Kirjoittaja Nightingale » 21.01.2016 21:03
Niya Fujiwara
"Ei huolta, ei ole käynyt mielessäkään kertaakaan. Niistä tulee muutenkin saatanan huono olo", Tom vastasi Niyan helpotukseksi. Koska hän ei halunnut rohkaista toista kokeilemaan edes miedompia huumeita, hän ei huomauttanut, että esimerkiksi pilvestä itse asiassa tuli hyvä ja rento olo. Parempi, ettei Tom joutuisi kiusaukseen. Jopa Niya tajusi, että toinen oli nyt aika herkässä ja haavoittuvassa elämänvaiheessa, kun tällä oli uusi perhe ja uusi elämä, joihin tottuminen ei varmaankaan ollut helppoa kadulla vietettyjen vuosien jälkeen.
He olivat epätavallisesti hetken aikaa hiljaa ja keskittyivät vain kävelemään ohi talojen, joiden ikkunoissa ja parvekkeilla näkyi erilaisia joulukoristeita. Oli helppo huomata, että joulupäivään oli alle viikko aikaa. Siitä tuli mieleen, ettei hän ollut ostanut kenellekään kavereistaan vielä lahjaa. Vanhempiaan hän ei aikonut muistaa, kun nämä olivat menneet lähettämään hänet sisäoppilaitokseen, mutta joillekin kavereilleen hän voisi kyllä hommata jotain. Shoulle hän ainakin aikoi hankkia lahjan, tällä kun oli ollut viime aikoina rankkaa eron tähden, vaikka nyt tämä vaikutti jo voivan paremmin. Ehkä myös Kazulle ja Akille voisi ostaa jotain, vaikkeivät nämä varmaan paljon piittaisi hänen lahjoistaan. Ja entäpä Tom? Mistäköhän tämä pitäisi?
Niya oli juuri aikeissa kysyä, mitä Tom haluaisi joululahjaksi häneltä, kun tämä puhkesi puhumaan. "Kiva ku kutsuit mut tänne. Oon kaivannut pitkään jotain jännää tekemistä. Meinaan tylsistyä kotona, kun koko ajan pitää opiskella. Kauheesti pitää ottaa ikäisiään kiinni. Mulle on ilmaantunut lukihäiriökin, joka on jonkinasteisena häiriönä oppimiselle", vanhempi tunnusti jokseenkin nolon oloisena.
Darretten laulaja yllättyi mutta myös ilostui toisen sanoista. "Eipä mitään. En mä ois yksin halunnut mennä, ja sä olit paras ehdokas seuraksi", hän vastasi. "Ja tajuun kyllä ton, että opiskelu on rankkaa. Mäkin pärjään huonosti koulussa enkä jaksa päntätä, vaikka mun ei ees tartte kiriä ikätovereita kiinni eikä mulla oo mitään oppimishäiriötä. Koulu on aika perseestä, paitsi ehkä välkät ja ruokkis."
"Mä täs mietin, että ootko sä alkanut harrastaa jotain tai onko sulla jotain muuta kiinnostuksenkohdetta. Kun aattelin, että voisin ostaa sulle jotain jouluksi, ja jos ostan vain jotain mun mielestä makeeta, niin sä kuitenkin valitat siitä", Niya jatkoi. "Että nyt saa toivoa. Oon sun ikioma, pikkutuhma joulutonttu", hän lisäsi ilkikuriseen sävyyn.
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.