Trust Issues

Missä sitten asunto sijaitseekaan, tänne kaikki asuntopelit.

Valvoja: Nightingale

Trust Issues

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 12:44

Akiyoshi Higa

Akista oli mukavaa taas olla kotona. Hänet oli kotiutettu sairaalasta kolme päivää sitten. Haava oli parantunut hyvin eikä sen kanssa kävely enää koskenut. Haavaan sattui ainoastaan silloin, jos hän sattui törmäämään johonkin tai vahingossa huitaisi sitä jollain. Muuten hän oli terve kuin pukki. Basisti oli ollut pari päivää omissa oloissaan kotiutumisen jälkeen. Hän ei ollut siinä ajassa tavannut ketään vaan relannut. Hänellä oli vielä pari viikkoa sairaslomaakin, ettei hänen tarvinnut mennä töihinkään.

Akin sairaalassa olo ei kuitenkaan ollut käynyt liian pitkäveteiseksi, sillä häntä oli käynyt katsomassa muutkin kuin vain Kazu. Shou, Niya ja Ben olivat vuoron perään käyneet katsomassa hänen vointiaan. Ben oli käynyt vain kerran tarkistamassa, oliko hän elossa ja tulisiko hän kuntoon uuden vuoden keikkaan mennessä. Managerille se keikka tulisi olemaan tärkeä, ja tämä oli vakuutellut, että se keikka voisi merkitä heidän kunnon alulleenkin jotain, koska katsojia tulisi paljon. Mukana olisi kuulemma pari tyyppiä eri levy-yhtiöiltäkin. Shou oli toisen kerran käynyt Tomin kanssa kyläilemässä. Niya oli käynyt vapaapäivinään.

Akia oli vähän nolottanut oma tilansa, kun kaikki olivat olleet niin huolissaan ja hädissään. Kyllä sen ymmärsi, mutta Aki ei osannut oikein olla huolissaan itsestään, hänelle oli ollut tärkeintä hengissä säilyminen ja Satorun kiinni jääminen. Satorusta puheenollen, tästä oli selvinnyt jotain uuttakin. Poliisit olivat kertoneet hänelle ja Kazulle, että Satorun yksiössä oli ollut kauheasti kuvia ja kirjoituksia Kazusta. Tämä oli selvittänyt lähes kaikki Kazun yksityiset asiat ja seurannut tätä joka paikkaan kameran kanssa. Se hullu oli paljastunut varsinaiseksi stalkkeriksi!

Sehän jos mikä onnistui saamaan Akin raivon partaalle. Tämä oli liehitellyt Kazun omalle puolelleen ja huijannut tätä perinpohjaisesti. Satoru oli mielenvikainen tyyppi ja joutuisi varmasti johonkin mielisairaalavankilaan tai jonnekin. Toivottavasti mahdollisimman kauas Kazusta! Mutta se selviäisi vasta ensi kuussa, jolloin oikeudenkäynti pidettäisiin.

Kazun ja hänen välinsä olivat taas pudonneet lähtökohtaan. Kazu ei suostunut puhumaan, mitä tämän päässä liikkui ja oli siksi väkinäinen hänen seurassaan. Rumpali syytti itseään liiaksi, jotta olisi voinut keskittyä heidän suhteeseensa. Akia oli joka Kazun vierailu kerralla ruvennut sapettamaan, mutta oli pitänyt mielensä kurissa, ettei olisi sanonut poikaystävälleen mitään ilkeää. Eikä hän muutenkaan haluaisi suututtaa Kazua, kun tämä saattoi ruveta pitämään jotain mykkäkoulua. Varsinainen hyvä alku heidän suhteelle.

Tänään kuitenkin Kazu oli tulossa hänen luona käymään. He olivat sopineet tapaamisesta, mutteivat erityisesti siitä, mitä tekisivät. Mutta noh, heidän ehkä pitäisi puhua tietyistä asioista, koska heidän välinsä olivat niin vitun kireät. Aki olisi halunnut jo hetkeksi unohtaa koko tapahtuneen nauttia toisen seurasta, mutta Kazu oli eri mieltä.
Akiyoshi Higa

Re: XXXXXX

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 13:36

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro asteli tapansa mukaan ripein ja määrätietoisen askelin kohti Akin asuntoa. Basisti oli päässyt muutama päivä sitten pois sairaalasta, jossa tämä oli joutunut olemaan viikon. Kazuhiro oli käynyt katsomassa poikaystäväänsä uskollisesti joka päivä, joskin useimmiten melko lyhyesti. He eivät oikein olleet keksineet mitään puhuttavaa, joten vierailut olivat olleet lähinnä vaivaannuttavia kummallekin. Siksi ne olivat jääneet pelkiksi piipahduksiksi.

Kazuhiro tiesi, että oli enimmäkseen hänen syytään, että heidän välinsä olivat jälleen kerran väkinäiset. Sen jälkeen, kun hän oli ensimmäisellä sairaalavierailullaan tajunnut, että Akin puukottaja oli ollut Satoru, hän oli sulkeutunut. Syyllisyyden lisäksi häntä kalvoi ajatus siitä, ettei hän ollut aavistanut mustahiuksisen nuorukaisen todellista luonnetta. Jos hän oli tehnyt noin pahan virhearvion Satorun kanssa, miten hän saattoi luottaa tehneensä oikeat johtopäätökset Akin suhteen? Hän oli kokenut, että basisti oli vilpitön ja luotettava, mutta mitä jos hänen vaistonsa erehtyi tälläkin kertaa? Jos hän luottaisi Akiin perusteettomasti, tuloksena olisi vain katkera pettymys.

Kazuhiron itseen kohdistuvia epäilyksiä ei ollut ainakaan helpottanut tieto siitä, että Satoru oli paitsi mustasukkainen murhaaja myös todellisuudesta erkaantunut stalkkeri. Poliisit olivat nimittäin olleet pari päivää sitten yhteydessä häneen ja kertoneet, että Satorun huoneesta oli löytynyt suuri määrä häntä koskevaa materiaalia. Sen lisäksi, että Satoru oli ottanut hänestä pinoittain valokuvia milloin missäkin, tämä oli pitänyt hänen elämästään päiväkirjaa, johon tämä oli kirjannut kaikkein pienimmätkin hänestä havaitsemansa asiat. Niiden perusteella mustahiuksinen oli sitten pystynyt esittämään ihmistä, josta Kazuhiro saattaisi kiinnostua, ja hän oli mennyt lankaan kuin paraskin idiootti. Ja hän kun oli kuvitellut olevansa erinomainen ihmistuntija! Hah! Mikä vitsi!

Ilme happamana Kazuhiro kopisteli kenkänsä, ennen kuin näppäili ovikoodin Akin kerrostalon ulko-oveen. Sisälle päästyään hän pyyhki vielä huolellisesti kenkänsä oven eteen asetettuun karkeaan, harmahtavaan mattoon, jotta ei toisi yhtään lunta portaikkoon. Sitten hän nousi portaita pitkin toiseen kerrokseen. Hän oli käynyt Akin luona kerran ennenkin, silloin kun basisti oli ollut kipeä, joten hänen ei ollut tarvinnut tarkistaa asukastaulusta, missä kerroksessa toinen piti majaa.

Kazuhiron huulille nousi pieni, iloton hymy, kun hän muisti, mitä tässä asunnossa oli viimeksi tapahtunut heidän välilleen. He olivat nimittäin silloin ilmaisseet kumpikin halunsa aloittaa seurustelu ja sopineet alustavasti ensimmäisistä treffeistä. Ironista, että nyt heillä meni näin huonosti. Mutta ehkä asunto tekisi taas taikansa. Tai sitten ei. En usko hyvään tuuriin omalla kohdallani.

Akin asunnon oven taakse päästyään Kazuhiro koputti terävästi oveen ja jäi sitten odottamaan, että Aki tulisi avaamaan. Oletettavasti basisti näyttäisi nyt paremmalta, kun oli saanut vaihtaa sairaalavaatteet omiin kuteisiinsa ja syödä kunnon aterioita sairaalaruokien sijaan. Aki oli nimittäin tehnyt selväksi, ettei arvostanut sen paremmin sairaalakaapua kuin sairaalasapuskojakaan, joita tämä piti liian heppoisina. Ikään kuin sairaalassa olisi tarvinnut raskasta ruokaa, kun ei mitään muuta tehnyt kuin makasi sängyssä.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 13:53

Akiyoshi Higa

Aki pisti kahvin tulemaan itselleen ja laittoi veden kiehuman vedenkeittimeen siltä varalta, jos Kazu sattuisi haluamaan teetä. Hän oli hiljattain ostanut paketin eri makuista teetä sisältävän paketin, koska tiesi rumpalin juovan enemmän teetä kuin kahvia. Aki itse ei piitannut teestä niin paljoa, hän ei siis ollut perinteinen englantilainen juomakulttuuriltaan. Hän oli pienestä asti tottunut juomaan kahvinsa mustana. Isoveljet olivat opettaneet hänelle kahvin saloja, koska olivat nuorempina koviakin kahvin kittaajia.

Ovella kävi terävä koputus. Kazu oli tullut sovittuun aikaan, kuten tällä oli aina tapana tehdä. Aki oli antanut poikaystävälleen alakerran ovikoodin, jotta tämän ei tarvitsisi joka kerralla painaa summeria. Koodin saattoi antaa rumpalille huoletta, sillä tämä oli luotettava tyyppi. Aki asteli ovelle ja avasi sen. "Moi", hän tervehti ja silmäili toisen ilmettä kasvoilla. Kazu oli vieläkin kireän oloinen, ehkä jopa kireämpi.

Basisti peruutti eteiseen ja teki tilaa Kazulle, jotta tämä saattoi ottaa ulkovaatteet pois päältään. "Keitin sulle vettä, jos tee sattuu maistumaan. Ostin sulle paketin teetäkin", Aki selitti astellessaan peremmälle asuntoon. Samalla hän pohti, miksi Kazu vaivautui vierailemaan hänen luonaan, jos hänen seurassaan piti olla niin väkinäinen. Kovin pitkään Aki tuskin jaksaisi Kazun sulkeutuneisuutta katsella, vaan halusi tämän puhuvan suunsa puhtaaksi. Tämän mielessä oli varmasti paljon muitakin asioita kuin pelkät itsesyytökset.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 14:26

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro ei joutunut odottamaan kauaa, ennen kuin Aki tuli avaamaan. Tämä näytti tosiaan paremmalta kuin oli näyttänyt sairaalasängyssä maatessaan. Itse asiassa jos hän ei olisi tiennyt, mitä tälle oli puolitoista viikkoa sitten tapahtunut, hän ei olisi huomannut mitään poikkeavaa basistin ulkoisessa olemuksessa. No, sairaaloilla oli kyky tehdä terveestäkin ihmisestä sairaan näköinen, joten ei ihme, että kotiinpääsy oli tehnyt Akille hyvää. Sitä paitsi Kazukin vieraili paljon mieluummin poikaystävänsä kotona kuin sairaalassa. Äitinsä takia hänellä oli syvään juurtunut inho sairaaloita kohtaan.

"Moi", Aki tervehti. Tämä näytti varautuneelta ja katseli häntä punnitsevasti, kuin arvioidakseen hänen mielialaansa. No, siitä vain. "Hei", Kazuhiro vastasi omasta puolestaan niukasti. Kun basisti oli väistynyt tieltä, hän astui sisään ahtaaseen eteiseen ja alkoi riisua talvitakkiaan ja -kenkiään sekä kaulahuoviaan ja sormikkaitaan.

"Keitin sulle vettä, jos tee sattuu maistumaan. Ostin sulle paketin teetäkin", Aki ilmoitti siirtyessään pois eteisestä, jotta hänellä oli paremmin tilaa riisuutua. "Kiitos. Voin juoda yhden kupillisen", Kazu vastasi ilman erityistä lämpöä äänessään. Hän oli yhä varsin huonolla tuulella Satorua koskevien uusien tietojen takia.

Saatuaan ulkovaatteensa ripustettua naulakkoon Kazuhiro siirtyi keittiöön, jossa hän sai huomata, että Aki oli hankkinut hänelle haudutettavan teen sijaan pussiteetä. Rumpali oli vähällä ilmoittaa, ettei pitänyt pussiteestä, mutta jätti sen viime hetkellä kuitenkin tekemättä. Basisti oli sentään ajatellut häntä sen verran, että oli ylipäätään ostanut hänelle teetä, ja vieläpä useampaa makua sisältävän paketin. Lieni liikaa vaatia, että tämä olisi tajunnut hankkia jotain laadukasta teetä Liptonin pussiteiden sijaan.

Kazu otti itselleen mukin kaapista, täytti sen vedenkeittimessä kiehuvaksi lämmitetyllä vedellä ja lisäsi sitten sitruunan makuisen pussin mukiin. Napattuaan vielä lusikan keittiön laatikosta hän kääntyi selin työtasoon, nojautui kevyesti sitä vasten ja naulitsi katseensa poikaystäväänsä. "Kertoivatko poliisit sinullekin, että Satorun hallusta löytyi suuri määrä minusta otettuja valokuvia ja että hän oli pitänyt minua koskevaa päiväkirjaa, johon hän oli merkinnyt pienimmätkin minusta selville saamansa asiat?"
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 14:42

Akiyoshi Higa

Kazu riisui ulkovaatteet naulakkoon. "Kiitos. Voin juoda yhden kupillisen", Kazu vastasi muodonmukaisella äänellä. Kazu asteli hänen jälkeensä keittiöön ottamaan teetä itselleen. Sillä aikaa kun rumpali valmisti omaa teekuppiaan, Aki kaattoi nimikkomukiinsa juuri keittynyttä kahvia. Aki istuutui keittiöntuolille kun taas Kazu nojautui keittiötasoa vasten nauliten katseensa häneen.

"Kertoivatko poliisit sinullekin, että Satorun hallusta löytyi suuri määrä minusta otettuja valokuvia ja että hän oli pitänyt minua koskevaa päiväkirjaa, johon hän oli merkinnyt pienimmätkin minusta selville saamansa asiat?" Kazu kysyi suoraan asiasta, joka tuntui vaivaavan eniten tämän mieltä. "Kuulin", Aki totesi ärtyisellä äänensävyllä, kun miettikin Satorua. Tämä ansaitsisi saada kunnon selkäsaunan, ellei jopa pahempaakin.

Aki viisveisasi omasta kohtalostaan, häntä vitutti eniten se miten Satoru oli mennyt huijaamaan Kazua. "Nyt se ainaki joutuu jonnekin pöpilään", Aki totesi melkein heti perään. Basisti joi kulauksen kahvikupistaan ja laski sen pienelle keittiönpöydälle. Sitten hän nosti katseensa Kazuun. "Mitä sä ajattelet asiasta?" Aki kysyi suoraan. Hän ei viitsinyt ruveta miettimään, miltä Kazusta tällä hetkellä tuntui tai mitä tämä ajatteli. Parempi vain kysyä.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 15:01

Kazuhiro Tanaka

"Kuulin", Aki vastasi ärtyneen kuuloisena. Kazuhiro ei kuitenkaan ollut varma, mikä toista ärsytti: Satorun teko vai se, että hän otti asian esiin? "Nyt se ainaki joutuu jonnekin pöpilään", basisti jatkoi. Ajatus siitä vaikutti tuottavan tälle jonkinmoista tyydytystä, vaikka toisen tuntien fyysisempi rangaistus olisi enemmän tämän mieleen. He eivät kuitenkaan enää eläneet Hammurabin lain mukaan.

Kazuhiro ei vastannut mitään vaan siemaisi vain teetään. Se oli juuri niin heikkolaatuista kuin hän oli olettanutkin sen olevan. Aki sen sijaan oli olettavasti tyytyväinen kahviinsa. Kazu katseli vaiti, kun toinen hörppi nimikkomukistaan pikimustaa litkua. Hetken molemminpuolisen vaikenemisen jälkeen tämä kuitenkin laski mukinsa eteensä pöydälle ja nosti katseensa häneen. "Mitä sä ajattelet asiasta?" Aki kysyi suoraan.

Kazuhiro puristi huulensa tiukaksi viivaksi kysymyksen kuullessaan. "Olen itselleni vihainen siitä, etten tajunnut hänen oikeaa luontoaan. Minun olisi pitänyt nähdä hänen esityksensä läpi, mutta en nähnyt. Olen pettynyt itseeni. Miten voin jatkossa luottaa omiin arvioihini muista ihmisistä, kun erehdyin hänen kanssaan niin totaalisesti?" Suoraan kysymykseen suora vastaus. Toivottavasti olet tyytyväinen.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 15:19

Akiyoshi Higa

Kazun suu muuttui kärttyisäksi viivaksi hänen esitettyään suoran kysymyksen. Kazu oli kyllä nyt niin ärsyttävän sulkeutuneella tuulella. "Olen itselleni vihainen siitä, etten tajunnut hänen oikeaa luontoaan. Minun olisi pitänyt nähdä hänen esityksensä läpi, mutta en nähnyt. Olen pettynyt itseeni. Miten voin jatkossa luottaa omiin arvioihini muista ihmisistä, kun erehdyin hänen kanssaan niin totaalisesti?" Kazu vastasi lopulta.

Akin yllätykseksi toinen sentään vastasi eikä tiuskinut. Tosin vastahakoisestihan tämä hänelle vastasi tympeällä äänensävyllä. Akia pisti turhauttamaan, miten Kazu moitti itseään kaikesta mitä tämän ympärillä tapahtui. Ihan kuin tämä kaikki muka olisi ollut tämän syytä. Satoru oli se syntipukki, ei Kazu. "Miks ihmisten ajatusten lukeminen on sulle niin tärkeetä? Kukaan ei voi nähdä oikeesti tyyppien pään sisälle ja leikkiä selvänäkijää. Turhaan sä asiasta syytät ittees", Aki tokaisi vastaukseksi. "Ja tommoset psykopaatit, ei niistä ikinä tiedä. Ne leikkivät normaalia ihmistä, kunnes niillä napsahtaa."
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 15:40

Kazuhiro Tanaka

"Miks ihmisten ajatusten lukeminen on sulle niin tärkeetä? Kukaan ei voi nähdä oikeesti tyyppien pään sisälle ja leikkiä selvänäkijää. Turhaan sä asiasta syytät ittees", Aki tokaisi vastaukseksi. Tämä kuulosti turhautuneelta. "Ja tommoset psykopaatit, ei niistä ikinä tiedä. Ne leikkivät normaalia ihmistä, kunnes niillä napsahtaa."

Kazuhiro suipisti ärtyneenä suutaan. Aki ei nyt yhtään tajunnut. Hän oli tottunut siihen, että saattoi luottaa vaistoihinsa ihmisten suhteen. Erehdyttyään ensin Neron ja sitten vielä Satorun suhteen hänen oli kuitenkin ollut pakko kyseenalaistaa ihmistuntemuksensa. Tällä hetkellä hän ei tiennytkään, saattoiko luottaa esimerkiksi Akista tai Hajimesta tekemiinsä havaintoihin. Jos hän kykeni erehtymään täysin peräti kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä, mikään ei ollut enää varmaa.

"Minä en ole niin kuin kuka tahansa. Olen käyttänyt huomattavan paljon aikaa ja vaivaa oppiakseni lukemaan muita ihmisiä kuin avoimia kirjoja. Ja sitten käy näin, eikä vain yhden kerran vaan peräti kahdesti. Mitä minun oikein sinun mielestäsi pitäisi ajatella siitä? Että kävipä huono tuuri, mutta kyllä minä varmaan olen arvioinut muut ihmiset oikein? Kuinka monesti minun pitäisi sinusta erehtyä ennen kuin minun kannattaa tunnustaa, etten oikeastaan voi luottaa yhtään mihinkään? Ja kuinka paljon vahinkoa ehtii tapahtua ennen tuota pistettä?" Kazuhiro tiukkasi.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 15:55

Akiyoshi Higa

"Minä en ole niin kuin kuka tahansa. Olen käyttänyt huomattavan paljon aikaa ja vaivaa oppiakseni lukemaan muita ihmisiä kuin avoimia kirjoja. Ja sitten käy näin, eikä vain yhden kerran vaan peräti kahdesti. Mitä minun oikein sinun mielestäsi pitäisi ajatella siitä? Että kävipä huono tuuri, mutta kyllä minä varmaan olen arvioinut muut ihmiset oikein? Kuinka monesti minun pitäisi sinusta erehtyä ennen kuin minun kannattaa tunnustaa, etten oikeastaan voi luottaa yhtään mihinkään? Ja kuinka paljon vahinkoa ehtii tapahtua ennen tuota pistettä?" Kazu tiuskaisi vastaukeksi.

Aki kurtisti kulmiaan. "Erehtymiseen on sit varmaan ollut joku syy, et oo ollu tarpeeks keskittyny tai jotain. Kazu hei, ihmiset tekee virheitä. Et sä mikään jumala ole!" Akia ärsytti miten Kazu oletti olevansa muiden ihmisten yläpuolella. Olkoon vaikka kuinka hyvä ihmistuntija tahansa, erehdyksiä sattui tuon tuosta. Kyllä ne ammatti-ihmisetkin teki virheitä, se oli ihan inhimillistä.

"Sulla on selkeesti luottamuspula ihmisiin, jos haluut osata lukea niitä niin paljon. Taisit myös myöntää, ettet luota muhunkaan."
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 16:12

Kazuhiro Tanaka

Aki kurtisti kulmiaan hänen vastaukselleen. Tämä ei selvästikään ymmärtänyt lainkaan hänen ajatustapaansa, minkä todistivat myös seuraavat sanat. "Erehtymiseen on sit varmaan ollut joku syy, et oo ollu tarpeeks keskittyny tai jotain. Kazu hei, ihmiset tekee virheitä. Et sä mikään jumala ole!" basisti tokaisi.

Kazuhiro painoi huulensa tiukasti yhteen. Ei hän kuvitellutkaan olevansa Jumala. Erehtyminen ei kuitenkaan ollut hänen tapaistaan. Sitä paitsi se oli vaarallista. Kumpikin hänen virhearvioinneistaan oli käynyt hänelle omalla tavallaan kalliiksi, vaikka vain Neron kanssa hän itse oli kärsinyt fyysistä vahinkoa. Ei, hänellä ei ollut varaa virheiden tekemiseen, toisin kuin Aki selvästi kuvitteli.

Ennen kuin Kazu ehti kommentoida Akin sanomisia mitenkään, tämä jatkoi: "Sulla on selkeesti luottamuspula ihmisiin, jos haluut osata lukea niitä niin paljon. Taisit myös myöntää, ettet luota muhunkaan." Basisti kuulosti jokseenkin loukkaantuneelta huomionsa takia.

Kazuhiro tuhahti ivallisesti. "Ai nytkö sinä vasta tajuat, että minulla on ongelmia luottaa muihin ihmisiin? Hyvinpä sinä olet minun käytöstäni tähän mennessä seurannut, jos se tulee sinulle yllätyksenä! Totta kai minä haluan osata lukea ihmisiä mahdollisimman hyvin, jotten enää joudu pettymään heihin."

Vedettyään henkeä rumpali jatkoi: "Mitä sinuun luottamiseen tulee, niin miten voisin uskoa tehneeni oikeat johtopäätökset sinusta, kun erehdyin muidenkin kanssa? Tajuatko sinä yhtään, paljonko minulla on tässä pelissä? Jos luotan sinuun perusteettomasti, maksan siitä kovan hinnan. Suonet siis anteeksi, etten ole valmis niin vain luottamaan vaistoihini ja ihmistuntemukseeni nyt, kun on osoittautunut, ettei niihin ehkä kannatakaan luottaa."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 16:22

Akiyoshi Higa

"Ai nytkö sinä vasta tajuat, että minulla on ongelmia luottaa muihin ihmisiin? Hyvinpä sinä olet minun käytöstäni tähän mennessä seurannut, jos se tulee sinulle yllätyksenä! Totta kai minä haluan osata lukea ihmisiä mahdollisimman hyvin, jotten enää joudu pettymään heihin", Kazu vastasi ivallisesti. Aki puristi huulensa yhteen toisen sanojen vuoksi. Ärsyttävää oli myös se miten tällaisissa keskusteluissa Kazulla oli aina yliote, vaikka hän yritti vakuuttaa tälle toista.

"Mitä sinuun luottamiseen tulee, niin miten voisin uskoa tehneeni oikeat johtopäätökset sinusta, kun erehdyin muidenkin kanssa? Tajuatko sinä yhtään, paljonko minulla on tässä pelissä? Jos luotan sinuun perusteettomasti, maksan siitä kovan hinnan. Suonet siis anteeksi, etten ole valmis niin vain luottamaan vaistoihini ja ihmistuntemukseeni nyt, kun on osoittautunut, ettei niihin ehkä kannatakaan luottaa", rumpali jatkoi.

Aki kallisti päätään ja tuijotti Kazua hetken tutkivasti. "Mihin johtopäätöksiin sä olet sit mun kohdalla päätynyt?" Aki kysyi. Hän halusi tietää. Kazulla oli ollut puoli vuotta ainakin tehdä hänestä johtopäätöksiä, tällä oli varmasti niitä riuta hihassaan.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 16:54

Kazuhiro Tanaka

Aki puristi hänen tavoin huulensa tiukaksi viivaksi silminnähden ärtyneenä. No, jos tämä ei olisi halunnut kuulla hänen sanomiaan asioita, tämän ei olisi kannattanut kysyä. Oli Akin eikä Kazuhiron ongelma, jos totuus ei miellyttänyt basistia.

Hänen jälkimmäisen sanatulvansa jälkeen Aki kallisti jostain syystä päätään ja tuijotti häntä tutkivasti. Kazuhiro oli juuri tivaamaisillaan, mikä hänen sanomissaan asioissa oli ollut noin ihmeellistä, kun toinen avasi suunsa ja kysyi vilpittömän uteliaan kuuloisesti: "Mihin johtopäätöksiin sä olet sit mun kohdalla päätynyt?"

Kazu hämmentyi hetkeksi keskustelun saaman odottamattoman käänteen vuoksi. Sitten hän kuitenkin vastasi: "Olet kovapäinen ja äkkipikainen. Ratkaiset monesti asiat mieluummin nyrkein kuin sanoin, joskin olet nyttemmin oppinut hillitsemään itsesi paremmin ja harkitsemaan kahteen kertaan sekä tekojasi että sanojasi. Olet toisinaan liiankin suorapuheinen, ja tahdikkuutesi on samaa luokkaa Niyan kanssa. Turvaudut useimmiten maalaisjärkeen, eikä kirjaviisaus ole sinua varten. Et ole järin kunnianhimoinen, mutta kilpailuhenkinen kyllä. Ärsytät toisinaan tahallasi muita ihmisiä ja haastat huonolla tuulella ollessasi riitaa tyhjästä."

Pienen tauon pidettyään rumpali jatkoi: "Toisaalta olet myös hyvin uskollinen. Pidät heikompiesi puolta ja tahdot suojella muita jopa silloin, kun nämä eivät suojeluasi kaipaa. Tahdot kostaa läheisillesi tehdyt vääryydet, vaikka se kävisi itsellesi kalliiksi. Olet rehellinen ja vilpitön. Kovan ulkokuoresi alla olet myös aika kiltti ja hellämielinen. Vaikka et aina ihan tietäisi, mitä teet, yrität parhaasi. Et myöskään säästele itseäsi tunneasioissa, toisin kuin minä." Toisen lyhyen tauon jälkeen hän kysyi: "Osuiko arvioni sinusta oikeaan?"
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.08.2015 17:13

Akiyoshi Higa

Kazu tuntui hämmästyvän hänen äkillistä puheenvaihdostaan. Akin omasta mielestä se ei poikennut niin aiheesta, mutta näköjään oli niin tehnyt. Kazu kuitenkin päätti vastata hänen uteluihinsa. "Olet kovapäinen ja äkkipikainen. Ratkaiset monesti asiat mieluummin nyrkein kuin sanoin, joskin olet nyttemmin oppinut hillitsemään itsesi paremmin ja harkitsemaan kahteen kertaan sekä tekojasi että sanojasi. Olet toisinaan liiankin suorapuheinen, ja tahdikkuutesi on samaa luokkaa Niyan kanssa. Turvaudut useimmiten maalaisjärkeen, eikä kirjaviisaus ole sinua varten. Et ole järin kunnianhimoinen, mutta kilpailuhenkinen kyllä. Ärsytät toisinaan tahallasi muita ihmisiä ja haastat huonolla tuulella ollessasi riitaa tyhjästä", Kazu luetteli.

Rumpali oli osunut oikeaan, mutta tämä oli kaivanut kaikki huonot puolet esiin. Oliko hän oikeasti noin tyhmä? Aki ei kerennyt kuitenkaan kommentoimaan mitenkään toisen luetteloa, kun Kazu jatkoi selostustaan: "Toisaalta olet myös hyvin uskollinen. Pidät heikompiesi puolta ja tahdot suojella muita jopa silloin, kun nämä eivät suojeluasi kaipaa. Tahdot kostaa läheisillesi tehdyt vääryydet, vaikka se kävisi itsellesi kalliiksi. Olet rehellinen ja vilpitön. Kovan ulkokuoresi alla olet myös aika kiltti ja hellämielinen. Vaikka et aina ihan tietäisi, mitä teet, yrität parhaasi. Et myöskään säästele itseäsi tunneasioissa, toisin kuin minä."

"Osuiko arvioni sinusta oikeaan?" Kazu kysyi seuraavan lyhyen tauon jälkeen. Akin kulmat olivat hitusen koholla hämmästyksestä. "Näköjään tunnet mut paremmin kuin mä ite", Aki hymähti pikkuisen huvittuneena. "Eli osuit", Aki jatkoi. Kazu ei ollut erehtynyt hänen suhteensa, niin kuin tämä oli äsken epäillyt. Aki ei olisi osannut kertoa itsestään mitään edes tuon paljoa, jos hänen olisi pitänyt pitää itsestään esitelmä. "Et sä nyt niin huono ihmistuntija ole loppujen lopuksi. Et olis niin ankara itelles."
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.08.2015 17:30

Kazuhiro Tanaka

Aki näytti yllättyneen hänen perinpohjaisesta selostuksestaan, vaikka hän ei edes ollut kertonut kaikkea. Hän oli jättänyt toisen säästämiseksi pois esimerkiksi sen, että tämä tunsi toisinaan itsensä ulkopuoliseksi ja ehkä vähän jopa yksinäiseksi. Se tosin oli helpottanut sen jälkeen, kun tämä oli asunut vähän aikaa Shoun luona. Oletettavasti Aki oli lähentynyt saman katon alla asuessaan Shoun kanssa. Hyvä niin, Shou kun oli kunnollista seuraa ajoittaisesta hajamielisyydestään ja naiiviudestaan huolimatta.

"Näköjään tunnet mut paremmin kuin mä ite", Aki vastasi hieman huvittuneen kuuloisena. "Eli osuit." Suostuttelevaan sävyyn tämä jatkoi: "Et sä nyt niin huono ihmistuntija ole loppujen lopuksi. Et olis niin ankara itelles."

Kazuhiro suipisti tyytymättömästi suutaan mutta huokaisi sitten alistuneesti. Hän oli menettänyt ainakin toistaiseksi halunsa kinastella Akin kanssa. "Niin kai sitten. En vain pidä siitä, kun osoittautuu, etten olekaan erehtymätön. Olen kaikkea muuta kuin onnekas ihminen, joten minulla ei ole varaa virheisiin. Joka kerran, kun teen virheen, maksan siitä kalliisti. Mutta pakko minun on kaiketi vain yrittää luottaa sekä itseeni että sinuun."
Nightingale

Seuraava

Paluu Asunnot