Kirjoittaja Nightingale » 14.04.2018 21:05
Minho Park
Shou pohti hyvän aikaa hänen tarjoustaan. Ilmeestä päätellen vaikutti kokevan sen yhtä aikaa houkuttelevaksi ja uhkaavaksi. Jos ei yleensä puhunut omista asioistaan muille ihmisille muuten kuin pintatasolla, kuten Shoulla oli ilmeisesti tapana tehdä, saattoi olla vaikeaa yhtäkkiä avautua. Kenties myös se, että Minho oli vain opiskelutoveri eikä ystävä, sai toisen epäröimään. Toisaalta joskus saattoi itse asiassa olla helpompi avata sydämensä vieraalle ihmiselle ystävän sijaan, sillä vieras ihminen ei tiennyt aiemmista vastoinkäymisistä ja virheistä mitään ja pystyi siksi kuuntelemaan avoimemmin mielin kuin ystävät toisinaan pystyivät.
Ilmeisesti aikaa pelatakseen Shou seurasi hänen esimerkkiään ja kaatoi itselleen lisää jääteetä sekä otti lasistaan huikan. Sen jälkeen toinen kuitenkin alkoi puhumaan. "Hika kuului samaan bändiin kanssani. Seurustelimme kutakuinkin kymmenen kuukautta. Suhteemme oli pitkälti hyvin romanttinen ja onnellinen. Ainakin luulin niin. Jossain vaiheessa toisen bändin jäseniä tuli vierailemaan treenikämpässämme. Hika alkoi yhtäkkiä flirttailemaan sen bändin kitaristille ihan nenäni edessä. Se tuli täysin puun takaa, vaikka ennen sitä Hika oli ollut kovin poissaoleva, kenties vain ajatellut toisen bändin jäsentä meidän ollessa kahden. Hika oli tavannut tämän kitaristin vain kerran aiemmin ja silloinkin tämä oli ollut tyttöystävänsä seurassa."
"Kävimme sitten vakavamman keskustelun, minkä aikana kävi ilmi, ettei hän vain ollut rakastanut minua enää, kenties näin oli ollut jo pidemmän aikaa. En ottanut sitä riskiä, että hän pettäisi minua, tai haikailisi muiden perään muutenkaan, joten päätin, että oli parasta erota. Olen hyvin jyrkkä, mitä tulee pettämiseen, koska minua on petetty jo kerran enkä tahdo sen toistuvan. Vaikka Hikalla olikin ollut pelkkiä haaveita kyseisestä nuorukaisesta, se satutti minua minua silti syvästi", Shou päätti kertomuksensa.
Minho muisti Shoun maininneen ohimennen, että tämä soitti rock-bändissä nimeltä Darrette. He eivät kuitenkaan olleet puhuneet toisen bändistä sen laajemmin, eikä Shou ollut aiemmin maininnut nimeltä entistä poikaystäväänsä. Silloin, kun Shou oli heidän toisella tapaamiskerrallaan kertonut eronneensa jokin aika sitten, tämä ei ollut valottanut eron syitä tarkemmin. Minho kuitenkin ymmärsi sen nyt, sillä oli ilmeistä, että poikaystävän odottamaton ja itsekäs toiminta oli järkyttänyt Shouta kovasti. Se oli selvästi myös saanut tämän kyseenalaistamaan koko suhteen.
"Olen pahoillani puolestasi", Minho sanoi. "Hänen olisi pitänyt kertoa sinulle aiemmin, ettei enää rakastanut sinua. Kenties hän ei kuitenkaan tajunnut tunteidensa kuihtuneen aiemmin. Se ei kylläkään oikeuta flirttaamaan jollekulle toiselle. Hänen olisi kuulunut kertoa, että oli ihastunut johonkuhun toiseen eikä salaa haaveilla hänestä."
Hetken mietittyään Minho jatkoi: "En kuitenkaan usko, että suhteenne oli alusta saakka pelkkää harhaa. En voi tietenkään olla varma siitä, enhän ole koskaan edes tavannut Hikaa, mutta minun on vaikea uskoa, että kukaan pystyisi kymmentä kuukautta teeskentelemään onnellista ja rakastunutta. Ja miksi kukaan haluaisi tehdä niin? Ei siinä ole järkeä, ellei ihminen ole läpimätä, enkä usko, että olisit koskaan rakastunut sellaiseen ihmiseen. Luulen, että pitkään hän koki teidän suhteenne samoin kuin sinä, mutta sitten hänen tunteensa syystä tai toisesta vain alkoivat lakastua. Toisilla on häilyväisempi sydän kuin toisilla."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.