Finishing The Course Work

Missä sitten asunto sijaitseekaan, tänne kaikki asuntopelit.

Valvoja: Nightingale

Re: Finishing The Course Work

ViestiKirjoittaja Nightingale » 23.05.2020 19:11

Minho Park

"Pitäkää hauskaa", Jihye sanoi, ennen kuin siirtyi makuuhuoneen puolelle tekemään omia opiskelujuttujaan. Shou puolestaan otti olkalaukustaan esiin mainitsemansa tutkielmamateriaalit. Toinen vaikutti nähneen varsin paljon ylimääräistä vaivaa sitten heidän viime tapaamisensa. Tälle oli selvästi tärkeää saada hyvä arvosana parityöstä. Oli mukavaa, että he molemmat olivat motivoituneita työn suhteen.

Minho katsasti läpi Shoun löytämät uudet tiedot sekä tämän tulostamat kuvat Jodi Harvey-Brownin teoksista. "Lisätään vain nämä työhömme. Sitten se alkaa mielestäni olla valmis. Luin eilen sinun kirjoittamasi osuudet, ja ne olivat hyviä. Ellei sinulla ole huomautettavaa minun osuuksistani, niin ei tarvitse enää tehdä muuta kuin yhdistää osuutemme ja tehdä oikoluku. Minä voin hoitaa sen, koska sinä teit ylimääräistä tiedonhakua", Minho ehdotti.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 23.05.2020 20:52

Rishou Makito

Minho ryhtyi tutkimaan Shoun löytämiä uusia tietoja. "Lisätään vain nämä työhömme. Sitten se alkaa mielestäni olla valmis. Luin eilen sinun kirjoittamasi osuudet, ja ne olivat hyviä. Ellei sinulla ole huomautettavaa minun osuuksistani, niin ei tarvitse enää tehdä muuta kuin yhdistää osuutemme ja tehdä oikoluku. Minä voin hoitaa sen, koska sinä teit ylimääräistä tiedonhakua", tämä sanoi.

"Hienoa, kuulostaa hyvältä" Shou totesi Minhon ehdotukselle tehdä oikoluku. "En löytänyt mitään moittimista sinun osuudestasi. Olet hyvä kirjoittamaan asiatekstiä," Shou kehui. "Minulla on kyllä ollut mukavaa tehdä parityötä kanssasi. Tavallisesti en pidä pari -tai ryhmätöistä, mutta ansiostasi olen ollut hyvin motivoitunut", Shou tunnusti sitten. Hänellä oli käynyt onni, kun Minho oli tullut hänen parikseen. Korealaisnuorukainen oli todella ahkera ja motivoitunut opiskelija, ja se oli antanut kitaristille uudenlaista puhtia. Opinnot olivat alkaneet hyvin sujumaan taas, nyt kun hän oli saanut itsensä takaisin yliopiston penkille.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 23.05.2020 21:34

Minho Park

"Hienoa, kuulostaa hyvältä", Shou hyväksyi hänen ehdotuksensa. "En löytänyt mitään moittimista sinun osuudestasi. Olet hyvä kirjoittamaan asiatekstiä. Minulla on kyllä ollut mukavaa tehdä parityötä kanssasi. Tavallisesti en pidä pari- tai ryhmätöistä, mutta ansiostasi olen ollut hyvin motivoitunut", toinen vielä kehui.

"Kiitos, se on kiva kuulla. Sinä olet myös ollut hyvä pari", Minho vastasi hymyillen. Hän epäröi hetken mutta jatkoi sitten: "En ole ollut viime aikoina parhaimmillani, etkä varmaan ole saanut minusta kovin hyvää kuvaa. Haluaisitko kuitenkin antaa minulle mahdollisuuden ja tavata vielä sittenkin, kun tämä kurssi on ohi? Minusta olisi mukava tutustua sinuun paremmin."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 23.05.2020 21:59

Rishou Makito

"Kiitos, se on kiva kuulla. Sinä olet myös ollut hyvä pari", Minho sanoi hymyillen. "Kiva kuulla", Shou vastasi omasta puolestaan hymyillen.

Minho näytti siltä kuin halusi sanoa jotain, mutta epäröi. Lopulta kuitenkin toinen avasi suunsa: "En ole ollut viime aikoina parhaimmillani, etkä varmaan ole saanut minusta kovin hyvää kuvaa. Haluaisitko kuitenkin antaa minulle mahdollisuuden ja tavata vielä sittenkin, kun tämä kurssi on ohi? Minusta olisi mukava tutustua sinuun paremmin."

Shou ilahtui toisen ehdotuksesta. "Totta kai. Itse asiassa halusin ehdottaa samaa. Olisi todella mukavaa hengata kanssasi vapaa-ajallakin", Shou vastasi. Ennen Minhonin tapaamista Shoulla ei pahemmin ollut ollut kavereita perheen ja bändin ulkopuolella. Nyt hän oli tajunnut että 'ulkopuolinen' ystävä ei olisi pahitteeksi. Vaikka Minholla olikin ollut huonoja päiviä, se ei ollut ollut vaikuttanut Shoun mielipiteeseen, etteikö tämä olisi ollut hyvä ja mukava ihminen.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 23.05.2020 22:34

Minho Park

Minhon iloksi Shou vastasi myöntävästi. "Totta kai. Itse asiassa halusin ehdottaa samaa. Olisi todella mukavaa hengata kanssasi vapaa-ajallakin", tämä sanoi. Ilmeisesti hän ei ollut viimeaikaisista vaikeuksistaan huolimatta antanut itsestään niin huonoa kuvaa kuin oli pelännyt.

Minho ja Shou kävivät vielä yhdessä läpi työnsä, jotta se olisi yhdistämistä ja oikolukua vaille valmis. Siinä ei kuitenkaan mennyt kauaa. Minhosta tuntui ikävältä lähettää Shou kotiin melkein heti, kun tämä oli tullut. Niinpä hän päätti ehdottaa, että tämä jäisi hänen ja Jihyen kanssa syömään. Samalla he voisivat tutustua paremmin toisiinsa. Tähän mennessä he olivat puhuneet lähinnä parityöstään sekä eroistaan.

"Ajattelin laittaa tänään ruoaksi kimchi-ranskalaisia, korealaista pikaruokaa. Haluaisitko jäädä minun ja Jihyen kanssa syömään? Siskostanikin olisi varmasti mukavaa jutella kanssasi lisää", Minho virkkoi ja rupesi tyhjentämään keittiönpöytää opiskelutarvikkeista ruokailua varten.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 23.05.2020 22:55

Rishou Makito

Kurssitoverukset kävi yhdessä läpi työnsä, mikä hoitui todella nopeasti. He olivat jo hyvällä mallilla. Shouta harmitti ajatus niin nopeasta visiitistä, ja että täytyisi lähteä niin nopeasti, kun hän oli vasta tullut.

"Ajattelin laittaa tänään ruoaksi kimchi-ranskalaisia, korealaista pikaruokaa. Haluaisitko jäädä minun ja Jihyen kanssa syömään? Siskostanikin olisi varmasti mukavaa jutella kanssasi lisää", Minho ehdotti.

Shoun ilme kirkastui. "Jäisin mielelläni", hän hymyili. "En olekaan syönyt ennen mitään korealaista, joten mukava päästä maistamaan. Tarvitsetteko apua ruuanlaittoon?" Vaikkei Shou näyttänytkään siltä, hän piti jonkin verran ruuanlaitosta, vaikkei ollut siinä maailman paras. Shou auttoi Minhoa putsaamaan pöydän opiskelutarvikkeista. Hän pakkasi omat tavaransa laukkuunsa ja vei sen eteiseen odottamaan.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 23.05.2020 23:30

Minho Park

"Jäisin mielelläni", Shou myöntyi hymyillen. Toinen vaikutti aidosti ilahtuneelta kutsusta jäädä illalliselle. Oli mukavaa, ettei tällä ollut kiire minnekään.

"En olekaan syönyt ennen mitään korealaista, joten mukava päästä maistamaan. Tarvitsetteko apua ruuanlaittoon?" Shou kysyi auttaessaan häntä pöydän tyhjentämisessä keräämällä omat tavaransa takaisin laukkuunsa. "Toivottavasti kimchi on makuusi. Käsittääkseni se jakaa ulkomaalaisten keskuudessa vahvasti mielipiteitä. Mutta toki saat auttaa, jos haluat. Pilkkomisapu on aina tervetullutta", Minho vastasi ilahtuneena kurssitoverinsa avuliaisuudesta.

Minho laittoi uunin päälle, otti ruokatarvikkeet esiin ja alkoi pilkkoa perunoita. "Sipuli, pekoni ja kimchi pitäisi myös pilkkoa. Yksi sipuli, kolme siivua pekonia ja kimchiä suunnilleen desilitran verran. Sipuli on tarkoitus pilkkoa hienoksi, kimchi saa jäädä isommiksi paloiksi, pekonin kanssa ei väliä", hän opasti Shouta. Kimchi-purkissa onneksi luki, että se oli kimchiä, koska muuten toinen ei varmaankaan olisi tunnistanut sitä, jos ei kerran aiemmin ollut syönyt korealaista ruokaa.

Saatuaan perunat pilkottua Minho maustoi ne ja laittoi ne uuniin. "Puolen tunnin kuluttua lisätään täytteet ja sitten paistetaan vielä vartti", hän kertoi. Seuraavaksi Minho rupesi paistamaan pekonia rapeaksi pannulla sekä karamellisoimaan sipulia ja kimchiä. Samalla hän tiedusteli Shoulta: "Teetkö usein japanilaista ruokaa vai suositko enemmän englantilaista keittiötä?"
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 24.05.2020 09:55

Rishou Makito

"Toivottavasti kimchi on makuusi. Käsittääkseni se jakaa ulkomaalaisten keskuudessa vahvasti mielipiteitä. Mutta toki saat auttaa, jos haluat. Pilkkomisapu on aina tervetullutta", Minho sanoi. Shou nyökkäsi. Hän oli kuullut kimchin mainittavan korealaisissa ruoka-artikkeleissa, muttei tiennyt yhtään miltä se maistui. Kurssitoverin sanojen perusteella kimchi saattoi olla verrattavissa nattoon, joka myös jakoi ihmisten mielipiteitä.

"Sipuli, pekoni ja kimchi pitäisi myös pilkkoa. Yksi sipuli, kolme siivua pekonia ja kimchiä suunnilleen desilitran verran. Sipuli on tarkoitus pilkkoa hienoksi, kimchi saa jäädä isommiksi paloiksi, pekonin kanssa ei väliä", Minho opasti. Shou teki työtä käskettynä, otti ainekset leikkuulaudalleen ja alkoi pilkkoa. Sipulin pilkkominen aiheutti kirvelyä Shoun silmissä, ja hän tunsi veden nousevan silmiensä pintaan. Sipuli oli ruuanlaitossa hänen vihollisensa.

Minho oli päättänyt ottaa perunoiden pilkkomisen kontolleen ja ne palasiksi saatuaan sanoi: "Puolen tunnin kuluttua lisätään täytteet ja sitten paistetaan vielä vartti", kurssitoveri selitti. Sitten Minho otti paistinpannun, heitti pekonin siihen ja alkoi ruskistaa sitä.

Shou oli utelias ja tuli Minhon viereen nojaamaan käsillään keittiötasoa vasten nähdäkseen kuinka toinen pyöritteli pekoneita pannulla ja karamellisoi sipuleita ja kimchiä. "Teetkö usein japanilaista ruokaa vai suositko enemmän englantilaista keittiötä?" Minho kysyi.

"Minulla vaihtelee mielen mukaan, pidän molemmista ruokakulttuureista. Joskus, jos en osaa päättää kumpaa haluan syödä, valmistan jotain yhdistelmiä", Shou vastasi hymynkare huulillaan. Saattoi ehkä kuulostaa oudolta, mutta jos ei osannut päättää, mikeipä tehnyt molempia? "En tosin osaa laittaa kaikkea perinteistä japanilaista ruokaa. Jos haluan sellaista, menen joko ravintolaan tai lapsuudenkotiin. Äitini osaa tehdä maukasta japanilaista kotiruokaa."
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 24.05.2020 12:25

Minho Park

"Minulla vaihtelee mielen mukaan, pidän molemmista ruokakulttuureista. Joskus, jos en osaa päättää kumpaa haluan syödä, valmistan jotain yhdistelmiä. En tosin osaa laittaa kaikkea perinteistä japanilaista ruokaa. Jos haluan sellaista, menen joko ravintolaan tai lapsuudenkotiin. Äitini osaa tehdä maukasta japanilaista kotiruokaa", Shou vastasi hymyillen.

Minhosta kuulosti, että Shoulla oli hyvät välit vanhempiensa kanssa. Mahtoivatko nämä tietää poikansa seksuaalisesta suuntautumisesta, ja jos tiesivät, teeskentelivätkö nämä hänen vanhempiensa tavoin, etteivät olleet tietoisia asiasta? Hänellä oli sellainen käsitys, että länsimaissa vanhemmat saattoivat myös olla ok lapsensa homoseksuaalisuuden kanssa. Oli kuitenkin kysymättä mahdotonta sanoa, mikä Shoun japanilaistaustaisten vanhempien tilanne oli, eikä se ollut asia, jota sopi kysyä opiskelutoverilta, jonka oli tuntenut vasta kuukauden. Jos heistä kuitenkin tulisi kavereita tai jopa ystäviä, hän voisi palata asiaan.

"Minun täytyy tunnustaa, etten välitä englantilaisesta ruoasta. Melkein kaikki ruoat ovat aika mauttomia. Korealainen ruoka taas on varsin mausteista", Minho totesi. Sitten hän äkkiä tajusi, että kovin tulisten kimchi-ranskalaisten tekeminen ei ehkä ollut hyvä idea. "Laitetaan sittenkin vain puolet kimchistä mukaan. En halua, että suusi palaa. Minä ja Jihye voimme lisätä kimchiä pöydässä omaan annokseemme", hän ehdotti. Oli helpompi lisätä tulisuutta ruokaan jälkikäteen kuin poistaa sitä valmiista ruoasta.

Pekoni oli jo valmista, joten Minho siirsi sen sisältävän pannun pois kuumalta levyltä. Kimchi-sipuliseoksen karamellisoimisessa meni vielä hetki, mutta sitten sekin oli valmista. Nyt piti vain odottaa, että perunoilla tulisi puoli tuntia täyteen uunissa. Minho nojautui keittiönpöytää vasten ja kysyi: "Mitä sinulle yleisesti kuuluu? Onko bändisi pitänyt sinut kiireisenä?"
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 24.05.2020 13:47

Rishou Makito

"Minun täytyy tunnustaa, etten välitä englantilaisesta ruoasta. Melkein kaikki ruoat ovat aika mauttomia. Korealainen ruoka taas on varsin mausteista", Minho sanoi omasta puolestaan. Shou nyökkäsi. Oli ymmärrettävää, että jos ihminen oli tottunut mausteisiin ja piti niistä, haaleammin maustettu ruoka maistui puulta.

"Minulla itsellä on aika herkkä suu tulisille ruuille", Shou tunnusti. Ei sillä etteikö hän pystyisi syömään niitä, se tapahtuisi vain nenä ja silmät vuotaen.

"Laitetaan sittenkin vain puolet kimchistä mukaan. En halua, että suusi palaa. Minä ja Jihye voimme lisätä kimchiä pöydässä omaan annokseemme", Minho sanoi. "Oletpa huomaavainen", Shou totesi ja katsoi, kun kurssitoveri otti pekonit pois liedeltä ja hoiti karamellisoidun sipuli-kimchisekoituksen loppuun.

Perunoissa kestisi vielä tovin. Minho nojautui keittiöpöytää vasten ja kysyi: "Mitä sinulle yleisesti kuuluu? Onko bändisi pitänyt sinut kiireisenä?"

"Meillä on kerran tai pari kertaa viikossa bänditreenit. Muutoin olemme keskittyneet tekemään uutta musaa. Ainakin minulla ja bändin basistilla on tekeillä biisit. Menemme pian äänittämään muutaman biisin studioon, jotta managerimme voisi esitellä niitä levy-yhtiöille. Toivomme saavan kohta levytyssopimuksen", Shou vastasi. "Osaatko sinä soittaa jotain?" kitaristi kysyi. Hän ei muistaakseen ollut ennen kysynyt.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 24.05.2020 20:17

Minho Park

"Meillä on kerran tai pari kertaa viikossa bänditreenit. Muutoin olemme keskittyneet tekemään uutta musaa. Ainakin minulla ja bändin basistilla on tekeillä biisit. Menemme pian äänittämään muutaman biisin studioon, jotta managerimme voisi esitellä niitä levy-yhtiöille. Toivomme saavan kohta levytyssopimuksen", Shou kertoi. "Kuulostaa hienolta", Minho vastasi. Hän ei ollut tajunnutkaan, että kurssitoverin bändiharrastus oli noin vakava, vaan oli ajatellut, että kyse oli kaveruksista, jotka soittelivat lähinnä omaksi huvikseen.

"Osaatko sinä soittaa jotain?" Shou tiedusteli seuraavaksi. "Joo, olen soittanut viisivuotiaasta saakka viulua. Koreassa lapsilla on yleensä ainakin yksi harrastus, joka aloitetaan nuorena, jotta kehitytään siinä hyväksi. Kilpailu on kovaa jo ennen kouluikää. Pidän siitä, että täällä Englannissa ei olla yliopistossa yhtä kilpailuhenkisiä", Minho vastasi.

Perunat olivat nyt olleet 30 minuuttia uunissa, joten Minho otti ne hetkeksi ulos, lisäsi täytteet ja laittoi perunat takaisin uuniin. "Vartti vielä, sitten on valmista. Voidaan kattaa pöytä sillä aikaa", hän sanoi ja näytti, mistä kaapista lautaset, lasit ja ruokailuvälineet löytyivät.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 24.05.2020 20:35

Rishou Makito

"Joo, olen soittanut viisivuotiaasta saakka viulua. Koreassa lapsilla on yleensä ainakin yksi harrastus, joka aloitetaan nuorena, jotta kehitytään siinä hyväksi. Kilpailu on kovaa jo ennen kouluikää. Pidän siitä, että täällä Englannissa ei olla yliopistossa yhtä kilpailuhenkisiä", Minho vastasi.

"Kuulostaa rankalta, ainainen kilpaileminen tuntuisi stressaavalta", Shou totesi. Olikohan sittenkin hän ollut epäkohtelias kommentoidakseen noin kulttuurieroihin? Toivottavasti ei. Henkilökohtaisesti Shou piti viulusta, muttei ollut koskaan tuntenut sen soittamista omakseen. "Olisi joskus mukava kuulla sinun soittavan", Shou totesi.

Puoli tuntia meni nopeasti. Korealaisnuorukainen otti perunapellin uunista, lisäsi siihen täytteet ja laittoi vielä takaisin. "Vartti vielä, sitten on valmista. Voidaan kattaa pöytä sillä aikaa", tämä totesi ja opasti missä ruokailuvälineitä säilytettiin. Shou ryhtyikin tuumasta toimeen ja asetti kolmelle hengelle lasit, lautaset ja ruokailuvälineet. Shoulle olikin ehtinyt tulla nälkä, ruoka ainakin tuoksui hyvältä.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 24.05.2020 21:17

Minho Park

"Kuulostaa rankalta, ainainen kilpaileminen tuntuisi stressaavalta", Shou oli todennut hänen kertomukseensa siitä, miten asiat olivat Koreassa. Minhosta oli mukavaa, ettei kurssitoverikaan ollut ainakaan kovin kilpailuhenkinen. Hänen isoveljensä Donghyun oli hyvin kilpailuhenkinen, ja niin oli ollut osa hänen poikaystävistäänkin, joten hän oli saanut tarpeekseen kilpailuhenkisistä ihmisistä.

Shou oli myös sanonut, että tästä olisi joskus kiva kuulla hänen soittavan viulua. Minho laittoi toisen toivomuksen korvan taakse. Hänellä ei ollut mitään esiintymistä vastaan. Vaikka hän ei ollutkaan missään vaiheessa tähdännys ammattimuusikoksi, hän oli kyllä esiintynyt monta kertaa, välillä yksin ja välillä siskonsa kanssa. Heidän musiikinopettajansa sekä heidän vanhempansa olivat mielellään laittaneet heidät esittelemään taitojaan.

Shou hoiti pöydän kattamisen sillä välin, kun Minho laittoi ruoanlaittovälineet pois. Ylimääräisen kimchin hän vei pöytään itseään ja pikkusiskoaan varten. Pienen odottelun jälkeen ruoka olikin jo valmista. Minho otti sen uunista ja huikkasi siskolleen: "Ruoka on valmista. Tein kimchi-ranskalaisia." Shoulle hän sanoi hymyillen: "Ole hyvä ja ota. Toivotaan, että tykkäät."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Nightingale » 24.05.2020 21:30

Jihye Park

Jihye oli edennyt tehokkaasti fysiikan laskuissaan makuuhuoneessa ollessaan. Äänistä päätellen Minho ja Shou olivat jossain vaiheessa siirtyneet kurssityönsä tekemisestä ruoanlaiton pariin. Jihye vilkaisi kelloa. Alkoikin olla jo ruoka-aika. Toivottavasti Minho oli päättänyt tehdä jotain heidän yhteisistä suosikkiruoistaan.

Jonkin ajan kuluttua isoveli huikkasi: "Ruoka on valmista. Tein kimchi-ranskalaisia." Jihye keräsi opiskeluvälineensä kasaan ja poistui makuuhuoneesta. Toisessa huoneessa leijui houkutteleva tuoksu. "Jes! Nuo todellakin maistuvat", hän iloitsi Minhon ruokavalinnasta. Kimchi-ranskalaiset olivat heidän yhteinen lohtu- ja hemmotteluruokansa.

"Minnie tekee ihan parhaita kimchi-ranskalaisia", Jihye ylisti isoveljeään Shoulle. Toivottavasti japanilaistaustainen nuorukainenkin pitäisi niistä. Jihye otti kunnon keon ranskalaisia lautaselleen ja istuutui sitten pöydän ääreen. Maistettuaan ruokaa hän lisäsi pöydässä olevasta purkista kimchiä ruokaansa, koska se kaipasi hänen mielestään lisää tulisuutta. Ilmeisesti Minho oli Shouta ajatellen tehnyt tavallista miedomman version ranskalaisista.

"Mikä sinun pääaineesi yliopistossa on? Ja mitä harrastat?" Jihye kysyi Shoulta syötyään muutaman haarukallisen. Isoveli ei ollut kertonut hänelle kurssitoveristaan paljoa, ja hän oli luonteeltaan varsin utelias, joten hänellä riitti kysyttävää.
Nightingale

EdellinenSeuraava

Paluu Asunnot