Kirjoittaja Rishou Makito » 05.12.2014 23:35
Rishou Makito
Shoun katse kääntyi kysyvästi Hikaan, joka ei ollut istuutunut, mutta eihän tällä edes ollut tuolia. "Kyltissä sanottiin 'yksi kerrallaan, kiitos!'" Nainen sanoi nyrpeän oloisena. Nyt vasta Shou muistikin, että kyltissä oli tosiaan lukenut niin, hän oli mennyt unohtamaan sen, vaikka hänellä olisi pitänyt olla valokuvamuisti. Ilmeisesti Hika sekoitti hänen päänsä niin, että meni aivan pasmat sekaisin. "Oho", Hika totesi hiukan nolostuneena ja teki lähtöä, mutta nainen sanoi kättään huitaisten: "Kun nyt kerran olet tullut samalla kertaa poikaystäväsi kanssa, niin jää toki. Menee nopeammin, kun ennustan teille kahdelle samalla kertaa. Tulevaisuutenne kulkee luultavasti ainakin jonkin matkaa samaa reittiä."
Sekä Hika että Shou loivat yllättyneen katseen ennustajaan. "Kuinka sinä tiesit, että Shou on minun poikaystäväni?" Hika kysyi ihmetellen. "Minä olen ennustaja. Totta kai minä tiedän tuollaiset asiat. Mutta ojentakaahan nyt kumpikin vasen kätenne, jotta pääsemme asiaan", nainen vastasi ylpeilevään sävyyn. Olihan se ihmeellistä, että nainen oli tiennyt heidän seurustelevan, mutta ehkä se oli ollut päivänselvää, koska he näyttivät jokaisen vastaantulijan mielestä täysin rakastuneilta. Ja tuskin kaksi nuorta miestä syyttä astuisi samaan ahtaaseen koppiin tulevaisuuden ihmeitä kuulemaan.
Naisen käskystä kyyhkyläiset ojensivat vasemman kätensä tälle ja kuulivat ennustuksensa. "Lyhyt tie takana, mutta pitkä edessä. Muutama pieni kuoppa tuossa tiessä on, mutta ei mitään sellaista, minkä ylitse ette pääsisi, jos vain haluatte. Jos autatte toisenne vaikeiden paikkojen yli, teille on luvassa rakkautta koko loppuelämäksi." Tämän sanottuaan nainen päästi irti heidän käsistään ja osoitti ovea. "Kaverinne odottavat jo vuoroaan, joten menkäähän nyt."
Kitaristit tottelivat ja astuivat molemmat onnellisesti hymyillen ulos teltasta. Shou yllättyi hieman, kun huomasi Hikan hypähtävän häntä kohden ja painoi intohimoisen suudelman hänen huulilleen. Ykköskitaristi kietoi kätensä toisen hoikan vartalon ympärille ja vastasi suudelmaan samoin tuntein. "Kuulitko, Shou? Me tulemme olemaan ikuisesti yhdessä!" Hika hihkaisi iloisesti hellyydenpuuskan jälkeen. "Kuulin, ja olen kyllä tiennyt se jo jonkin aikaa", Shou vastasi hymyillen lempeästi ja halasi sitten rakastavasti poikaystäväänsä. Niin kuin hän ääneen oli sanonut, hänellä oli jo pitkänkin aikaa ollut tunne, että tämä suhde kestäisi pahojenkin kuoppien yli. Rakkaus oli sitten ihmeellistä, se sokaisi ja tuli aivan nurkan takaa, niin ettei siihen osannut edes reagoida ennen kuin se oli vienyt jo mukanaan.
"Tekisittekö tuon jossain muualla? Täällä on muitakin!" Aki totesi kärsivästi ja kaahasi heidän ohitseen telttaan. Shou ei viitsinyt todeta mitään basistin kommenttiin, joka ei tullut mitenkään uutena yllätyksenä. Akin kommenteista ei tarvinnut välittää, koska ne olivat vain huomautuksia. Ja Shou arveli tietävänsä, minkä takia toisen piti kommentoida röyhkeästi muiden tekemisiä - tätä nolotti ja koitti peittää sen käytöksellään.
Hetken kuluttua basisti astui teltasta ulos mietteliäs ilme kasvoillaan. Jopa Shoulla heräsi uteliaisuus, mitä ennustajaeukko oli sanonut basistille, kun oli saanut tämän noin hämilleen. Ja eikö tämä aluksi ollut kovin skeptinen ennustusten suhteen? Shou siirsi katseensa Kazuhiroon ja Niyaan, joka yritti sinnikkäästi saada rumpalin menemään telttaan. Kuten yleensäkin, Kazuhiro väitti vastaan ja loi pisteliäitä ja kylmiä katseita häiritsijään, mutta suostui sitten turhautuneen näköisenä kuulemaan ennustuksensa. Shoun mielestä tämä oli tehnyt oikean valinnan, koska oli turha tällaisena iltana aiheuttaa riitaa turhan takia.
Ulos tullessaan Kazuhiro näytti kuin olisi saanut tarpeekseen koko touhusta, koska tämän askeleet olivat pikaisia. Kuvitteliko hän vai näyttikö toinen tässä valaistuksessa kalpeammalta kuin sisään mennessään? Ehkä Shou kuvitteli... Tämänhän pitäisi olla vain leikkiä... "Mäkin haluan kokeilla", Kyo totesi haltioituneena ja asteli telttaan Niyan inttävien sanojen saattelemana. "Miks mä jäin vikaksi? Mä vihaan vikana olemista", laulaja narisi kiukkuisesti ja sai Shoun hymyilemään tahattomasti. Se kyllä tiedettiin jo ennestään.
Hyvä kun Kyo oli ehtinyt tulla ulos teltasta, kun Niya ryntäsi hiekka pölyten perässään koppiin. Hetken kuluttua pieni laulaja tuli hämmentyneen näköisenä ulos. Shouta huvitti koko yhteenpano. He olivat Hikan kanssa onnellisia, kun taas Niya, Kazuhiro ja Aki hämmentyneitä, sitten Kyo oli ainut, joka näytti hyvin päättäväiseltä.
"Minne menisimme seuraavaksi?" Shou kysäisi ja tähyili ympärilleen. Kojuja oli monenlaisia, joten kiertelyn paikka oli kohdallaan. "Kuulin, että jossain vaiheessa ammutaan raketteja, menisimmekö katsomaan niitä? Siihen on aikaa ehkä vielä tunnin verran", hän ehdotti ja katsahti sitten Hikaan hymyillen. Shou ajatteli ostaa jostain sädetikkuja, joita luultavasti olisi jossain, kunhan sellainen koju tulisi vastaan.