Drowning in sorrow

Missä sitten asunto sijaitseekaan, tänne kaikki asuntopelit.

Valvoja: Nightingale

Re: Drowning in sorrow

ViestiKirjoittaja Nightingale » 13.04.2018 22:06

Minho Park

Shou pudisti päätään kuin sanoakseen, ettei se haitannut. "Ajattelen vain samoin itsestäni silloin tällöin; etten ikinä tule kelpaamaan kenellekään tällaisena kuin olen. Yritin kai lohduttaa samalla itseänikin äskeisillä sanoillani. Turhilta ne kyllä tällä hetkellä tuntuvat, anteeksi", tämä sanoi. Sanoja säesti surumielinen hymy. "Vaikka erostani on kulunut jo kolme kuukautta, se tuntuu silti kahdelta viikolta", Shou totesi vielä.

"Kolme kuukautta ei ole kovin pitkä aika. Meni puolisen vuotta edellisestä erostani, ennen kuin aloin seurustella Junin kanssa, ja nyt minusta tuntuu, että se oli liian vähän aikaa. Tuntuu, etten ole vieläkään päässyt yli aiemmasta poikaystävästäni. Luulin päässeeni, en minä muuten olisi alkanut suhteeseen Junin kanssa, mutta taisin vain huijata itseäni", Minho vastasi. Kahdesta katastrofaalisesta laastarisuhteesta hän oli oppinut, ettei laastarisuhde kannattanut, joten hän ei ollut kiirehtinyt uuteen suhteeseen erottuaan Siwonista toisen kerran. Ja silti hänestä tuntui nyt, ettei hän ollut oikeasti ollut valmis uuteen suhteeseen vielä puolen vuoden kuluttuakaan.

"Sinun kohdallasi minun on kyllä vaikea uskoa, ettet sinä kelpaisi juuri sellaisena kuin olet", Minho jatkoi yrittäen siirtää keskustelun itsestään Shouhun. "Myönnän, etten tunne sinua kovin hyvin, mutta olen saanut sinusta kiltin, empaattisen ja fiksun kuvan. Olet hyvä kuuntelija, mutta sinulla on myös omaa sanottavaa. Lisäksi sinulla on kiva pukeutustyyli, ja olet hyvännäköinenkin. Se, että exäsi ei osannut arvostaa sinua, ei tarkoita, että kaikki muut tekisivät saman virheen."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 13.04.2018 22:44

Rishou Makito

"Kolme kuukautta ei ole kovin pitkä aika. Meni puolisen vuotta edellisestä erostani, ennen kuin aloin seurustella Junin kanssa, ja nyt minusta tuntuu, että se oli liian vähän aikaa. Tuntuu, etten ole vieläkään päässyt yli aiemmasta poikaystävästäni. Luulin päässeeni, en minä muuten olisi alkanut suhteeseen Junin kanssa, mutta taisin vain huijata itseäni", Minho vastasi. Ihminen on hyvä huijaamaan itseään. Puoli vuottakin oli loppujen lopuksi vähän erosta ylipääsemiseen, toki ihmisiä oli erilaisia, mutta yleisesti ottaen ihmisten pitäisi odottaa pitempääkin.

"Sinun kohdallasi minun on kyllä vaikea uskoa, ettet sinä kelpaisi juuri sellaisena kuin olet", esseepari sanoi kääntäen keskustelun Shouhun. "Myönnän, etten tunne sinua kovin hyvin, mutta olen saanut sinusta kiltin, empaattisen ja fiksun kuvan. Olet hyvä kuuntelija, mutta sinulla on myös omaa sanottavaa. Lisäksi sinulla on kiva pukeutustyyli, ja olet hyvännäköinenkin. Se, että exäsi ei osannut arvostaa sinua, ei tarkoita, että kaikki muut tekisivät saman virheen", Minho jatkoi.

Shou yllättyi ja oli samaan aikaan otettu opiskelijatoverin sanoista. Hän ei ollut odottanut toisen sanovan mitään noin mukavaa hänelle. "Kiitos, arvostan sanojasi", Shou sai sanottua pienen hetken toisen kivoja sanoja sulateltuaan. Hän oli parin kuukauden ajan ajatellut itsestään lähinnä negatiivisesti, niin oli hämmentävää kuulla itsestään positiiviakin asioita. Hän oli pohtinut vain omia puutteita, ei vahvuuksia. Jos Minho tosiaan näki hänet tuolla lailla näinkin vähänkin tuntemisen jälkeen, sen täytyi olla totta. Minho ei vaikuttanut ihmiseltä, joka lipersi asioita vain mielistelläkseen.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 14.04.2018 12:41

Minho Park

Shou näytti yllättyvän kovasti hänen sanoistaan. Tämä oli hetken hiljaa ja vaikutti pohtivan kuulemaansa, ennen kuin sanoi: "Kiitos, arvostan sanojasi." Opiskelutoveri vaikutti yhtä aikaa hämmentyneeltä ja ilahtuneelta siitä, että oli saanut osakseen kehuja.

"Anteeksi, että sanon näin, mutta sinulle ei taideta kertoa tarpeeksi usein, kuinka paljon positiivisia asioita sinussa on", Minho totesi. Hieman surumielisesti hymyillen hän jatkoi: "Minä olen ollut onnekas, sillä tämä on ensimmäinen kerta, kun kohtaan eron ilman pikkusiskoani ja ystäviäni vierelläni. Aina aiemmin he ovat olleet lohduttamassa ja auttamassa minut takaisin jaloilleni. Sinulla ei kuitenkaan taida olla samanlaista läheisten muodostamaa tukiverkkoa."

Minho toivoi, ettei Shou kokisi hänen sanojaan loukkaaviksi, sillä hän ei ollut tarkoittanut niitä sellaisiksi. Häntä vain suretti nähdä, että Shoun kaltainen mukava ihminen hämmästyi niin paljon siitä, että joku kehui. Ei ollut ihme, että toisen oli vaikea päästä erostaan yli, jos tämä ei saanut riittävästi tukea. Jos Minho itse olisi joutunut kohtaamaan eronsa yksin, hän tuskin olisi jaksanut nousta kerta toisensa jälkeen ylös. Ihmistä ei ollut tarkoitettu selviämään elämän eteen heittämistä vaikeuksista ilman läheisten tukea.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 14.04.2018 13:35

Rishou Makito

"Anteeksi, että sanon näin, mutta sinulle ei taideta kertoa tarpeeksi usein, kuinka paljon positiivisia asioita sinussa on", Minho sanoi ja jatkoi sitten hieman surumielisesti hymyillen: "Minä olen ollut onnekas, sillä tämä on ensimmäinen kerta, kun kohtaan eron ilman pikkusiskoani ja ystäviäni vierelläni. Aina aiemmin he ovat olleet lohduttamassa ja auttamassa minut takaisin jaloilleni. Sinulla ei kuitenkaan taida olla samanlaista läheisten muodostamaa tukiverkkoa."

Shou ei ollut ollut ajatellut asiaa tuolta kannalta, siten ettei hän muka saanut tukea muilta. Nyt kun hän rupesi oikein miettimään, se oli totta. Hänen läheisensä koostuivat pelkästään hänen äidistään, jota ei halunnut koskaan vaivata, koska hän oli jo iso poika ja hänellä oli mielikuva, että hänen täytyisi olla mahdollisimman itsenäinen. Kazuhiro ei ikinä sanonut mitään positiivista. Aina kun Shou toimi jotenkin, hän huomasi aika ajoin rumpalin vain luovan häneen viileitä katseita, joiden tarkoitusperää hän ei voinut koskaan tietää. Aki reagoi yleensä vain negatiiviisin asioihin ja harvoin ajatteli syvemmältä kannalta asioita. Sitten oli Niya, joka yleensä ajatteli vain itseään.

Ensimmäisen eronsa jälkeen Shou oli saanut äidiltään tukea, mutta oli ollut päättänyt pärjätä vastaisuudessa itsekseen. Ilmankos hän oli nyt niin väsynyt kaikkeen eikä jaksanut keskittyä treeneissäkään aina yhtä innokkaasti. Jos bändin sisällä tuli erimielisyyksiä, hän ei liioin jaksanut toppuutella riitapukareita tai osallistua keskusteluun millään lailla.

"Olet kieltämättä oikeassa. Olen tottunut vuosien saatossa pärjäämään itsekseni ja olen yleensä ollut se, joka on ottanut vastuun asioissa hartioilleni. Jos teen huonoja päätöksiä, saan siitä lähinnä negatiivista huomiota..." Shou totesi pohtivalla äänellä. "Olen myös oppinut, ettei ihmisiä kannata vaivata liikaa omilla asioilla. Se tulee jo luonnostaan, enkä siten osaa ajatella oikein koskaan itseäni."

Vaikka kaiken tuon tajuaminen oli aika järkytys Shoulle, hän oli kuitenkin iloinen siitä, että oli tänään saanut olla Minhon tukena. Korealaisnuorukainen oli toisella puolella maapalloa ihan yksin ja ilman läheisiään, joten oli hyvä, että tällä oli tällä hetkellä henkilö, joka kuunteli. Se mistä Shou sai voimaa, oli se että hän sai auttaa muita.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 14.04.2018 16:27

Minho Park

Hänen sanansa näyttivät saavan Shoun ajattelemaan asioita uudesta näkökulmasta. Välillä oli vaikea huomata jotakin asiaa, ellei joku toinen ottanut sitä puheeksi. Ihminen ei itse välttämättä osannut katsoa asioita kuin yhdestä näkökulmasta eikä siksi nähnyt koko kuvaa, varsinkaan selkeästi. Lisäksi monesti ihminen huijasi tahattomasti itseään, koska ei ollut valmis kohtaamaan totuutta. Minhokin oli tehnyt niin usein, viimeisimmäksi suhteessaan Juniin, joten hän tiesi, mistä puhui. Onneksi usein hänen pikkusiskonsa Jihye tai joku hänen kavereistaan oli auttanut häntä näkemään asioiden oikean laidan. Hän olikin tyytyväinen, että oli nyt vuorostaan auttanut Shouta huomaamaan jotain uutta tilanteestaan.

"Olet kieltämättä oikeassa. Olen tottunut vuosien saatossa pärjäämään itsekseni ja olen yleensä ollut se, joka on ottanut vastuun asioissa hartioilleni. Jos teen huonoja päätöksiä, saan siitä lähinnä negatiivista huomiota. Olen myös oppinut, ettei ihmisiä kannata vaivata liikaa omilla asioilla. Se tulee jo luonnostaan, enkä siten osaa ajatella oikein koskaan itseäni", Shou pohdiskeli ääneen.

"Minäkin ajattelen paljon muiden hyvinvointia ja onnea. On kuitenkin löydettävä tasapaino. Liika epäitsekkyys ei ole hyvästä, eikä ole tarkoituksenmukaista, että itse aina vain antaa ja antaa eikä koskaan ota. Se ei ole ystävyyden idea vaan vastavuoroisuus. Loppujen lopuksi itsen laiminlyönti muiden kustannuksella myös yleensä kostautuu", Minho vastasi. Hänen äänensä oli lempeä mutta päättäväinen. Hän ei tahtonut kuulostaa läksyttävältä, mutta hän tahtoi Shoun ottavan hänen sanomansa vakavasti.

"Haluaisitko sinä vuorostasi puhua erostasi? Ymmärrän kyllä, jos et halua, mutta jos haluat, kuuntelen mielelläni", Minho tarjosi. Shoun vastausta odotellessaan hän kurottautui ottamaan jääteepurkin käteensä, kaatoi lasinsa täyteen ja joi siitä reilun siemauksen. Äskeinen itkeminen oli saanut kurkun tuntumaan kuivalta, niin kuin itkemisellä oli tapana tehdä.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 14.04.2018 18:08

Rishou Makito

"Minäkin ajattelen paljon muiden hyvinvointia ja onnea. On kuitenkin löydettävä tasapaino. Liika epäitsekkyys ei ole hyvästä, eikä ole tarkoituksenmukaista, että itse aina vain antaa ja antaa eikä koskaan ota. Se ei ole ystävyyden idea vaan vastavuoroisuus. Loppujen lopuksi itsensä laiminlyönti muiden kustannuksella myös yleensä kostautuu", Minho selitti, ei kuitenkaan saarnaavasti. Enemmänkin tämän äänensävy oli lempeä, ja tästä kuuli, että tämä tiesi mistä puhui. Shou nyökkäsi. Hän kyllä ymmärsi. Ainakin nyt. Hän ymmärsi, että hänellä oli tullut seinä vastaan ainaisessa muiden hyvinvoinnista huolehtimisessa.

"Haluaisitko sinä vuorostasi puhua erostasi? Ymmärrän kyllä, jos et halua, mutta jos haluat, kuuntelen mielelläni", Minho tarjoutui ja kaatoi itselleen lisää jääteetä. Onneksi Shou oli tuonut tarjottavaa, ettei esseepari ihan kuihtuisi olemattomiin omassa hämärässä asunnossaan.

Shou pohti vakavasti toisen tarjousta, joka kuulosti samaan aikaan sekä houkuttelevalta että pelottavalta. Kukaan bändin ulkopuolinen ei hänen kauttaan ollut koskaan kuullut bändin sisäisistä asioista, etenkään seurusteluasioista. Hän ei ollut tottunut puhumaan syvistä henkilökohtaisista asioista muille. Hän oli huono avautumaan. Kitaristi kuitenkin ymmärsi, että se tekisi varmasti hyvää.

Shoun kurkussa iso möykky, hän kaatoi lasiin lisää juomaa ja joi sitä selventääkseen ensin kurkkuaan. "Hika kuului samaan bändiin kanssani. Seurustelimme kutakuinkin kymmenen kuukautta. Suhteemme oli pitkälti hyvin romanttinen ja onnellinen. Ainakin luulin niin. Jossain vaiheessa toisen bändin jäseniä tuli vierailemaan treenikämpässämme. Hika alkoi yhtäkkiä flirttailemaan sen bändin kitaristille ihan nenäni edessä. Se tuli täysin puun takaa, vaikka ennen sitä Hika oli ollut kovin poissaoleva, kenties vain ajatellut toisen bändin jäsentä meidän ollessa kahden. Hika oli tavannut tämän kitaristin vain kerran aiemmin ja silloinkin tämä oli ollut tyttöystävänsä seurassa. Kävimme sitten vakavamman keskustelun, minkä aikana kävi ilmi, ettei hän vain ollut rakastanut minua enää, kenties näin oli ollut jo pidemmän aikaa", Shou selitti. "En ottanut sitä riskiä, että hän pettäisi minua, tai haikailisi muiden perään muutenkaan, joten päätin, että oli parasta erota. Olen hyvin jyrkkä mitä tulee pettämiseen, koska minua on petetty jo kerran enkä tahdo sen toistuvan. Vaikka Hikalla olikin ollut pelkkiä haaveita kyseisestä nuorukaisesta, se satutti minua minua silti syvästi..." hän lisäsi.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 14.04.2018 21:05

Minho Park

Shou pohti hyvän aikaa hänen tarjoustaan. Ilmeestä päätellen vaikutti kokevan sen yhtä aikaa houkuttelevaksi ja uhkaavaksi. Jos ei yleensä puhunut omista asioistaan muille ihmisille muuten kuin pintatasolla, kuten Shoulla oli ilmeisesti tapana tehdä, saattoi olla vaikeaa yhtäkkiä avautua. Kenties myös se, että Minho oli vain opiskelutoveri eikä ystävä, sai toisen epäröimään. Toisaalta joskus saattoi itse asiassa olla helpompi avata sydämensä vieraalle ihmiselle ystävän sijaan, sillä vieras ihminen ei tiennyt aiemmista vastoinkäymisistä ja virheistä mitään ja pystyi siksi kuuntelemaan avoimemmin mielin kuin ystävät toisinaan pystyivät.

Ilmeisesti aikaa pelatakseen Shou seurasi hänen esimerkkiään ja kaatoi itselleen lisää jääteetä sekä otti lasistaan huikan. Sen jälkeen toinen kuitenkin alkoi puhumaan. "Hika kuului samaan bändiin kanssani. Seurustelimme kutakuinkin kymmenen kuukautta. Suhteemme oli pitkälti hyvin romanttinen ja onnellinen. Ainakin luulin niin. Jossain vaiheessa toisen bändin jäseniä tuli vierailemaan treenikämpässämme. Hika alkoi yhtäkkiä flirttailemaan sen bändin kitaristille ihan nenäni edessä. Se tuli täysin puun takaa, vaikka ennen sitä Hika oli ollut kovin poissaoleva, kenties vain ajatellut toisen bändin jäsentä meidän ollessa kahden. Hika oli tavannut tämän kitaristin vain kerran aiemmin ja silloinkin tämä oli ollut tyttöystävänsä seurassa."

"Kävimme sitten vakavamman keskustelun, minkä aikana kävi ilmi, ettei hän vain ollut rakastanut minua enää, kenties näin oli ollut jo pidemmän aikaa. En ottanut sitä riskiä, että hän pettäisi minua, tai haikailisi muiden perään muutenkaan, joten päätin, että oli parasta erota. Olen hyvin jyrkkä, mitä tulee pettämiseen, koska minua on petetty jo kerran enkä tahdo sen toistuvan. Vaikka Hikalla olikin ollut pelkkiä haaveita kyseisestä nuorukaisesta, se satutti minua minua silti syvästi", Shou päätti kertomuksensa.

Minho muisti Shoun maininneen ohimennen, että tämä soitti rock-bändissä nimeltä Darrette. He eivät kuitenkaan olleet puhuneet toisen bändistä sen laajemmin, eikä Shou ollut aiemmin maininnut nimeltä entistä poikaystäväänsä. Silloin, kun Shou oli heidän toisella tapaamiskerrallaan kertonut eronneensa jokin aika sitten, tämä ei ollut valottanut eron syitä tarkemmin. Minho kuitenkin ymmärsi sen nyt, sillä oli ilmeistä, että poikaystävän odottamaton ja itsekäs toiminta oli järkyttänyt Shouta kovasti. Se oli selvästi myös saanut tämän kyseenalaistamaan koko suhteen.

"Olen pahoillani puolestasi", Minho sanoi. "Hänen olisi pitänyt kertoa sinulle aiemmin, ettei enää rakastanut sinua. Kenties hän ei kuitenkaan tajunnut tunteidensa kuihtuneen aiemmin. Se ei kylläkään oikeuta flirttaamaan jollekulle toiselle. Hänen olisi kuulunut kertoa, että oli ihastunut johonkuhun toiseen eikä salaa haaveilla hänestä."

Hetken mietittyään Minho jatkoi: "En kuitenkaan usko, että suhteenne oli alusta saakka pelkkää harhaa. En voi tietenkään olla varma siitä, enhän ole koskaan edes tavannut Hikaa, mutta minun on vaikea uskoa, että kukaan pystyisi kymmentä kuukautta teeskentelemään onnellista ja rakastunutta. Ja miksi kukaan haluaisi tehdä niin? Ei siinä ole järkeä, ellei ihminen ole läpimätä, enkä usko, että olisit koskaan rakastunut sellaiseen ihmiseen. Luulen, että pitkään hän koki teidän suhteenne samoin kuin sinä, mutta sitten hänen tunteensa syystä tai toisesta vain alkoivat lakastua. Toisilla on häilyväisempi sydän kuin toisilla."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 15.04.2018 07:22

Rishou Makito

"Olen pahoillani puolestasi. Hänen olisi pitänyt kertoa sinulle aiemmin, ettei enää rakastanut sinua. Kenties hän ei kuitenkaan tajunnut tunteidensa kuihtuneen aiemmin. Se ei kylläkään oikeuta flirttaamaan jollekulle toiselle. Hänen olisi kuulunut kertoa, että oli ihastunut johonkuhun toiseen eikä salaa haaveilla hänestä", Minho sanoi hänen kertomuksensa jälkeen.

"En kuitenkaan usko, että suhteenne oli alusta saakka pelkkää harhaa. En voi tietenkään olla varma siitä, enhän ole koskaan edes tavannut Hikaa, mutta minun on vaikea uskoa, että kukaan pystyisi kymmentä kuukautta teeskentelemään onnellista ja rakastunutta. Ja miksi kukaan haluaisi tehdä niin? Ei siinä ole järkeä, ellei ihminen ole läpimätä, enkä usko, että olisit koskaan rakastunut sellaiseen ihmiseen. Luulen, että pitkään hän koki teidän suhteenne samoin kuin sinä, mutta sitten hänen tunteensa syystä tai toisesta vain alkoivat lakastua. Toisilla on häilyväisempi sydän kuin toisilla", esseepari lisäsi.

Minhon sanoissa oli järkeä. Todellisuudessa ei Hika mikään paha ihminen ollut, tämä oli varsin kultainen ja höpsö persoona. Shou oli ollut antanut pettymyksensä ja pelkonsa sumentaa arvostelukykynsä eikä siksi ollut älynnyt ajatella tilanteen kokokuvaa. Hän oli antanut vihan ja katkeruuden vallata hänen mielensä, vaikka todellisuudessa niiden sijaan hän oikeasti ikävöi rakasta kakkoskitaristiaan. Shou oli huijannut itseään koko ajan päästäkseen nopeammin yli Hikasta, mutta ei se niin helppoa ollut. Kaipausta ei noin vain hävitetty sydämestä eikä mielestä.

"Taidat olla oikeassa", Shou vastasi Minholle. Hän oli kyllä kaivannut ulkopuolista näkökulmaa tähän. Jokainen bändin jäsen oli ollut vihainen Hikalle, eivät olleet muutenkaan pitäneet tästä niin paljoa, että olisivat katsoneet asiaa ymmärtäväisemmin. Ihmisiä oli niin helppo tuomita. Hän itsekin sortui tuomitsemaan ihmisiä silloin tällöin, katsomatta asioita monelta eri kannalta. Kukaan ei ollut täydellinen.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 17.06.2018 12:39

Minho Park

Shou vaikutti kuuntelevan hänen sanojaan tarkasti ja pohtivan niitä. "Taidat olla oikeassa", tämä sitten myönsi. Minho nyökkäsi. "On helppoa ja houkuttelevaa nähdä toisessa eron jälkeen vain huonoja puolia ja ajatella, että koko suhde oli surkea. Minullekin on käynyt niin. Pidemmän päälle se ei kuitenkaan ole mielestäni hyväksi."

Minho muisti hyvin, kuinka vihainen oli ollut varsinkin Siwonia mutta myös Jaea kohtaan heidän eronsa jälkeen. Hän oli ajatellut, että Siwon ja Jae olivat pelkkiä kusipäitä ja koko heidän suhteensa yksi suuri virhe. Ajan kuluessa ja ystäviensä kanssa juteltuaan hän oli kuitenkin muistanut jälleen myös heidän suhteensa hyvät puolet ja sen, miksi oli alun perin rakastunut toiseen. Surutyöhön kuului päästä yli vihasta ja oppia näkemään asiat todenmukaisesti. Ja lopulta oli hyväksyttävä koettu menetys, vaikka se olikin vaikeaa.

"On okei, että tunnet häntä kohtaan vihaa ja pettymystä. Ehkä kuitenkin ajan mittaan pystyt jälleen muistamaan myös hänen ja teidän suhteenne hyvätkin puolet. Luulen, että silloin sinulla olisi parempi olo myös itsestäsi. Minusta nimittäin vaikuttaa siltä, että syytät itseäsi siitä, ettet huomannut hänen vikojaan aiemmin", Minho totesi.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 17.06.2018 13:16

Rishou Makito

"On helppoa ja houkuttelevaa nähdä toisessa eron jälkeen vain huonoja puolia ja ajatella, että koko suhde oli surkea. Minullekin on käynyt niin. Pidemmän päälle se ei kuitenkaan ole mielestäni hyväksi", Minho sanoi. Shou nyökkäsi. Minho oli oikeassa. Kun vain jatkuvasti ajatteli toisten huonoja puolia, sitä unhotui miettimään niitä hyviäkin asoita. Ja jos sellainen jatkuisi pitkäänkin, ihmisistä kasvoi katkeria ja negatiivisia. Shou ei halunnut nähdä maailmaa katkeruuden sävyttämin silmin. Oli hyvä, että hän olis uskaltanut avautua Minholle murheistaan.

"On okei, että tunnet häntä kohtaan vihaa ja pettymystä. Ehkä kuitenkin ajan mittaan pystyt jälleen muistamaan myös hänen ja teidän suhteenne hyvätkin puolet. Luulen, että silloin sinulla olisi parempi olo myös itsestäsi. Minusta nimittäin vaikuttaa siltä, että syytät itseäsi siitä, ettet huomannut hänen vikojaan aiemmin", esseepari jatkoi.

"Olin niin sokeasti rakastunut häneen, mikä on minulle aika harvinaista, kun yleensä osaan pitää jalat maanpinnalla rakastuneenakin. Oli järkytys herätä sellaisesta tilasta ensimmäistä kertaa elämässäni. Sitä on väkisinkin sellaisen jälkeen hämillään ja tutkii itseään läpikotaisin", Shou vastasi. "Kyllä tämä tästä ajan myötä. Kiitos kun sain puhua kanssasi asiasta. Toinen näkökulma asiaan oli hyvin virkistävää ja valaisevaa", kitaristi jatkoi ja loi pienen vinon kiitollisen hymyn. Hänen olisi kyllä pitänyt lohduttaa Minhoa, jolla oli juuri tuore ero takanaan, mutta osat olivatkin menneet toisinpäin. Toivottavasti kuitenkin Minholla olisi edes vähän parempi olo. Ainakaan toisen silmät eivät olleet enää niin zombimaiset kuin Shoun tänne tultua.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 17.06.2018 13:47

Minho Park

"Olin niin sokeasti rakastunut häneen, mikä on minulle aika harvinaista, kun yleensä osaan pitää jalat maanpinnalla rakastuneenakin. Oli järkytys herätä sellaisesta tilasta ensimmäistä kertaa elämässäni. Sitä on väkisinkin sellaisen jälkeen hämillään ja tutkii itseään läpikotaisin", Shou totesi. Minho nyökkäsi ymmärtämisen merkiksi. Sokeasti rakastuneena oleminen ei valitettavasti ollut hänelle vierasta. "Joskus tunteet vain vievät mukanaan. Ei sille mahda mitään. Hämmennys on sellaisen jälkeen kyllä ymmärrettävää, eikä itsetutkiskelu ole koskaan ihmiselle pahaksi", hän sanoi.

"Kyllä tämä tästä ajan myötä. Kiitos kun sain puhua kanssasi asiasta. Toinen näkökulma asiaan oli hyvin virkistävää ja valaisevaa", Shou sitten tokaisi. Sanoja säesti pieni mutta kiitollinen hymy, johon Minho vastasi. "Ole hyvä vain. Olen iloinen, että minulle puhumisesta oli sinulle apua. Pääset varmasti ajan kanssa yli Hikasta. Ja jos haluat jutella joskus toistekin erostanne, kuuntelen mielelläni."

Nyt kun Shoun ero oli käsitelty ainakin tältä erää loppuun, Minho huomasi oman eronsa palaavan jälleen hänen mielensä pintaan, ja sen mukana palasi myös surumielisyys. Hän tunsi olonsa henkisesti mutta myös fyysisesti uupuneeksi. Hän voisi peseytyä ja sen jälkeen vetäytyä nukkumaan, vaikka kello ei ollutkaan vielä paljoa. Hänen pitäisi myös soittaa Skype-puhelu siskolleen, joka oli taatusti hänestä huolissaan, kun hän ei ollut ollut tähän yhteydessä. Hän ei kuitenkaan ollut varma, jaksaisiko puida eroaan enää tänään enempää edes siskonsa kanssa.

"Minun pitäisi varmaan mennä suihkuun. En edes halua tietää, kuinka siivottomalta näytän", Minho totesi ääneen. Hän tavoitteli kevyttä äänensävyä mutta oli melko varma, ettei saavuttanut sitä. Hänellä oli niin raskas olo, että kaikki kevyt tuntui olevan hänen ulottumattomissaan.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 17.06.2018 14:05

Rishou Makito

"Joskus tunteet vain vievät mukanaan. Ei sille mahda mitään. Hämmennys on sellaisen jälkeen kyllä ymmärrettävää, eikä itsetutkiskelu ole koskaan ihmiselle pahaksi", Minho oli todennut hänen sanoihinsa.

Minho vastasi hänen pieneen hymyynsä. "Ole hyvä vain. Olen iloinen, että minulle puhumisesta oli sinulle apua. Pääset varmasti ajan kanssa yli Hikasta. Ja jos haluat jutella joskus toistekin erostanne, kuuntelen mielelläni", toinen sanoi ystävällisesti.

Esseeparin ilme muuttui taas surumieliseksi, kun tämän oma ero muistui taas mieleen. Oli ollut hyvä, että edes hetken ajan toisen ajatukset olivat päässeet muuallekin. "Minun pitäisi varmaan mennä suihkuun. En edes halua tietää, kuinka siivottomalta näytän", opiskelijatoveri totesi ja kuulosti taas hyvin alakuloiselta.

Shou nyökkäsi. Hän ymmärsi toisen olon hyvin. Suihkukin voisi virkistää toisen fyysistä oloa, vaikkei niinkään sitä henkistä. "Minä sitten tästä lähden ja päästän sinut peseytymään", Shou totesi, nousi tuolilta seisomaan ja nosti olkalaukkunsa olkapäälleen. "Jos tahdot jutella vielä, olen aina watchapin päässä", Shou tarjoutui vuorostaan, vaikka arveli, ettei toinen jaksaisi enää tänään ainakaan jutella kenenkään kanssa. Hän oli väkisin ängennyt toisen asuintiloihin ja puoli pakottanut tämän puhumaan tilanteestaan, joten toinen oli varmaan ihan poikki.

Shou asteli eteiseen ja laittoi kenkänsä ja ulkotakkinsa päälleen. Hän avasi ulko-oven ja ennen kuin astui pihalle, hän heipatti kädellään Minholle ja poistui sitten sulkien oven perässään. Viileä ulkoilma puhalsi häntä kasvoille, joten hän nosti takinkaulustaan paetakseen enemmältä viimalta. Vaikka tänään ei heidän esseeprojektinsa ollut jatkunut, sillä ei ollut mitään kiirettä. He voisivat jatkaa sitä myöhemminkin, kun Minhonkin olokin olisi parempi. Mutta jos ei, hän tekisi sen yksin loppuun ottamatta siitä mitään kunniaa pelkästään itselleen.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 17.06.2018 14:22

Minho Park

Shou nyökkäsi ymmärtäväisesti. "Minä sitten tästä lähden ja päästän sinut peseytymään", tämä kommentoi, nousi ylös ja nosti laukkunsa olalleen. "Jos tahdot jutella vielä, olen aina watchapin päässä", tämä vielä tarjosi. "Kiitos", Minho tyytyi vastaamaan. Hän ei aikonut tarttua toiseen tarjoukseen, ei ainakaan tänään, mutta hän arvosti siltä sitä, että toinen oli tarjonnut itseään olkapääksi hänelle.

Katsellessaan, kuinka Shou puki eteisessä takkiaan ja kenkiään ylleen, Minho mietti, että olisi mukavaa olla tämän kanssa tekemisissä vielä esseen valmiiksi saamisen jälkeenkin. Ensitapaamisella Shou ei ollut tehnyt häneen sen erityisempää vaikutusta, mutta tutustuttuaan toiseen paremmin esseen tekemisen myötä hän oli alkanut pitää tästä. He vaikuttivat olevan samankaltaisempia kuin hän oli luullut, olematta kuitenkaan liian samanlaisia. Luultavasti he tulisivat hyvin toimeen ystävinä. Ja he kumpikin tuntuivat olevan ystävän tarpeessa.

Tällä hetkellä Minho ei kuitenkaan jaksanut ehdottaa hengaamista muutenkin kuin esseen merkeissä, vaan hän antoi Shoun lähteä vaisun kädenheilautuksen saattelemana. Ehkä sitten seuraavalla kerralla, kun he viimeistelisivät esseensä. Ennen ensi maanantaita hänen olisi kuitenkin koottava itsensä. Hän voisi ehkä jättää vielä huomisen luennot väliin, mutta keskiviikkona hänen olisi kyllä pakko jo kyetä näyttämään naamansa ihmisten ilmoilla. Juuri nyt riitti kuitenkin vain se, että hän sai raahattua itsensä suihkuun ja sen jälkeen vuoteeseen.
Nightingale

Edellinen

Paluu Asunnot