Kirjoittaja Nightingale » 08.06.2020 21:00
Kazuhiro Tanaka
Kazuhiro katseli penseästi, kun Yuki ryntäsi halaamaan Niyaa. Hän olisi halunnut, ettei Niya olisi kutsunut tätä paikalle, mutta koska oli Niyan syntymäpäivä, hänen ei auttanut muu kuin kestää. Toivon mukaan Yuki hillitsisi itseään edes vähän, jos se nyt edes oli mahdollista. Tai ehkä Yukin vanavedessä saapunut Hajime, joka tervehti juuri kaikkia paikallaolijoita, saisi bändikaverinsa pidettyä jossain määrin kurissa. Kovin toiveikas hän ei kuitenkaan sen suhteen ollut.
Nyt, kun kaikki olivat saapuneet, Shou johdatti koko syntymäpäiväporukan kolmannessa kerroksessa sijaitsevaan asuntoonsa. "Tervetuloa matalaan majaani, täällä saa juhlia rauhassa, mutta yrittäkää olla rikkomatta mitään", kitaristi pyysi avatessaan ovensa. Yuki ja Niya vakuuttivat kilvan olevansa kunnolla, mutta kumpikaan ei kuulostanut vakuuttavalta. No, Kazuhiro puuttuisi tilanteeseen, jos meininki menisi aivan mahdottomaksi. Hän ei halunnut, että Shoun asunto olisi juhlien jälkeen kuin pommin jäljiltä, ja kitaristi ei tunnetusti itse osannut pitää puoliaan, koska oli liian kiltti.
Niya säntäsi ensimmäisenä olohuoneeseen ja rupesi hoputtamaan muita: "Tulkaa jo! Mä haluun heti pelaa pullonpyöritystä. Se on mun lempipeli, ja kun on mun synttärit, mä saan päättää, mitä tehään." Kazuhiro suipisti tyytymättömänä suutaan. Hän vihasi pullonpyöritystä, koska koko pelin idea oli vain laittaa ihmiset tekemään typeriä asioita tai paljastamaan noloja salaisuuksia. Ilmeistä päätellen myös Aki ja Hajime jakoivat enemmän tai vähemmän hänen mielipiteensä. Yuki oli tietenkin riemuidioottina innoissaan, Shou näytti olevan okei idean kanssa ja Thomas, jonka Niya oli tietysti myös kutsunut, vaikutti vain tietämättömältä. Ilmeisesti kaduilla ei pelattu pullonpyöritystä.
Riisuttuaan ulkovaatteensa Kazuhiro astui viimeisten joukossa olohuoneen puolelle ja asettui istumaan keittiöntuolille Hajimen viereen. Nopea vilkaisu ympärille paljasti, että Shou oli siivonnut, sillä vaikka tavaroita oli tarpeettoman paljon, ne olivat melko siististi lattialla lojumisen sijaan. Parhaillaan kitaristi kantoi tarjoiluja pöytään. Tämä oli varannut monenlaisia naposteltavia sekä kivennäisvettä, virvoitusjuomaa ja jostain kumman syystä vodkaa. Kazuhiro kohotti toista kulmaansa vodkapullolle ja päätti mielessään, että jos joku joisi itsensä kaatokänniin, hän ei auttaisi kuljettamaan kyseistä ihmistä kotiin. Paitsi ehkä jos se olisi Aki.
Saatuaan tarjoilut kuntoon Shoukin asettui istumaan ja toivotti Niyalle hyvää syntymäpäivää, minkä Niya kuittasi pikaisella kiitoksella. Tällä oli selvästi kiire pullonpyörityksen pariin. "Tätä pelataan mun säännöillä, kun on mun synttärit. Ne on seuraavat. Se, joka pyörittää pulloa, saa päättää, ottaako totuuden vai tehtävän. Ei siis se, johon pullo osuu, niinku normisti. Mutta jos ei haluu vastaa tai tehä tehtävää, niin voi juoda vodkashotin", päivänsankari selitti ja osoitti vodkapulloa. Kazuhiro ei pitänyt Niyan säännöistä tippaakaan mutta tiedosti, että tämän kanssa oli turhaa ruveta väittelemään niistä, koska tämä ei kuitenkaan muuttaisi niitä hänen mielikseen.
"Okei, mä aloitan, kun on mun synttärit", Niya sanoi tuoden esiin jo kolmannen kerran lyhyen ajan sisään, että oli tämän syntymäpäivä, ikään kuin joku olisi voinut unohtaa tuon seikan. Kazuhiro pyöräytti huomaamattomasti silmiään. Laulaja aikoi selvästi ottaa kaiken irti merkkipäivästään.
Aikansa kieputtuaan pullo pysähtyi Akin kohdalle. Basisti mulkaisi Niyaa, joka vastasi virneellä, joka ei luvannut hyvää. Tämä kysyisi taatusti jotain seksiin liittyvää. Aavistus osoittautui oikeaksi, sillä Niya tokaisi: "Mä valkkaan sulle totuuden. Monenko eri tyypin kaa oot harrastanu seksiä? Heteroyhdyntä, anaaliseksi ja suihinotot lasketaan, muuta muhinointia tai kopelointia ei."
Kazuhiron oli pakko myöntää, että vastaus kiinnosti Niyan lisäksi häntä. Hän tiesi, että Akilla oli ollut paljon yhdenillanjuttuja, mutta hän ei ollut ikinä kysynyt, kuinka monta seksikumppania poikaystävällä oli oikeastaan ollut ennen häntä, koska hän ei ollut varma, että halusi todella tietää totuuden. Aki oli pienen hetken hiljaa, ilmeisesti laskien hoitojaan mielessään, ennen kuin vastasi lyhyesti: "Lopetin laskemisen kolmenkymmenen kohdalla."
Kazuhiro piti kasvonsa peruslukemilla mutta mielessään hän irvisti. Hän oli toivonut, että luku olisi ollut pienempi. Toisin kuin ihmiset ehkä luulivat, hän suhtautui varsin avomielisesti seksiin ja hänellä itselläänkin oli ollut yhdenillanjuttuja, mutta Aki mukaan luettunakin hänen seksikumppaniensa määrä oli vain 12. Hän ei halunnut olla tuomitseva, mutta väkisinkin tuli mieleen, oliko hän vain yksi numero muiden joukossa. Kenties numero 41 tai 65?
Lisäksi Kazuhiroa huolestutti se, että kun Aki oli noin kokenut, tämä joko kyllästyisi tai pettyisi häneen ennen pitkää. Hän oli kartuttanut jonkin verran taitojaan Alexanderin jälkeen yhdenillanjuttujen kautta, mutta hänen kokemuksensa kalpeni auttamattamatta Akin kokemuksen rinnalla. Tähän asti hänellä oli ollut etulyöntiasema, koska basisti ei ollut aiemmin harrastanut homoseksiä, mutta mitä enemmän seksiä he harrastivat keskenään, sitä lyhyemmäksi hänen etumatkansa kapeni. Aki oli estoton ja nopea oppimaan, mikä oli periatteessa hyvä asia, mutta sen jälkeen kun he olivat suunnilleen kuukausi sitten harrastaneet ensimmäisen kerran yhdyntää, Kazu oli tuntenut olonsa epävarmemmaksi, koska nyt ei enää oikeastaan ollut mitään sellaista, mitä hän olisi tiennyt mutta Aki ei.
Olikin mahdotonta olla välillä pohtimatta, missä vaiheessa Aki alkaisi huomata hänen puutteensa, kuten Alex oli tehnyt. Kiitos entisen poikaystävän, Kazuhiro oli tietoinen omista vajavaisuuksistaan, ja vaikka hän oli valmis yrittämään korjata ne, yrittäminen ei ollut riittänyt viimeksikään. Hän oli hyvä piilottamaan todelliset tunteensa ja tarvittaessa teeskentelemäänkin mutta ei niin hyvä, että pystyisi siihen loputtomiin rakastamansa ihmisen kanssa.
Siitä päästiinkin vielä yhteen ongelmaan: Kazu oli rakastunut Akiin. Hän oli tajunnut sen jo jokin aika sitten mutta ei tietenkään ollut sanonut asiasta mitään, koska ei tiennyt, miten Akin tunteiden laita oli. Todennäköisesti yksipuolisesti rakastuneena Kazuhiro tunsi olevansa vielä entistäkin heikommilla poikaystävänsä kanssa eikä todellakaan halunnut niin sanotusti keikuttaa venettä, koska ei halunnut menettää Akia. Hän pelkäsi kuitenkin elävänsä laina-ajalla. Ennen pitkää Aki saisi taatusti syystä tai toisesta tarpeekseen heidän suhteestaan ja jättäisi hänet, ja hän oli melko varma, että se tuntuisi ainakin yhtä pahalta kuin ero Alexista.
Miettiessään noita ajatuksia Kazuhiro oli puolivillaisesti seurannut pelin etenemistä. Aki oli pyöräyttänyt pulloa, ja se oli valinnut Yukin, joka oli saanut tehtäväkseen seistä käsien varassa viisi sekuntia. Yuki oli tietysti alkanut innoissaan suorittaa tehtävää vain mätkähtääkseen nolosti selälleen parin sekunnin jälkeen. Se ei kuitenkaan ollut Japanese Beastin vokalistin menoa haitannut, vaan tämä oli vain nauranut ja pyöräyttänyt vuorostaan pulloa, joka oli osoittanut Hajimea. Yuki oli halunnut tietää, oliko bändikaverinsa "parahista parhain" ystävä, mihin Hajime oli vastannut välttelevästi, ettei laittanut ystäviään parhausjärjestykseen, koska kaikki näistä olivat tärkeitä. Kazuhiro oli tulkinnut vastauksen tarkoittavan "ei", ja toisessa tilanteessa hän olisi todennäköisesti tuntenut vahingoniloa.
Hajime oli tarttunut äkkiä pulloon, jotta Yuki ei ehtisi miettiä saamaansa vastausta tarkemmin, ja pyöräyttänyt sitä. Tällä kertaa pullo oli päätynyt Shouhun. Hajime oli miettinyt hyvän tovin, ennen kuin oli kysynyt: "Jos voittaisit nyt kaksi lippua sirkukseen, kenet pyytäisit mukaasi?" Nyt kaikki odottivat Shoun vastausta kesyyn kysymykseen ja uutta pyöräytystä.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.