aioin alun perin lainata 1Q84:n, mutta sitten aloin pohtia, etten varmaankin ehdi lukea sitä nyt, kun on niin paljon muutakin tekemistä. Ehkä sitten kesälomalla. Tahtoisin kyllä tutustua japanilaiseen kirjallisuuteen. En tiedä, miksen ole aiemmin lukenut muuta kuin Ishiguron Pitkän päivän illan, joka ei edes ole kovin japanilainen kirja", Hajime pohti ääneen.

"En ole ehtinyt lukea Sputnik-rakastettuani kuin viitisenkymmentä sivua tähän mennessä, mutta se vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Jos loppukin osa kirjasta on yhtä hyvä, seuraavakin ihan vain omaksi ilokseni lainaamani kirja saattaa hyvin olla Murakamin käsialaa", Hajime vielä jatkoi ennakoiden toisen seuraavan kysymyksen siitä, mitä hän oli pitänyt lukemastaan siihen mennessä. "Mitä muuten suosittelisit seuraavaksi teokseksi häneltä?"
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 19:45

Kazuhiro Tanaka

"No lainasin Haruki Murakamin teoksen Sputnik-rakastettuni, koska kehuit Murakamia silloin viimeksi Starbucksissa istuessamme. Aioin alun perin lainata 1Q84:n, mutta sitten aloin pohtia, etten varmaankin ehdi lukea sitä nyt, kun on niin paljon muutakin tekemistä. Ehkä sitten kesälomalla. Tahtoisin kyllä tutustua japanilaiseen kirjallisuuteen. En tiedä, miksen ole aiemmin lukenut muuta kuin Ishiguron Pitkän päivän illan, joka ei edes ole kovin japanilainen kirja", Hajime vastasi.

Kazuhiro oli tyytyväinen siihen, ettei Hajime vaikuttanut lainanneen Murakamin kirjaa ainakaan pelkästään häntä miellyttääkseen vaan oli aidosti innostunut ottamaan selvää vanhempiensa kotimaan kirjallisuudesta. Hänen mielestään jokaisen, jolla oli ulkomaalaiset juuret, oli tärkeää ottaa selvää etnisen kotimaansa kulttuurista. Siksi hän olikin panostanut myös kirjoitetun japanin kielen opiskeluun sekä lukenut vinon pinon japanilaista kirjallisuutta, sekä klassikoita että nykyteoksia. Kuten esimerkiksi hänen isoveljensä Junya osoitti, kaikki eivät kuitenkaan valitettavasti kokeneet omien juurten tuntemista yhtä tärkeäksi. No, Junya olikin aina ollut enemmän käsillä tekemisestä kuin nenä kirjassa kiinni istumisesta kiinnostunut. Ei ihme, että tämä oli päätynyt akateemisen uran sijaan valitsemaan puusepäksi opiskelemisen.

"En ole ehtinyt lukea Sputnik-rakastettuani kuin viitisenkymmentä sivua tähän mennessä, mutta se vaikuttaa kyllä todella hyvältä. Jos loppukin osa kirjasta on yhtä hyvä, seuraavakin ihan vain omaksi ilokseni lainaamani kirja saattaa hyvin olla Murakamin käsialaa", Hajime vielä jatkoi. "Mitä muuten suosittelisit seuraavaksi teokseksi häneltä?" tämä lisäsi perään kysymyksen.

Oli vaikea sanoa, oliko toinen aidosti kiinnostunut hänen mielipiteestään vai yrittikö tämä vain pitää keskustelua yllä tai vaihtoehtoisesti mielistellä. Kenties kyse oli vähän kaikista kolmesta. Niin tai näin, Kazuhiro päätti vastata niin kuin kyseessä olisi ollut aito kiinnostus hänen näkemystään kohtaan. "Riippuu siitä, millaisen kirjan tahdot lukea. Norwegian wood on japanilaisille se kaikkein rakkain Murakamin kirja, todellinen sukupolvikokemus, ja se myös kuvaa erittäin ansiokkaasti 1960-luvun Japania. Kafka rannalla on kerronnaltaan selvästi modernimpi teos, jossa maagis-realistiset elementit ovat vielä enemmän pinnalla kuin Sputnikissa. Jos taas haluat lukea jotain ihan tuoretta, niin sitten valitset Värittömän miehen vaellusvuodet. Kaikki kolme ovat selvästi ohuempia kuin 1Q84 ja lukemisen arvoisia erilaisuudestaan huolimatta."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 19:56

Hajime Aizawa

"Riippuu siitä, millaisen kirjan tahdot lukea. Norwegian wood on japanilaisille se kaikkein rakkain Murakamin kirja, todellinen sukupolvikokemus, ja se myös kuvaa erittäin ansiokkaasti 1960-luvun Japania. Kafka rannalla on kerronnaltaan selvästi modernimpi teos, jossa maagis-realistiset elementit ovat vielä enemmän pinnalla kuin Sputnikissa. Jos taas haluat lukea jotain ihan tuoretta, niin sitten valitset Värittömän miehen vaellusvuodet. Kaikki kolme ovat selvästi ohuempia kuin 1Q84 ja lukemisen arvoisia erilaisuudestaan huolimatta", Kazuhiro vastasi.

"Siinä tapauksessa voisin harkita Norwegian Woodia", Hajime vastasi. "Kunhan nyt ensin saan Sputnikin luettua. Kerron kyllä sitten, mitä mieltä olin siitä kokonaisuudessaan. Uskoisin, että siitä olisi antoisaa keskustella vähän pidempäänkin joko Facebookissa tai kasvokkain."

He olivat olleet niin syventyneitä juttelemaan kirjoista, että olivat saaneet huomaamattaan käveltyä lenkin loppuun. Ainakin Hajime arveli lenkin olevan päätöksessä, sillä edessä häämötti sama portti, josta he olivat tulleet sisään. Näköjään Kazuhiron lenkki valitsema lenkki oli ollut ympyrä, mikä olikin hyvä, sillä muuten Hajime ei olisi tiennyt, mitä kautta pääsisi takaisin kotiinsa. Hän ei ollut koskaan ennen käynyt Hampstead Heathissa.

"Olen oikeasti pahoillani, että pilasin lenkkisi. Tiedän, että olisit halunnut juosta koko lenkin ajan etkä kävellä kolmasosaa matkasta", Hajime totesi katuvaisena. Nyt kun hän ei ollut enää käärmeissään Kazuhirolle siitä, että tämä oli juossut kuin olisi ollut yksin liikkeellä, häntä hävetti todenteolla oma huono kuntonsa ja toisen suunnitelmien tuhoaminen.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 20:14

Kazuhiro Tanaka

"Siinä tapauksessa voisin harkita Norwegian Woodia. Kunhan nyt ensin saan Sputnikin luettua. Kerron kyllä sitten, mitä mieltä olin siitä kokonaisuudessaan. Uskoisin, että siitä olisi antoisaa keskustella vähän pidempäänkin joko Facebookissa tai kasvokkain", Hajime totesi.

"Se sopii. Sputnikista pitäisikin riittää keskusteltavaa, sen verran kiinnostavat henkilöhahmot ja juoni siinä on", Kazuhiro totesi myötämielisesti. Vaikka hän ja Hajime puhuivat nykyisin paljon muustakin kuin kirjoista, kirjallisuudesta keskusteleminen oli yhä hänen mielipuuhaansa. Siinä hän koki olevansa vahvoilla, toisin kuin small talkissa yleensä, koska oli lukenut niin paljon. Lisäksi kirjallisuudesta puhuminen ei ollut ikinä tuntunut ajan tuhlaamiselta, toisin kuin useimmista tavanomaisista keskustelunaiheista.

"Olen oikeasti pahoillani, että pilasin lenkkisi. Tiedän, että olisit halunnut juosta koko lenkin ajan etkä kävellä kolmasosaa matkasta", Hajime tokaisi äkisti. Kazuhiro yllättyi toisen sanoista, mutta tajusi nopeasti, mikä ne oli kirvoittanut: heidän lenkkinsä oli loppulaidallaan. Edessä häämötti jo se puiston portti, josta he olivat tulleet sisään.

Kazuhiron teki mieli käskeä tylysti Hajimen jo viimein unohtaa ainainen anteeksipyyteleminen. Hän kuitenkin tajusi, ettei se olisi oikea tapa menetellä toisen kanssa. Ei tämä tahallaan ollut epävarma itsestään ja omasta kelpaavuudestaan. Niinpä hän vastasikin kärsivällisesti: "Kirjoista keskusteleminen korvasi täysin menetykseni. En ole katkera enkä kadu sitä, että pyysin sinut seurakseni."

"Luulen kuitenkin, että seuraavan kerran meidän kannattaa tehdä jotain muuta kuin kuntoilla. Tarkoitus ei ole, että sinä teet pitkin hampain, niin kuin minä tahdon", Kazuhiro lisäsi pienen tauon pidettyään. "Kenties voisimme mennä yhdessä joululahjaostoksille. En erityisemmin välitä ostoskeskuksissa pyörimisestä varsinkaan joulun aikaan, kun kaikkialla on tungos ja ylipirteät joululaulut raikuvat, mihin tahansa liikkeeseen meneekin. Joululahjat on kuitenkin pakko hankkia, joten ajattelin, että sinun seurassasi tuosta pakollisesta pahasta voisi tulla edes siedettävää."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 20:29

Hajime Aizawa

"Kirjoista keskusteleminen korvasi täysin menetykseni. En ole katkera enkä kadu sitä, että pyysin sinut seurakseni", Kazuhiro kuittasi asian. Hajime yllättyi toisen suopeasta asenteesta mutta päätti olla katsomatta tälläkään kertaa lahjahevosen suuhun ja olla vain helpottunut siitä, ettei toinen sittenkään katunut katkerasti hänen pyytämistään juoksuseuraksi, kuten hän oli olettanut tämän tekevän.

"Luulen kuitenkin, että seuraavan kerran meidän kannattaa tehdä jotain muuta kuin kuntoilla. Tarkoitus ei ole, että sinä teet pitkin hampain, niin kuin minä tahdon", Kazuhiro jatkoi etäisesti nuhtelevaan sävyyn. "Kenties voisimme mennä yhdessä joululahjaostoksille. En erityisemmin välitä ostoskeskuksissa pyörimisestä varsinkaan joulun aikaan, kun kaikkialla on tungos ja ylipirteät joululaulut raikuvat, mihin tahansa liikkeeseen meneekin. Joululahjat on kuitenkin pakko hankkia, joten ajattelin, että sinun seurassasi tuosta pakollisesta pahasta voisi tulla edes siedettävää."

Hajime hämmästyi Kazuhiron ehdotusta. Hän oli olettanut, että seuraavan tapaamiskerran ideointi olisi hänen vastuullaan. Hän ei kuitenkaan todellakaan pannut pahakseen, että toinen oli napannut pallon itselleen. "Lähden mielelläni kanssasi joululahjaostoksille. Olen iloinen, jos voin tehdä kokemuksesta sinulle mukavamman", Hajime suostui ilomielin. "Käykö kuitenkin, että menemme vasta joulukuun puolivälin tienoilla? Ainakin minulla alkaa ensi viikon torstaina koeviikko."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 20:57

Kazuhiro Tanaka

Hajime näytti yhtä aikaa hämmästyneeltä ja ilahtuneelta hänen ehdotuksensa johdosta. "Lähden mielelläni kanssasi joululahjaostoksille. Olen iloinen, jos voin tehdä kokemuksesta sinulle mukavamman", tämä vastasi. "Käykö kuitenkin, että menemme vasta joulukuun puolivälin tienoilla? Ainakin minulla alkaa ensi viikon torstaina koeviikko."

"Käy. Minullakin alkaa torstaina koeviikko. On järkevää keskittyä nyt opiskelemiseen ja hoitaa joululahjaostokset sitten paremmalla ajalla. Sovitaan lähempänä tarkempi päivämäärä", Kazuhiro vastasi. Hän oli mielissään siitä, että Hajimekin asetti kokeisiin lukemisen shoppailun edelle.

He kävelivät rinta rinnan portin läpi ulos Hampstead Heathistä. Sitten olikin jo aika sanoa hyvästit, sillä Hajime oli tullut metrolla ja hän itse bussilla. "Onnea koeviikolle. En luultavasti juuri vietä aikaa Facebookissa seuraavaan kahteen viikkoon, mutta jos tulee jotain kiireellistä, niin sinulla on puhelinnumeroni. Nähdään!" Noine sanoineen Kazuhiro lähti kävelemään ripeästi kohti bussipysäkkiä, jotta ehtisi seuraavaan kotiin päin menevään bussiin.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Re: Jogging isn't for everyone (Hampstead Heath)

ViestiKirjoittaja Nightingale » 04.04.2016 21:13

Hajime Aizawa

"Käy. Minullakin alkaa torstaina koeviikko. On järkevää keskittyä nyt opiskelemiseen ja hoitaa joululahjaostokset sitten paremmalla ajalla. Sovitaan lähempänä tarkempi päivämäärä", Kazuhiro vastasi. Oli hyvä, että he olivat samaa mieltä siitä, että shoppailu saisi odottaa koeviikon yli. Yukille Hajimen oli aina ollut vaikea saada iskostettua päähän, ettei hänellä ollut koeviikon aikana aikaa lähteä pyörimään kauppakeskukseen tai juomaan kahvia Starbucksiin, elokuvaillasta tai bänditreeneistä nyt puhumattakaan.

"Onnea koeviikolle", Kazuhiro toivotti asiallisesti, kun he olivat astelleet puistosta ulos ja olivat lähdössä eri suuntiin. "En luultavasti juuri vietä aikaa Facebookissa seuraavaan kahteen viikkoon, mutta jos tulee jotain kiireellistä, niin sinulla on puhelinnumeroni. Nähdään!" Sen sanottuaan rumpali lähti taakseen katsomatta kiiruhtamaan kohti bussipysäkkiä.

"Nähdään!" Hajime huikkasi ystävänsä perään. Hän oli vähän odottanut pidempiä ja tunnepitoisempia hyvästejä, mutta olisihan hänen pitänyt arvata, ettei Kazuhiro harrastanut moisia. Tämä oli yhtä tehokas ja hillitty hyvästeissä kuin kaikessa muussakin elämässään. Hiukan pettyneenä Hajime lähti kävelemään kohti metroasemaa. Menisi oma aikansa, että hän tottuisi Kazuhiron tapaan kohdella ystäviään, sen verran paljon se poikkesi siitä, miten muut hänen tuntemansa ihmiset käyttäytyivät. Onneksi Kazuhirossa oli kuitenkin muita hyviä puolia, jotka korvasivat tämän epäsosiaaliset taipumukset. Ja kuka tiesi, vaikka toinen vielä jossain vaiheessa pehmentäisi käytöstään.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Avatar
Nightingale
 
Viestit: 937
Liittynyt: 03.11.2013 21:45

Edellinen

Paluu Jokin muu paikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron