Kirjoittaja Nightingale » 24.02.2017 15:17
Kazuhiro Tanaka
"Kepissä on aina kaksi päätä, tiedän. On kuitenkin päivänselvää, että sinä aloitit riidan. Näin miten vastahakoisesti Hajime nousi yläkertaan, kun käskit hänet tänne. Selvästikin ahdistit hänet nurkkaan, minkä takia hänen täytyi hyökätä päästäkseen tilanteesta. Minä jos kuka tiedän, että osaat olla erittäin julma sille päälle sattuessasi", Junya totesi tarttumatta hänen syöttiinsä. "Enkä sano, että Hajimellakaan oli oikeuteutta puhua sinulle sillä tavalla, mutta luulen, ettei hänellä siinä tilanteessa ollut muita vaihtoehtoja, mistä ikinä sitten puhuittekaan, mutta se ei luonnollisestikaan kuulu minulle, joten en kysele mitään asiasta."
Kazuhiron oli pakko myöntää, että Junya tunsi hänet hyvin ja oli onnistunut analysoimaan tilanteen oikein. Vaikka häntä ei miellyttänytkään, että kaikki kaatui hänen niskaansa, hän oli vaikuttunut isoveljensä kyvystä nähdä totuus ja lähestyä asiaa tyynesti. Moni muu olisi joko uskonut, että Kazuhiro oli sittenkin se syytön osapuoli, tai vaihtoehtoisesti suuttunut hänelle siitä, että hän yritti lavastaa Hajimen syypääksi. Lisäksi Junya ei vaatinut saada tietää, mistä he olivat riidelleet, toisin kuin olisi voinut olettaa. Tämä oli varmasti utelias asian suhteen mutta tarpeeksi kypsä tietääkseen, mitkä asiat kuuluivat hänelle ja mitkä eivät.
"Ja mitä minuun tulee, mitä sinä oikein luulet minun Hajimesta kuvittelevan? Et ole ajatustenlukija, olet miten hyvä ihmistuntija tahansa", Junya lisäsi aiempaa terävämmin. Kazuhiron vihjaus siitä, ettei Junya tuntenut Hajimea niin hyvin kuin kuvitteli, oli selvästi osunut arkaan paikkaan. Kazu tunsi kieroutunutta iloa siitä, että oli löytänyt jotain, joka sai Junyan tyyneyden säröilemään. Luultavasti hänen ei olisi pitänyt kokea niin, olihan kyseessä hänen oma isoveljensä, mutta häntä ärsytti, että toinen oli muutoin pystynyt olemaan niin hillitty ja näkemään hänen manipulointiyrityksensä läpi.
"Myönnetään, että minä aloitin riidan. Ahdistin tosiaan hänet nurkkaan, kunnes hän menetti hermonsa ja vastasi samalla mitalla takaisin. Tiesin kyllä kokemuksesta, että siinä kävisi niin, mutta en voinut vastustaa kiusausta", Kazuhiro tunnusti avoimesti, vailla katumusta. "Olet myös oikeassa siinä, että osaan halutessani olla armoton. Olinkin aika ilkeä Hajimelle, koska hänen käytöksensä ärsytti minua. En tykkää siitä, että minulle yritetään valehdella päin naamaa."
"Mutta mitä tulee sinun käsitykseesi Hajimesta, olen varma, että sinulla on hänestä paljon epärealistisempi kuva kuin minulla. Minun kanssani hänen ei tarvitse teeskennellä olevansa mitään muuta kuin mitä hän todella on, koska minulla ei ole sen paremmin halua kuin varaakaan tuomita häntä. On kuitenkin selvää, että sinun kanssasi hän kokee tarvetta olla sellainen kuin hän kuvittelee sinun haluavan hänen olevan. Siinä missä minä olen nähnyt hänen molemmat kasvonsa, sinä olet nähnyt vain ne toiset, jotka hän näyttää kaikille. Sikäli en olekaan vakuuttunut, että sinä todella olet hänelle parempi ystävä kuin minä."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.