First Date

Täällä on kaupat, ostarit yms.

Valvoja: Nightingale

Re: First Date

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 02.12.2014 15:42

Akiyoshi Higa

Rumpali nyökkäsi pienesti Akin tokaisulle, eikä sen enempää enää jatkanut aiheesta. Onneksi. Aki oli helppo suututtaa. Kazu varsinkin oli erittäin haka siinä. Basisti ei edes halunnut suuttua rumpalille, kun nyt kerta olivat ekoilla treffeillään. Hän ei kuitenkaan mahtanut mitään sille, että joskus Kazun ylimielisyys otti häntä päähän.

Onneksi Kazu vaihtoi puheenaihetta. "Jos Satorua ei lasketa, en ole käynyt treffeillä lähemmäs kahteen vuoteen. Ja silloinkin, kun seurustelin Alexanderin kanssa, olin varsin surkea treffikumppani. En osaa jutella tyhjänpäiväisiä enkä halua vaihtaa sylkeä ventovieraiden ihmisten silmien alla." Kazun äänensävy oli tiukasti neutraali, kun tämä sanoi sen.

Aki käänsi katseensa Darretten rumpaliin. Hän kyllä saattoi uskoa toisen sanoja eikä hän ottanut niitä pahalla. Tottahan toinen puhui. Sitä paitsi Aki pystyi samaistumaan Kazuun monin tavoin. Oli kuitenkin yllätys kuulla Kazun puhuvan jostain exästään. "Tsh, en mäkään mikään unelmakumppani ole. En oo ikinä käynyt millään virallisilla treffeillä enkä osaa keskustella fiksuja. Äläkä huoli, mulla ei oo mitään aikeita tehdä mitään muiden silmien edessä", Aki sanoi ja viimeiseksi pikaisesti vilkaisi nuorta toisiaan nuoleskelevaa pariskuntaa.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 02.12.2014 20:54

Kazuhiro Tanaka

Aki kääntyi katsomaan häntä hänen tunnustuksensa kuullessaan. "Tsh, en mäkään mikään unelmakumppani ole. En oo ikinä käynyt millään virallisilla treffeillä enkä osaa keskustella fiksuja. Äläkä huoli, mulla ei oo mitään aikeita tehdä mitään muiden silmien edessä", basisti vakuutti omasta puolestaan ja vilkaisi merkitsevästi yhä vain toisiaan nuoleskelevia teinirakastavaisia.

Kazuhiro rentoutui Akin sanojen myötä, vaikka kummastelikin hieman sitä, että toinen väitti, ettei ollut koskaan ollut virallisilla treffeillä. Ilmeisesti Niya oli ymmärtänyt jotain taas kerran väärin. Kazun näkökulmasta tärkeämpää oli kuitenkin se, ettei hänen uunituore poikaystävänsä olettavan hänen muuttavan käytöstään ja menettelevän niin kuin kaikki muut tekivät. Yksi hänen syistään tunnustaa oma kyvyttömyys normaaliin treffikäyttäytymiseen oli juuri nähdä, miten toinen suhtautuisi asiaan.

Yksi niitä asioita, joita Kazuhiro oli Alexanderissa inhonnut, oli nimittäin ollut vanhemman nuorukaisen tarve yrittää muuttaa häntä enemmän muiden ihmisten kaltaiseksi. Asia oli aiheuttanut paljon kiistoja heidän välilleen, sillä kumpikin oli nähnyt oman kantansa oikeutetuksi: Kazu oli kokenut, että hänellä oli oikeus olla sellainen kuin oli, ja Alexander oli kokenut, että tällä oli oikeus yrittää tehdä hänestä sosiaalisempi ja positiivisempi ihminen. Alexanderista erottuaan Darretten rumpali olikin vakaasti päättänyt, ettei enää koskaan seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei kelpuuttaisi häntä omana itsenään vaan kuvitteli voivansa muokata häntä toiveidensa mukaiseksi. Mikäli Aki olisi nyt sanonut jotain sen suuntaista kuin että eiköhän hän kehittyisi ajan kanssa, hänen niskakarvansa olisivat nousseet henkisesti pystyyn. Kaikeksi onneksi basisti oli kuitenkin vain todennut, ettei itsekään ollut mikään kokenut treffailija tai kokenut tarvetta imutella kaiken kansan nähden.

"Olemme siis samalla viivalla", Kazuhiro kommentoi hienoisesti hymyillen. "Oletin sinun olevan varsin kokenut treffeillä kävijä Niyan puheiden perusteella. Hän kun sanoi, että sinulla on ollut useita tyttöystäviä vuosien varrella", hän jatkoi toteavaan sävyyn. Vaikka häntä kiinnostikin kuulla totuus asiasta, hän ei ollut ihminen, joka olisi kysynyt jostain noin henkilökohtaisesta asiasta suoraan. Hän tarjosi mieluummin toiselle mahdollisuuden päättää, kertoako tarkemmin asiasta vai ei, varsinkin kun Aki oli hienotunteisesti jättänyt utelematta mitään hänen exästään tai heidän eronsa syistä.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 02.12.2014 22:17

Akiyoshi Higa

Kazun olemus muuttui rentoutuneemmaksi Akin sanojen myötä. "Olemme siis samalla viivalla", tämä sanoi pienesti hymyillen. Aki vastasi hymähtämällä ja hymyili takaisin. Se mistä hän piti Kazussa, oli tämän hymy. Se oli kuin harvinaista herkkua, ja hän tiesi ansainneensa sen jollain tavalla, kun toinen saattoi hymyillä pienestikin.

"Oletin sinun olevan varsin kokenut treffeillä kävijä Niyan puheiden perusteella. Hän kun sanoi, että sinulla on ollut useita tyttöystäviä vuosien varrella" Darretten rumpali totesi. Aki kirosi mielessään Niyan hirttoköyteen. Samperin Niya, oli aina juoruamassa kaikista ja kaikille. Ei ollut ihme, jos Kazulla olisi ollut likainen mielikuva hänestä naistenmiehenä. No, olihan hänellä ollut naisia, mutta Darretten laulaja ei todellakaan ollut tiennyt kaikkea.

"Pitäshän sun jo tietää, et Niya suurentelee asioita, jotta ne kuulostas paljon mielenkiintosimmilta", Aki totesi kevyesti. Hän ei halunnut, että rumpalilla olisi väärä kuva hänestä. Tämä oli saanut ihan vääriä mielikuvia Niyan takia. "Mulla on kyl ollu kaikkee säätöö, mut ei ikinä mitään vakavaa kenenkään kanssa", Aki tunnusti hiukan nolona. Todellisuudessa hänellä oli todella pieni seurusteluhistoria. Naiset eivät oikein pitäneet koskaan hänestä, paitsi sängyssä. Se olikin varmaan ainut asia, mikä heitä oli kiinnostanut. Hänen luonteessaankin oli ehkä jotain vikaa. Tosin tunne oli ollut suurimmaksi osaksi molemminpuolista.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 03.12.2014 03:34

Kazuhiro Tanaka

Aki vaikutti unohtaneen hänen äskeisen ylimielisyytensä toisen ammattivalintaa kohtaan, sillä tämä vastasi hänen pieneen hymyynsä hymyllä. Kun hän kertoi, mitä oli Niyalta kuullut, basistin ilmeeseen tuli kuitenkin aavistus ärtymystä. Ilmeisesti Kazuhiro ei ollut ainoa, joka suhtautui penseästi Darretten vokalistin juoruilutaipumukseen. Juuri Niyan epäluotettavuuden vuoksi Kazu ei kertonut tälle mitään merkittävää, mutta näemmä Aki ei ollut tajunnut vetää yhtä tiukkaa linjaa suurisuisen ystävänsä kanssa. Kenties basisti kuitenkin oppisi nyt toimimaan toisin eikä enää hiiskuisi yksityisasioistaan Niyalle.

"Pitäshän sun jo tietää, et Niya suurentelee asioita, jotta ne kuulostas paljon mielenkiintosimmilta", Aki tokaisi keveää sävyä tavoitellen. "Mulla on kyl ollu kaikkee säätöö, mut ei ikinä mitään vakavaa kenenkään kanssa." Vaikka vanhempi yrittikin peitellä harmistustaan ja nolouttaan, Kazuhiron oli helppo huomata, ettei tämä kovin mielellään kerrannut suhdehistoriaansa hänelle. Aki tuntui itsekin häpeävän hieman sitä, ettei ollut aiempien suhteidensa perusteella erityisen lupaava poikaystäväehdokas. Tämän kunniaksi oli kuitenkin luettava se, ettei tämä yrittänyt mitenkään peitellä vähemmän mairittelevaa menneisyyttään vaan tunnusti avoimesti, että oli harrastanut lähinnä seksisuhteita.

Kazu sulatteli tovin bänditoverinsa sanoja. Häntä mietitytti erityisesti se, oliko Akin suhteiden pinnallisuus johtunut siitä, että tämä oli alitajuisesti kokenut olevansa kiinnostuneempi toisista miehistä kuin naisista, vai siitä, että tämä oli kykenemätön sitoutumaan. Tuon kysymyksen vastaus vaikutti nimittäin merkittävästi heidän suhteensa onnistumismahdollisuuksiin. Toinen yhtä lailla tärkeä, osittain edelliseen liittyvä kysymys oli, kuinka keskeisessä roolissa seksi Akin elämässä oli. Rumpalia ei todellakaan innostanut joutua petetyksi tai jätetyksi sen takia, että hänen poikaystävänsä meni pikemmin libido kuin aivot tai sydän edellä. Häntä ei myöskään liiemmin haluttanut saada huomata, että toinen oli hänen kanssaan vain seksuaalisen tyydytyksen vuoksi.

Tovin noita kahta kysymystä mielessään pyöriteltyään Kazuhiron oli pakko todeta, että paras tapa saada vastauksia oli kysyä Akilta. Hän ei pystynyt järkeilemään oikeita vastauksia, mutta hän kykenisi kyllä havaitsemaan, mikäli toinen valehtelisi. Niinpä hän päätti kuin päättikin kysyä basistilta suoraan mieltään askarruttavista asioista, vaikka hän yleensä pyrki välttämään kaikenlaista muiden ihmisten kuulustelemista viimeiseen asti.

"Tuntuuko ajatus vakituisesta parisuhteesta sinusta ahdistavalta? Vai oliko kyse vain siitä, ettei yksikään niistä naisista tuntunut oikealta sinulle?" Nojauduttuaan lähemmäs basistia ja alennettuaan ääntään niin, etteivät lähistöllä olevat kuulleet hänen sanojaan, Kazuhiro jatkoi: "Minua kiinnostaisi myös tietää, kuinka tärkeä asia seksi on sinulle. En yritä sanoa, etten aio tarjota sitä tai että olen sängyssä kylmä kuin pakastekala. En vain halua joutua huolehtimaan siitä, että lähdit tähän suhteeseen vääristä syistä tai että olet jossain vaiheessa minulle uskoton, koska et kykene vastustamaan houkutuksia."

//Kazu on niin reilu... No, sitä vain pelottaa, että Aki satuttaa sitä. -.-//
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 04.12.2014 00:05

Akiyoshi Higa

Kazu ei vastannut mitään Akin tunnustukseen edellisistä suhteistaan. Basisti puristi huulensa viivaksi, kun ei ollut oikein varma, mitä toisen hiljaisuus merkitsi. Rumpali tuntui pohtivan jotain erittäin kovasti mielessään, koska tämän kasvot olivat muuttuneet peruslukemille. Hetken kuluttua Kazu sitten avasikin suunsa.

"Tuntuuko ajatus vakituisesta parisuhteesta sinusta ahdistavalta? Vai oliko kyse vain siitä, ettei yksikään niistä naisista tuntunut oikealta sinulle?" toinen sitten kysyi vakavasti. Aki ehti vain avata suutaan raolleen vastatakseen, mutta rumpali jatkoi ristikuulusteluaan. Nyt tämä hiljensi ääntään ja nojautui lähemmäs. "Minua kiinnostaisi myös tietää, kuinka tärkeä asia seksi on sinulle. En yritä sanoa, etten aio tarjota sitä tai että olen sängyssä kylmä kuin pakastekala. En vain halua joutua huolehtimaan siitä, että lähdit tähän suhteeseen vääristä syistä tai että olet jossain vaiheessa minulle uskoton, koska et kykene vastustamaan houkutuksia."

Darretten rumpali oli pudottanut kysymyksensä niin äkisti, että basisti suorastaan hämmästyi. Suoraan sanottuna hänelle ei ollut tullut mieleenkään tuollaisia aatoksia ennen kuin toinen oli mennyt kysymään niistä. Kysymyksiä tuli niin paljon kerralla. Mihin niistä kaikista Kazu oikein halusi vastauksia oikeasti? Hämmennyksen ja pienen vaivaantuneisuuden lisäksi Aki tunsi ärtymystä siitä, että Kazu oletti hänen käyttävän jotenkin tätä hyväkseen ja jopa pettävän jossain vaiheessa suhdetta.

"Noinko luottamuksellisena sä mua pidät? Voisin vaikka loukkaantua siitä, että syytät mua etukäteen noista jutuista." Akilla teki tiukkaa, ettei olisi korottanut ääntään toiselle. Vaikka hänellä oli ollut monta irtosuhdetta, se ei tarkoittanut, että hän olisi ollut jotain pettäjätyyppiä. "Mä en hyväksikäytä sua, jos sä sitä väität. Mä ryhdyin tähän ihan vaan siksi, kun musta tuntuu tältä."
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 08.12.2014 23:06

Kazuhiro Tanaka

Hänen kysymystulvansa vaikutti yllättävän Akin. Basisti näytti yhtä aikaa hämmentyneeltä, kiusaantuneelta ja ärtyneeltä. Kazuhirosta yhdistelmä oli mielenkiintoinen ja melko epätavallinen mutta toisaalta myös omalla tavallaan ymmärrettävä. Rumpali tiesi hyvin vieneensä keskustelun odottamattomaan ja mahdollisesti vaivaannuttavaan suuntaan, olihan hän kysynyt seksuaalisesta kanssakäymisestä, vaikka he olivat vasta ensitreffeillä. Hän oli kuitenkin sitä mieltä, että parasta selvittää epäselvät ja potentiaalisesti ongelmiksi muodostuvat asiat heti kättelyssä. Siksi hän ei aivan täysin tajunnutkaan, miksi Aki vaikutti pahastuneen hänen kysymyksistään.

"Noinko luottamuksellisena sä mua pidät? Voisin vaikka loukkaantua siitä, että syytät mua etukäteen noista jutuista", Aki tokaisi ja paljasti niin tehdessään ärtymyksensä syyn Kazulle. Toinen oli siis tulkinnut hänen kysymyksensä syytöksiksi, vaikkei hän niitä ollut sellaisiksi tarkoittanut. Hänhän oli vain tarjonnut basistille mahdollisuuden vähentää hänen epäilyksiään ja pelkojaan, mitä tämä ei kuitenkaan vaikuttanut tajunneen. Kazuhiro pohti, pitäisikö hänen selventää kysymystensä motiiveja, mutta ennen kuin hän ehti päättää, tekisikö niin vai ei, Aki jatkoi puhettaan. "Mä en hyväksikäytä sua, jos sä sitä väität. Mä ryhdyin tähän ihan vaan siksi, kun musta tuntuu tältä", vanhempi totesi painokkaasti.

Kazuhiron teki mieli huokaista ääneen. Aki ei todellakaan ymmärtänyt häntä tai hänen tarkoitusperiään, joten hänelle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin vääntää asia rautalangasta. "En ole väittänyt mitään tai syyttänyt sinua mistään. Jos tietäisin, ettet sinä aio olla minulle uskollinen tai sitoutua tähän suhteeseen, minun tuskin tarvitsisi kysyä sinulta kyseisistä asioista. Koska en kuitenkaan tiedä, mitä sinun päässäsi liikkuu minun suhteeni, kysyin siitä", rumpali selitti viileästi.

Pidettyään pienen tauon Kazu kuitenkin jatkoi suopeampaan sävyyn: "Minua rauhoittaa tietää, ettet ryhtynyt suhteeseen kanssani seksin vuoksi. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään seksuaalista kanssakäymistä vastaan, mutta en ole tarpeeksi itsetuhoinen ryhtyäkseni seksisuhteeseen ihmisen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita. Olen mielummin yksin kuin altavastaajan asemassa ihmissuhteissani."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.01.2015 01:22

Akiyoshi Higa

Kazu näytti turhautuneelta. Ihan kuin hän ei olisi tajunnut, mitä toinen yritti sanoa. Totta puhuen ei Aki ollut oikein kartalla siitä mitä rumpali ajoi takaa. Hän ei ollut hyvä lukemaan rivien välistä. "En ole väittänyt mitään tai syyttänyt sinua mistään. Jos tietäisin, ettet sinä aio olla minulle uskollinen tai sitoutua tähän suhteeseen, minun tuskin tarvitsisi kysyä sinulta kyseisistä asioista. Koska en kuitenkaan tiedä, mitä sinun päässäsi liikkuu minun suhteeni, kysyin siitä".

Käyttikö Kazu jotain vierasta kieltä kun Akista tuntui kuin ei olisi ymmärtänyt mitään? Ainut vastaus mihin basisti päätyi oli se, ettei hän aikonut pettää toista. Se vastaus ei ilmeisestikään ollut kelvannut rumpalille. "Minua rauhoittaa tietää, ettet ryhtynyt suhteeseen kanssani seksin vuoksi. Kuten sanoin, minulla ei ole mitään seksuaalista kanssakäymistä vastaan, mutta en ole tarpeeksi itsetuhoinen ryhtyäkseni seksisuhteeseen ihmisen kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita. Olen mielummin yksin kuin altavastaajan asemassa ihmissuhteissani", Kazu sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen.

Ainakin yhteen monista kysymyksistä Kazu oli saanut vissiin vastauksen. Aki ei ollut varma, olisiko hänen pitänyt sanoa vielä asiaan jotain tai mitään. Hänen päänsä löi suorastaan tyhjää. Ja ennen kuin Aki edes ehti miettiä mitään sanottavaa, leffan salin ovet avautuivat. Lipuntarkastaja antoi asiakkaille luvan astua sisään. Ihmiset nousivat tuoleista ja seinänvierustoilta ja ryhtyivät jonottamaan saliinpääsyä.

Akikin nousi lopulta ylös. Tuntui kuin heidän keskustelunsa oli jäänyt jotenkin kesken, mutta basisti ei osannut sanoa, millä tavalla. Hän oli luultavasti vieläkin jotenkin hämillään Kazun äskeisestä kysymystultavasta. Ja hän oli suutahtanut. Häneltä oli saattanut jotain mennä ohi. Heidän vuoronsa tuli pian, ja leffatyöntekijä luki lippujen viivakoodit laitteellaan.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.01.2015 01:57

Kazuhiro Tanaka

Aki näytti entistä hämmentyneemmältä hänen sanansa kuultuaan. Kazuhirosta tuntui, että basisti ei ollut lainkaan ymmärtänyt, mitä hän yritti sanoa tai mitä hän tahtoi toisen huulilta kuulla. Rumpali puristi huulensa tyytymättömästi yhteen. Hän oli mielestään ilmaissut itseään varsin selkeästi, joten hän ei käsittänyt, miksi Aki vaikutti olevan niin pahasti pihalla hänen aikeistaan. Mitä hänen olisi oikein pitänyt sanoa, että toinen olisi tajunnut hänen tarkoitusperänsä?

Ennen kuin Aki ehti ilmaista ääneen hämmennyksensä tai Kazuhiro päättää, yrittääkö selventää sanomaansa vai ei, elokuvasalin ovet kuitenkin avautuivat ja lipuntarkastaja rupesi päästämään asiakkaita sisään. Ihmiset heidän ympärillään nousivat ylös istumapaikoiltaan ja rupesivat valumaan salia kohti. Muista mallia ottaen Akikin nousi seisomaan ja lähti kohti salin ovea ja lipuntarkastajaa. Luultavasti toinen oli vain helpottunut, kun pääsi pakenemaan vaikeaa keskustelua.

Kazu siristi ärtyneesti silmiään Akin käytökselle mutta seurasi kuitenkin mukisematta tämän perässä. Hän antaisi heidän puheenaiheensa olla ainakin toistaiseksi, vaikkakaan ei kovin mielellään. Hänellä ei kuitenkaan oikein ollut vaihtoehtoja. Sitä paitsi hän ei tahtonut painostaa Akia liikaa ensitreffeillä, koska muuten saattaisi käydä niin, että toinen juoksisi kirkuen karkuun. Häntä kuitenkin harmitti kovasti jäädä vaille kaipaamiaan vastauksia.

Kun tuli hänen vuoronsa, Kazuhiro ojensi oman lippunsa tarkastettavaksi. Tarkastuksen jälkeen hän asteli Akin perässä sisään saliin. He löysivät nopeasti omat paikkansa kolmanneksi taaimmalta riviltä ja asettuivat istumaan viereisille penkeille. Kazu pohti pikaisesti, pitäisikö hänen kehitellä jotain sanottavaa, mutta päätti antaa olla. Hän oli yhä sen verran näreissään Akille tämän äskeisestä kysymysten väistelemisestä, ettei hän tuntenut erityistä halua käydä small talkia basistin kanssa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.01.2015 02:20

Akiyoshi Higa

Luetettuaan lipun Aki tarkasti siitä, millä rivillä heidän istumapaikat olivat. Kazu tuli selvästi perässä, vaikka basisti ei niinkään kiinnitänyt huomiota. Rivi oli kolmanneksi taaimmainen. He olivat suhteellisen korkealla, joten tulisivat näkemään hyvin valkokankaan. Basisti istuutui penkille ja Kazu hänen viereensä.

Aki vilkaisi pikaisesti vierustoveriaan. Toisen katsoilla oli hapan tiukka ilme. Kazu selkeästi oli tyytymätön heidän äskeiseen keskusteluunsa eikä varmasti ollut katsonut hyvällä sitä, kun hän oli karannut tilanteesa sillä tavalla. Ihan sama, vaikka olikin näreissään. Olisi vain ilmaissut itseään selkeämmin eikä niin hämmentävästi. Basisti ei jaksanut olla aina varpaillaan siitä, mitä Kazu yritti hänelle aina sanoa. Opettelisi puhumaan hänen kieltään.

Valot hämärtyivät kevyeen valaistukseen, kun trailerit alkoivat pyöriä valkokankaalla. Aki ei vaivautunut avaamaan suutaan. Sitä paitsi, hän halusi nyt keskittää huomionsa valkokankaalle. Siitä oli tosiaan pitkä aika, kun hän viimeksi oli käynyt leffateatterissa. Toivon mukaan tämä leffa olisi onnistunut leffavalinta. Kazu tuskin olisi kovin hyvällä päällä leffan jälkeen, jos se olisi surkea.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.01.2015 03:14

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro näki silmäkulmastaan Akin vilkaisevan häntä. Basisti ei kuitenkaan sanonut mitään. Joko toinen ei tiennyt, mitä sanoisi, tai sitten tämä pelkäsi hänen haluavan jatkaa äskeistä keskustelua. Kazu odotti hetken, niin että Aki oli kääntynyt takaisin valkokankaan puoleen, ja katsahti sitten vaivihkaa tämän kasvoja. Toinen näytti kireältä. Ilmeisesti tämä oli huomannut hänen tyytymättömyytensä ja ottanut siitä itseensä.

Kazuhiro huokaisi äänettömästi. Näillä treffeillä tuskin olisi käsistä pitämistä luvassa, kun Aki oli noin huonolla tuulella. Kazu ei oikein tiennyt, olisiko suutahtanut siitä, että toinen leikki mykkäkoulua hänen kanssaan, vai katunut omaa käytöstään, joka oli aiheuttanut basistin mykkäkoulun. Eniten hänen kai teki mieli haudata kasvonsa käsiinsä ja manata maailmaa, joka ei ikinä antanut hänen saada haluamaansa. Hän ei ollut halunnut muuta kuin viettää säälliset treffit tuoreen poikaystävänsä kanssa. Oliko se muka liikaa vaadittu?

Kazuhiro harkitsi hetken, että olisi yrittänyt puhua Akin kanssa ja selvittää asiat. Suoraan sanottuna hän ei kuitenkaan tiennyt, mitä olisi sanonut. Lisäksi hänestä tuntui, ettei Aki ollut ainakaan toistaiseksi halukas puhumaan hänen kanssaan, sen verran intensiivisesti toinen tuijotti trailereita, jotka olivat juuri alkaneet pyöriä. Niinpä Kazukin tyytyi suuntaamaan katseensa valkokankaalle, vaikka oli menettänyt lähes täysin mielenkiintonsa pian alkavaa elokuvaa kohtaan.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.01.2015 18:08

Akiyoshi Higa

Heidän välillään vallitsi pitkä hiljaisuus, ja Akia alkoi vähän kaduttaa, kun oli ruvennut pitämään mokomaa mykkäkoulua. Ei hän tarkoituksella sitä tehnyt, mutta häntä puoliksi harmitti, kun ei tajunnut mitä Kazu oli yrittänyt kysyä häneltä. Hänen pitäisi kyllä syyttää itseään eikä Kazua siitä, ettei ollut ymmärtänyt. Kazu varmaan pitää musta vähemmän, ku en ymmärrä mitä se yrittää sanoa... Akia inhotti olla epävarma Kazun seurassa.

Lopulta Aki irrotti katseensa valkokankaan trailereista ja kääntyi katsomaan Kazua. Hän ei kuitenkaan ehtinyt kuin avata suunsa, kun valot sammuivat salista kokonaan, minkä myötä hiljaisuuskin laskeutui salin ylle. Aki irvisti. Huono ajoitus. Ei hän voinut nyt enää puhua, kun koko sali oli hiljaa kuin haudassa. Pitää vissii odottaa leffan loppuun... Basisti tyytyi miettimään ja koetti keskittyä leffan alkuun.

Leffa alkoi synkällä musiikilla samalla kun alkutektit pyörivät valkokankaalla. Siinä kuvattiin yläilmoista maisemakuvaa vuoristometsistä. Nyt Aki muistikin, mistä leffan piti kertoa. Hän oli lukenut elokuvan kuvailun netistä varatessaan lippuja. Kasa ihmisiä meni johonkin luolistoon tutkimaan jotain juttuja, ja lopulta he joutuivat jumiin luolan sisäänkäynnin romahtaessa umpeen.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.01.2015 18:44

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro katseli innottomasti loputtoman tuntuisia trailereita. Mikään niiden mainostamista elokuvista ei vaikuttanut kiinnostavalta. Pelkkiä jatko-osien jatko-osia, yhdentekeviä romanttisia komedioita tai tyhjänpäiväisiä toimintaleffoja. Miksi Hollywoodissa ei ollut enempää kunnianhimoa tai mielikuvitusta? Niyakin olisi osannut käsikirjoittaa mielenkiintoisempia elokuvia. Tai ehkei nyt sentään. Hän ei ollut unohtanut sitä, kun Niya oli tahtonut vuokrata videovuokraamosta Merirosvojen vapaapäivän.

Lopulta trailerit päättyivät, valot sammuivat ja The Infinite Darkness alkoi. Kazuhiro oli lukenut netistä, että elokuva kertoi joukosta nuoria aikuisia, jotka menivät erääseen luolastoon tutkimaan aiemmin sinne menneiden sienitutkijoiden katoamista. Sitten luolan suuaukko kuitenkin romahti umpeen ja nuoret jäivät pimeyteen. Ja koska kyseessä oli kauhuelokuva, luolassa oli tietenkin jonkinlaisia hirviöitä, jotka halusivat tappaa nuoret. Aika tavallinen juoni, mutta toivon mukaan edes säällisesti toteutettu.

Elokuva alkoi ilmakuvalla vuoristosta, jossa luolasto sijaitsi. Sitten esiteltiin nuoret, kolme poikaa ja kaksi tyttöä. Päähenkilö vaikutti olevan hivenen syrjäänvetäytyvä mustatukkainen nörttipoika nimeltä Jay, joka oli ihastunut toiseen tytöistä. Ainakin toistaiseksi oli epäselvää, vastasiko Adele Jayn tunteisiin. Ei sillä, että Kazuhiroa olisi pahemmin kiinnostanut romanttinen sivujuoni - mieluiten hän olisi kerrankin katsonut elokuvan, jossa ei ollut mitään romantiikkaa.

Kuten juonikuvaus oli kertonut, nuoret tosiaan halusivat selvittää sienitutkijoiden kohtalon, sillä yksi sienitutkijoista oli ollut Adelen isä. Nuoret olivat osanneet varustautua melko hyvin luolaan menemiseen, sillä yksi pojista, Rick, harrasti partiota. Varustautumisesta ei kuitenkaan pahemmin ollut hyötyä, sillä melkein heti nuorten astuttua luolaan jokin sieppasi Adelen parhaan ystävän Mirandan. Nuoret syyttelivät toisiaan Mirandan sieppauksesta ja kinastelivat siitä, pitäisikö heidän lähteä hakemaan ulkopuolista apua vai yrittää itse pelastaa Miranda. Rick ajautui tappelemaan Ianin kanssa, ja tappelun aiheuttama melu aiheutti kivivyöryn, joka tukki luolan suun. Nyt nuorilla ei ollut muita vaihtoehtoja kuin yrittää omin avuin saada Miranda takaisin.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Akiyoshi Higa » 31.01.2015 19:17

Akiyoshi Higa

Joukkio oli kovin pelästynyt kivivyöryn jälkeen ja kaikki kyselivät toisiltaan, olivatko he kunnossa. Kinastelusta ei ollut ollut mitään hyötyä, nyt he kaikki olivat jumissa luolastossa. Adele ja Jay katsoivat syytävästi kahta riitapukaria, mutta kivivyörystä ei alettu sen enempää riitelemään. Nyt heidän tärkein tehtävä oli löytää siepattu Miranda. Joukon kysymykseksi nousi nyt, että kuka ihmeessä oli siepannut neitokaisen.

Ainoa vaihtoehto oli selvittää Mirandan kohtalo, ja joukkio tyytyi siihen, että heidän täytyi astella syvemmälle luolastoon. Luola oli erittäin pimeä, ainoa valonlähde oli soihtu, jonka eräpoika Rick oli onnistunut väsäämään. Onneksi, joukossa oli joku tuollainen fiksu, joka tajusi jotain selviytymisestä. Päähenkilö Jay vaikutti aika nössöltä ja sellaiselta, joka ei ollut koskaan käynyt kotikaupunkinsa ulkopuolella.

Luola tuntui jatkuvan loputtomiin. Adele alkoi jo pelätä parhaan ystävänsä puolesta. Jay oli kovasti lohduttamassa tätä ja yritti tsempata. Jätkä yritti selvästi päästä neidin suosioon olemalla tämän tukena. Äkkiä Rick käski kaikkia pysähtymään nostamalla kätensä koholle. "Mitä nyt? Ian kysyi. "Kuulin jotain", Rick kuiskasi ja kehotti kaikkia olemaan hiljaa.

Jotain tosiaan kuului luoliston uumenista, jotain matalaa ja pahaenteistä ääntä. Se oli sekoitus murinaa ja jonkinmoista hirvenkaltaista ääntä. Porukka tiivistyi tiheämmin toisiinsa. Parasta oli pysyä yhdessä, ettei vain ketään muuta siepattaisi Mirandan lisäksi.
Akiyoshi Higa

ViestiKirjoittaja Nightingale » 31.01.2015 19:47

Kazuhiro Tanaka

Kazuhiro katseli, kuinka nuoret harhailivat syvemmälle luolaston uumeniin Mirandaa etsimään Rickin kyhäämän soihdun valossa. Adele suri parhaan ystävänsä kohtaloa, ja Jay oli luonnollisesti heti ensimmäisenä lohduttamassa tätä. Rumpali tuhahti. Jayn käytös oli niin läpinäkyvää, että oli suoranainen ihme, ettei Adele tajunnut sitä. No, ehkä tämä oli niin järkyttynyt Mirandan sieppauksesta, ettei tajunnut mitään mistään.

Äkisti luolaston uumenista rupesi kuulumaan omituista murinaa, joka sai nuoret pysähtymään ja painautumaan lähemmäs toisiaan. Ilmeisesti kohta saataisiin nähdä olento, joka oli siepannut Mirandan. Äänestä päätellen se oli jonkinlainen eläin tai ainakin jokin eläimenkaltainen. Toivottavasti ei kuitenkaan mikään sataan kertaan nähty mutantti, sillä Kazu oli täysin kyllästynyt niihin.

Hetken hermoilun jälkeen nuoret lähtivät etenemään kohti murinaa. Jay piteli Adelea rohkaisevasti kädestä, vaikka näytti olevan itsekin kauhusta kankeana. Rick ja Ian olivat sentään kaivaneet laukuistaan esiin jotain kättä pidempää: Rick metsästyspuukon ja Ian mattoveitsen. Rickin aseen Kazuhiro ymmärsi, olihan poika partiossa, mutta miksi Ian kantoi mukanaan mattoveistä? Käsikirjoittajat eivät olleet tainneet miettiä kaikkia yksityiskohtia ihan loppuun asti.

Äkisti ilmaa halkoi hysteerinen tytön kirkuna. Nuorisojoukko jähmettyi hetkeksi ja lähti sitten juoksemaan kohti ääntä. Ennen kuin he saavuttivat sen lähteen, kirkuna kuitenkin katkesi kuin veitsellä leikaten. "Miranda", Adele huusi mutta ei saanut minkäänlaista vastausta.

Vielä hetken juostuaan nuoret saapuivat yllättäen pienen maanalaisen lammen rantaan. Nuoret pysähtyivät tuijottamaan ympärilleen. Toiselle puolella lampea näkyi maassa jokin mytty. "Ei, Miranda, ei!" Adele kirkaisi vertahyytävästi ja kipitti lammen ympäri kuolleen ystävänsä luokse. Mirandan ruumiin luokse päästyään Adele lyyhistyi itkemään. Kamera kuvasi vuoroon Adelen itkuisia kasvoja ja Mirandan auki revittyä rintakehää. Kazuhiroa ei kuitenkaan ällöttänyt, sillä hän ei ollut kovin herkkä veren tai sisäelinten näkemiselle.
Nightingale

EdellinenSeuraava

Paluu Keskusta