Ajay Ghale
Kun Ajay oli lopettanut vuodatuksensa, Sabal oli pitkän tovin hiljaa. Vanhempi mies ilmeisesti yritti sulatella kaikkea Ajayn sanomia asioita. Sabal oli sanonut hänen voivan puhua mistä vain, ja hän oli tehnyt niin. Tämä oli testi Kultaisen Polun johtajalle, joka saisi todistaa ystävyytensä vahvuuden tässä ja nyt. Jos ei, niin Ajay oli varma, ettei tulisi koskaan luottamaan kehenkään tämänkään vertaa.
Jonkin hetken kuluttua Sabal veti terävästi henkeä ennen kuin vastasi hiljaa: "Olen pahoillani. Sanasi tekevät selväksi, että olen epäonnistunut pahasti ystävänäsi. Olen hyvin surullinen kuullessani, ettet kykene luottamaan minuun. Haluaisin sinun kuitenkin tietävän, etten oikeasti pidä sinua pelkkänä isäsi varjona. On totta, että parin ensimmäisen täällä viettämäsi viikon ajan olit minulle lähinnä suuren idolini poika, mutta sen jälkeen aloin nähdä, että sinä olet paljon muutakin. En olekaan enää pitkään aikaan pitänyt sinua minään muuna kuin omana persoonanasi eikä arvosi silmissäni ole riippunut sukulaisuussuhteistasi. Vaikka selvästi sitä pelkäät, en ole ystävystynyt kanssasi siksi, että isäsi oli Mohan Ghale vaan siksi, että pidän sinusta itsestäsi ja että olet osoittanut olevasi ystävyyteni ja kunnioitukseni arvoinen."
"Tiedän, ettet pyytänyt joutua vedetyksi mukaan sisällissotaamme tai tulla kohdelluksi sankarina todellisen ihmisen sijaan. Ymmärrän, että se on vaikea asema, erityisesti kun koet, ettet ole oikeasti sellainen kuin he kuvittelevat. On pakko myöntää, että osa ihmisistä luultavasti pettyisi pahasti, jos kuulisi, millaista elämää vietit Amerikassa. Uskon kuitenkin, että moni kunnioittaisi sinua vielä noiden paljastusten jälkeenkin, sillä he ajattelisivat minun laillani, että väliä on vain sillä, mitä olet tehnyt täällä Kyratissa ollessasi. Ja täällä sinä olet käyttäytynyt kuin sankari", Sabal jatkoi pienen tauon jälkeen.
Ajay tuijotti vanhempaa miestä koko tämän puhumisen ajan ja näki tämän puhuvan täydestä sydämestään. Sabal ei ollut valehdellut mitään vastatessaan hänelle ja se teki Ajayn liikuttuneeksi. Sydämessään hän tunsi helpotusta ja iloa siitä, ettei Sabal katsonut häntä halveksivasti tai tuomitsevasti. Kultaisen Polun johtaja oli vastannut hänen suurimpiin epäilyksiinsä, mikä sai Ajayn tuntemaan itsensä varsin kevyeksi. Voisiko olla, että ensimmäistä kertaa elämässään hänellä oli oikea ystävä, joka välitti hänestä sellaisenaan kuin hän oli?
"En voi kieltää, ettenkö olisi järkyttynyt kuullessani tuollaisia asioita menneisyydestäsi, sillä en osannut lainkaan odottaa niitä. Ystävyyteni tai kunnioitukseni sinua kohtaan ei kuitenkaan vähene niiden vuoksi. Vaikka pidän huumeita, alkoholia ja irtosuhteita huonoina pakokeinoina yhtään mistään, ymmärrän, miksi turvauduit niihin. Sitä paitsi varsinkaan irtosuhteiden kohdalla minulla ei ole juuri varaa paheksuntaan, sillä harrastin itsekin niitä enemmän kuin oli hyväksi erityisesti nuorempana. Saatan vaikuttaa hyvin vastuulliselta, mutta aina en ole sitä ollut." Sabalin seuraavat sanat olivat vastaus Ajayn toiveikkaaseen aatokseen oikeasta ystävästä. Toinen selvästi halusi palavasti osoittaa ystävyytensä kestävyyden.
Ajay kuitenkin yllättyi Sabalin viimeisimmästä paljastuksesta itsestään. Ajay ei ollut pahemmin ajatellut toisen menneisyyttä, koska vanhempi mies ei ollut koskaan antanut aihetta siihen. Sabal oli niin itsevarma ja jääräpäinen johtaja, että oli vaikea kuvitella tämän tehneen joskus virheitä elämässään. Mutta olihan se inhimillistä, se oli ymmärrettävää. Nuorempi mies oli iloinen siitä, että Sabal ymmärsi häntä jollain tasolla.
"Yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden tunteesi tekevät sydämeni painavaksi. En tiennyt, että olet kokenut yhteenkuulumattomuutta täällä, mutta pidän yhtä kaikki pahaa oloasi tässä asiassa omana syynäni. Minun olisi pitänyt varmistaa, että koet olevasi kotonasi Kyratissa, eikä vain olettaa, että niin tapahtuu automaattisesti. Minä en ole ikinä ajatellut sinun olevan ulkopuolinen, minkä vuoksi en osannut edes harkita sitä mahdollisuutta, että sinä tekisit niin. Mutta usko minua, kun sanon, että sinä kuulut tänne yhtä paljon kuin kuka tahansa täällä koko ikänsä viettänyt, väitti Amita mitä tahansa. Sinä olet paitsi synnyinoikeuden myös urheiden tekojesi kautta kyratilainen, Ajay, ja toivottavasti onnistun vielä jossain vaiheessa saamaan sinut itsesikin ajattelemaan niin. Lupaan yrittää parhaani", kultaisen polun johtaja lopetti.
Oli varmasti hänen nauttimansa alkoholin vika, mikä sai Ajayn tuntemaan ilonkyynelten kirvelevän silmäkulmissa. Hän ei tavallisesti ollut mikään vetistelijä, mutta Sabal oli sanonut ääneen asioita, jotka hän oli koko tämän ajan sisimmässään halunnut kuulla. "Kiitos, Sabal. Olen iloinen kuullessani epäilykseni olleen turhia", Ajay vastasi hetken hiljaisuuden jälkeen. "En halunnut olla tökerö sinua kohtaan, olen vain ollut niin pitkään vihainen enkä ollut enää varma edes, että
kenelle. Totta puhuen sinä olet ollut ainoa, joka on ollut ystävällinen minulle alusta lähtien, kiitos siitä. Siksi olen mielissäni kuullessani nuo asiat juuri sinulta. Se merkitsee minulle paljon, koska aion jäädä pysyvästi Kyratiin. Amerikassa ei ole enää mitään jäljellä minulla, Kyratissa minulla on sentään sinut", Ajay tunnusti.