Kirjoittaja Nightingale » 16.05.2020 21:10
Hajime Aizawa
"En oikeastaan. Olen toki yllättynyt joo enkä pidä siitä, että minulle valehdellaan. Tiedän kuitenkin, ettet ole tehnyt sitä pahaa tarkoittaen. Se on ollut sinulle ainoa keino suojella itseäsi. Sitä paitsi lapsena tai teininä tulee tehtyä virheitä ja valintoja, joita myöhemmin joskus katuu", Junya vastasi. Hajime nosti katseensa ja katsoi ystäväänsä epäuskoisena. Hän ei voinut käsittää, kuinka toinen saattoi olla noin ymmärtäväinen.
"Älä ole liian ankara itsellesi. Jos joskus on mahdollista, juttele veljesi kanssa rehellisesti ja laittakaa molemmat kaikki kortit pöytään. Niistä voi saada rakennettua jotain uutta, ehkä jopa jotain paljon parempaakin. Kaikki ei tapahdu toki hetkessä, mutta ajan kanssa voi tapahtua ihmeitäkin", Junya jatkoi. Hajime nyökkäsi. Toisen sanoissa oli järkeä. Hänen pitäisi viimeinkin niin sanotusti nostaa kissa pöydälle Takahiron kanssa sekä pyytää anteeksi. Ehkä hänen pitäisi myös kertoa veljelleen homoudestaan. Hän tiesi, että Nadjalla oli homokaveri, joten Takahirolla tuskin oli mitään ongelmaa asian kanssa. Kenties isoveli haluaisi jopa tukea häntä, vaikka hän ei todellakaan ollut ansainnut sitä, kun oli jättänyt tämän aikoinaan oman onnensa nojaan.
Hajimesta tuntui, että hän halusi nyt kääntää uuden lehden elämässään. Rehellinen puhuminen Kazuhiron kanssa oli tehnyt hyvää, ja Junyakin oli ottanut totuuden käsittämättömän hyvin vastaan. Ehkä siis oli aika uskaltautua avautumaan myös isoveljelle. Kavereilleen, vanhemmista puhumattakaan, hän ei todellakaan aikonut kertoa seksuaalisesta suuntautumisestaan, mutta se, että kolme tärkeää ihmistä hänen elämässään tietäisi asiasta, olisi jo suurta edistystä.
Ennen Takahiron kanssa keskustelemista oli kuitenkin oltava rehellinen Junyalle vielä toisesta asiasta. Hajime irrottautui ystävänsä halauksesta ja pakottautui katsomaan tätä suoraan silmiin, vaikka muualle katsominen houkutti kovasti. Hän tunsi sydämensä hakkaavan. Hänen oli kuitenkin pakko tehdä tämä. Ei enää valheita ja salaisuuksia Junyan kanssa. Tämä oli ansainnut parempaa häneltä.
"On jotain muutakin, mitä minun on kerrottava sinulle", Hajime aloitti. Hän piti pienen tauon ja nielaisi. Sitten hän kuitenkin tunnusti: "Luulen, että olen rakastunut sinuun."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.