Serious Conversation

Missä sitten asunto sijaitseekaan, tänne kaikki asuntopelit.

Valvoja: Nightingale

Re: Serious Conversation

ViestiKirjoittaja Nightingale » 21.04.2014 18:44

Hirotaka Yoshida

"Pettämistä on monenasteista. Sänkyyn meneminen on niistä pahin", Shou kivahti. Darretten ykköskitaristinkin tunnetusti epätavallisen pitkä pinna alkoi selvästi pettää. Hika kieltäytyi kuitenkin kokemasta syyllisyyttä sen takia. Koko keskustelu oli ollut Shoun idea, ja Shou oli myös ollut se, joka oli ruvennut syyttelemään Hikaa pettämisaikeista. Toisin sanoen toinen sai, mitä tilasi.

Pienen tauon jälkeen Shou jatkoi hieman rauhallisemmin: "Oli tekosi mielestäsi kuinka pieni tahansa, se loukkasi minua. Viittaan exääni siksi, koska tekemisesi herätti taas pettämiseksi tulemisen pelkoni. Vaikka et voi luvatakaan sitä, ettet joskus ihastuisi uudelleen johonkuhun toiseen, en syytä sinua, koska tulevaisuuteen ei voi nähdä. Mutta minä en ole vakuuttunut siitä, että välität minusta yhä edelleen. Etkä ole vastannut kysymykseeni: rakastatko sinä minua?"

"En kai minä olisi tässä, jos en välittäisi sinusta. Tämä keskustelu ei todellakaan ole mikään nautinto, joten jos minua ei kiinnostaisi yhtään, niin olisin jättänyt tulematta", Hika tokaisi. Vedettyään henkeä hän jatkoi katkeraan sävyyn: "Tällä hetkellä en kyllä ymmärrä, miksi vaivauduin tulemaan. Sinä vain syyttelet minua perusteetta omista peloistasi ja tivaat, rakastanko sinua vai en. Olisin halunnut säästää sinun tunteitasi, mutta kun sinä kerran haluat niin kovasti kuulla totuuden, niin saamasi pitää. Eli ei, minä en rakasta sinua, vaikka jossain vaiheessa niin luulin."
Häilyväinen sydän on ainoa vakaa asia maailmassa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 21.04.2014 19:51

Rishou Makito

"En kai minä olisi tässä, jos en välittäisi sinusta. Tämä keskustelu ei todellakaan ole mikään nautinto, joten jos minua ei kiinnostaisi yhtään, niin olisin jättänyt tulematta", Hika sanoi. Tämä veti henkeä ja jatkoi sitten: "Tällä hetkellä en kyllä ymmärrä, miksi vaivauduin tulemaan. Sinä vain syyttelet minua perusteetta omista peloistasi ja tivaat, rakastanko sinua vai en. Olisin halunnut säästää sinun tunteitasi, mutta kun sinä kerran haluat niin kovasti kuulla totuuden, niin saamasi pitää. Eli ei, minä en rakasta sinua, vaikka jossain vaiheessa niin luulin."

Vastaus, jota Shou oli koko ajan pelännyt, lausuttiin viimeinkin ääneen. Totta puhuen hän ei olisi halunnut kuulla sitä, mutta se oli ollut välttämätöntä suhteen jatkumisen kannalta. Mutta eihän tätä voinut jatkaa, jos toisen tunteet olivat kuolleet aikoja sitten. Jos Hika olisi rakastanut häntä yhä edes vähän, heillä olisi ollut jotain toivoa ja Shou olisi ehdottanut tauon pitoa, jolloin molemmat olisivat saaneet rauhoittua ja päästä yli tapauksesta omassa rauhassa. Nyt kuitenkin eroaminen oli päivänselvä asia.

"Selvä", Shou totesi hiljaa ja käänsi katseensa pois Hikasta. Milloinkohan toisen tunteet olivat alkaneet hiipua? Miksi tämä ei ollut sanonut mitään suoraan ja halunnut kertoa? Säästää tunteitani... Shou toisti Hikan sanat mielessään. Jos tämä olisi halunnut todella säästää hänen tunteitaan, tämä olisi puhunut asiasta aikaisemmin eikä antanut Hajimen kanssa flirttailun tapahtua. Nyt häneen sattui enemmän kuin koskaan ennen.

"Sittenhän meidän on turha jatkaa suhdettamme, jos tunteidesi laita on todella niin", Shou lausui kolkosti. Hän oli halunnut ensin saada Hikan tunteet selville ja sitten vasta keskustella asioista, joihin hän oli tyytymätön ja joissa Hika olisi voinut parantaa asennettaan, mutta hänen ei tarvinnut lausua mitään enää ääneen. Tämä oli sillä selvä.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 10.06.2014 12:36

Hirotaka Yoshida

"Selvä", Shou vastasi hiljaa ja käänsi katseensa poispäin. Poikaystävän surumielinen ja pettynyt äänensävy sai jonkin Hikan sisällä muljahtamaan ikävästi. Hän kieltäytyi kuitenkin kokemasta syyllisyyttä sanoistaan. Itsehän Shou oli halunnut kuulla totuuden hänen tunteistaan, vaikka hän oli parhaansa mukaan koettanut välttää niiden puheeksi ottamista, jotta toisen ei olisi tarvinnut joutua kohtaamaan valitettavaa totuutta.

Mitä taas tunteiden kuihtumiseen itseensä tuli, niin siihen Hika ei ollut voinut itse vaikuttaa. Ei ihminen voinut tietoisesti päättää, oliko rakastunut johonkuhun vai ei. Tosin Hika ei ollut ihan varma, oliko kyse edes tunteiden kuihtumisesta. Hän oli kyllä pitkään kuvitellut olevansa rakastunut Shouhun, mutta kun hän nyt mietti asiaa, hän ei ollut varma, oliko hän ikinä todella rakastanut poikaystäväänsä. Totta kai hänellä oli ollut hauskaa Shoun kanssa ja hän oli välittänyt tästä ja ollut kovin ihastunut, mutta rakkaus olikin sitten jo ihan toinen juttu. Sitä hän ei kuitenkaan aikonut Shoulle kertoa, koska niin julma hän ei halunnut olla, vaikka olikin sillä hetkellä kovin käärmeissään poikaystävälleen.

"Sittenhän meidän on turha jatkaa suhdettamme, jos tunteidesi laita on todella niin", Shou totesi äkisti epätavallisen viileään sävyyn. Hika kääntyi tuijottamaan poikaystäväänsä silmät suurina. Ehdottiko tämä eroamista? Oikeasti? Hän oli aina kuvitellut, että Shou oli ihminen, joka ei missään nimessä ikinä ehdottaisi eroamista vaan yrittäisi loppuun asti löytää jonkin muun vaihtoehdon.

Hikan ensimmäinen vaistonvarainen reaktio oli ruveta protestoimaan, ettei hän halunnut erota. Kerrankin hän kuitenkin jätti ensimmäisen reaktionsa omaan arvoonsa, piti suunsa kiinni ja mietti. Halusiko hän oikeasti jatkaa seurustelua Shoun kanssa? Tulisiko siitä enää mitään Hajime-episodin ja tämän keskustelun jälkeen? Ja jos tulisi, kuinka paljon töitä suhteen saaminen uudelleen toimimaan vaatisi?

Surukseen Hikan oli pakko todeta, että eroaminen oli ehkä sittenkin paras vaihtoehto heidän tilanteessaan. Jokin osa hänestä olisi kyllä yhä halunnut jatkaa Shoun kanssa seurustelua, mutta suurempi osa hänestä oli valmis luovuttamaan. Suhteen korjaaminen tulisi vaatimaan niin paljon töitä, ettei Hika ollut sellaiseen valmis, varsinkaan kun ei ollut mitään takuita, että korjaaminen edes onnistuisi tai että Hikan tunteet Shouta kohtaan palautuisivat ennalleen. Ei, selvä ja siisti ero olisi heidän molempien kannalta parempi ratkaisu.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 10.06.2014 12:52

Rishou Makito

Shou ei suoraan katsonut Hikan reaktiota hänen sanoihinsa, mutta näki sivusilmällään tämän kääntyvän katsomaan häntä silmät säikähdyksestä levällään. Kakkoskitaristi näytti kuin olisi alkanut väittää vastaan, mutta olikin hiljaa. Todennäköisesti Hika alkoi itsekin tosissaan pohtimaan hänen sanojaan.

Vaikka Hika oli heti keskustelun alussa sanonut, ettei haluaisi erota, mutta nyt tämä ei ollut yhtään enää varma, oliko asia todella niin. Vaikkei toinen sanonutkaan mitään, Shou oli varma, että Hika olisi samaa mieltä hänen kanssaan eroamisen suhteen. Shou olisi ollut varmasti nähnyt vaivaa suhteen jatkamiseen, jos Hikakin oli valmis tekemään niin. Ykköskitaristi oli kuitenkin tietoinen Hikan heikosta henkisestä tahdosta ja luonteesta.

Shou halusi kuitenkin kuulla sen Hikan omasta suusta.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 10.06.2014 13:30

Hirotaka Yoshida

Hika havaitsi äkisti, että Shou oli katsonut häntä jo tovin odottavan näköisesti. Ilmeisesti tämä halusi kuulla, mitä sanottavaa hänellä oli. Odottikohan toinen hänen vastustavan ero-ehdotusta vai aavistiko tämä hänenkin olevan samaa mieltä siitä, että eroaminen olisi paras vaihtoehto heille? Shou ilme ei ainakaan näyttänyt kovin toiveikkaalta, joten luultavasti tämä ei odottanut häneltä raivokasta vastustusta. Mutta hyvä, ettei odottanut, kun ei sellaista olisi luvassa.

"Eipä kai. On varmaan meidän molempien kannalta parempi, ettemme turhaan tuhlaa voimiamme tämän suhteen elvyttämiseen", Hika sanoi. Tilanteen vakavuuteen nähden hän kuulosti yllättävän tyyneltä. Luultavasti suru erosta iskisi vasta myöhemmin, kun hän olisi yksin asunnossaan ja hänellä olisi aikaa tiedostaa rauhassa tapahtunut.

"Minä lähden varmaan myös Darrettesta. Olisi liian kiusallista, jos olisimme samassa bändissä eromme jälkeen. Sitä paitsi Kazuhiro ja Aki tykkäävät minusta nyt entistäkin vähemmän. En tahdo olla bändissä, jonka kaikki muut jäsenet inhoavat minua", Hika totesi. Hieman häntä harmitti, että hän joutuisi lähtemään Darrettesta heidän eronsa tähden, mutta toisaalta hän ei ollut koskaan kovin hyvin viihtynyt Darrettessa tai kokenut olevansa samanveroinen jäsen muiden kanssa.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 10.06.2014 13:43

Rishou Makito

Vielä hetken tapitettuaan ja pohdittuaan Hika päätti avata suunsa. "Eipä kai. On varmaan meidän molempien kannalta parempi, ettemme turhaan tuhlaa voimiamme tämän suhteen elvyttämiseen", tämä vastasi tyynellä äänensävyllä. Shoun sydämensä kävi ikävä vihlaisu. Tuntui kuin eron tekeminen ei olisi tehnyt Hikalle kovin kipeää. Shoulla itsellään oli hirveä työ pitää itsensä kasassa, jottei olisi romahtanut täysin.

"Minä lähden varmaan myös Darrettesta. Olisi liian kiusallista, jos olisimme samassa bändissä eromme jälkeen. Sitä paitsi Kazuhiro ja Aki tykkäävät minusta nyt entistäkin vähemmän. En tahdo olla bändissä, jonka kaikki muut jäsenet inhoavat minua", kakkoskitaristi totesi heti perään.

Shou nyökkäsi hiljaa. Hikan päätös lähteä oli järkevä. Bändissä jatkamisesta tulisi erittäin kiusallista ja vaikeaa, jos toinen jäisi. Häntä harmitti kuitenkin se, että Hika kuulosti hieman helpottuneeltakin, että pääsisi lähtemään. "Olet oikeassa. Olen pahoillani, ettet viihtynyt tarpeeksi Darrettessa. Pyydän anteeksi myös Akin ja Kazuhironkin puolesta, olisin toivonut heidänkin joskus pitävän sinusta." Shou tarkoitti sanojaan.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 10.06.2014 14:12

Hirotaka Yoshida

Shou nyökkäsi sen merkiksi, että oli samaa mieltä. Toisaalta Hika olisi halunnut, että toinen olisi ollut eri mieltä tai tarjoutunut itse lähtemään Darrettesta, mutta toisaalta hän tajusi, ettei se ollut ollut kovin todennäköistä. Shou oli ollut häntä pidempään Darretten jäsen - itse asiassa tämä oli perustajajäsen. Shou oli myös huomattavasti pidetympi kuin hän. Ei hän olisi muutenkaan halunnut jäädä ilman Shouta Darretteen, koska Kazuhiro ja Aki olisivat luultavasti savustaneet hänet ennemmin tai myöhemmin ulos. Olisi vain ollut kiva, mikäli Shou olisi tarjoutunut lähtemään hänen puolestaan, kuten tämä olisi vielä pari viikkoa sitten luultavasti tehnyt. Mutta no, he olivat nyt eronneet ja kaikki oli sen vuoksi toisin.

"Olet oikeassa. Olen pahoillani, ettet viihtynyt tarpeeksi Darrettessa. Pyydän anteeksi myös Akin ja Kazuhironkin puolesta, olisin toivonut heidänkin joskus pitävän sinusta", Shou sanoi. Nuo sanat lohduttivat Hikaa hieman. Selvästi Shou välitti yhä hänestä ja hänen tunteistaan, vaikka he eivät enää yhdessä olleetkaan. Kenties he voisivat vielä jossain vaiheessa olla ystäviä?

"Ei se mitään. Ei sillä ole enää niin väliä", Hika vastasi päätään pudistaen. Pienen epäröinnin jälkeen hän jatkoi: "Ehkä me voisimme olla vielä kavereita? Siis sitten kun tästä on kulunut vähän aikaa ja olemme molemmat päässeet yli toisistamme. Olisi sääli menettää niin hyvä ystävä kuin sinä lopullisesti."
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 10.06.2014 14:24

Rishou Makito

"Ei se mitään. Ei sillä ole enää niin väliä", Hika totesi pudistaen päätään. Shou huomasi Hikan selkeän mielenmuutoksen, tämä ei ollut enää kiukkuinen ja vihainen kuten oli ollut muutama sekuntti sitten. Luultavasti Hikan sydämeltä oli vierähtänyt kivi eropäätöksen myötä.

"Ehkä me voisimme olla vielä kavereita? Siis sitten kun tästä on kulunut vähän aikaa ja olemme molemmat päässeet yli toisistamme. Olisi sääli menettää niin hyvä ystävä kuin sinä lopullisesti," Hika ehdotti aavistuksen epäröinnin jälkeen. Shou hieman yllättyi, hän oli luullut, ettei toinen halunnut olla hänen kanssaan enää missään tekemisissä.

Shou sätti itseään siitä, että kuvitteli, ettei Hika ollut koskaan välittänyt hänestä. Totta kai tämä oli, jos nyt ei täysin rakastunut, niin syvästi ihastunut kuitenkin. Ja olihan heidän välilleen syntynyt samalla ystävyyssuhde, minkä menettäminen myös olisi todella ikävää. Hänen oli kuitenkin vaikea kuvitella itseään pelkäksi ystäväksi Hikan kanssa. Mutta mistä sitä ikinä tietäisi?

Shou ei osannut sanoa mitään tulevaan liittyvää. Hänelle tulisi olemaan paljon vaikeampaa päästä yli erosta. "En osaa sanoa. En kuitenkaan kieltäydy harkitsemasta sitä. Mieluusti katson asiaa vasta sitten, kun on kulunut kauemmin aikaa", Shou vastasi hiljaa. Hän ei ollut ollut ikinä ystäviä eron jälkeen exiensä kanssa, mutta aiemmat suhteet olivatkin olleet varsin ikäviä tapauksia.
Rishou Makito

ViestiKirjoittaja Nightingale » 10.06.2014 14:46

Hirotaka Yoshida

Shou näytti yllättyvän hänen ehdotuksestaan. Ilmeisesti toinen oli jostain syystä olettanut, ettei hän haluaisi olla tämän kanssa enää missään tekemisissä. Hikasta se oli kuitenkin outoa. Hän oli mielellään kavereita exiensä kanssa, mikäli nämä olivat kohdelleet häntä hyvin ja olleet mukavia ihmisiä. Hikan mielestä ei ollut mitään syytä siihen, ettei exien kanssa voinut olla väleissä, mikäli kumpikin osapuoli vain sitä halusi.

"En osaa sanoa. En kuitenkaan kieltäydy harkitsemasta sitä. Mieluusti katson asiaa vasta sitten, kun on kulunut kauemmin aikaa", Shou vastasi epäröiden. Hikan suupielet kääntyivät hieman alaspäin. Hän oli toivonut toiselta innostuneempaa ja varmempaa vastausta. Toisaalta hän kyllä myös ymmärsi, että Shou kaipasi harkinta-aikaa. Tämä oli sentään ollut umpirakastunut häneen ja haaveillut vielä hiljattain yhteisestä tulevaisuudesta hänen kanssaan.

"Selvä. Tehdään niin", Hika vastasi ja hymyili pienesti näyttääkseen, ettei ollut pannut pahakseen toisen epäröintiä. Hetken hiljaisuuden jälkeen hän jatkoi: "Voisin ehkä lähteä kohti kotia, että saisit vähän omaa rauhaa. Minusta tuntuu, ettet juuri tällä hetkellä tunne oloasi kovin hyväksi minun seurassani. Ei sillä, että syyttäisin sinua siitä. Ymmärrän kyllä. Mutta joo, voisin lähteä."

Saatuaan puhetulvansa vihdoin taukoamaan Hika nousi sohvalta ja käveli eteiseen, jossa hän puki ripeästi takin päälleen ja kengät jalkaansa. Sen tehtyään hän kääntyi katsomaan vielä kerran Shouta, joka oli tämän vierailun aikana muuttunut hänen poikaystävästään hänen exäkseen. Tuntui oudolta ajatella sitä, mutta eiköhän hän pian tottuisi ajatukseen. Tämä kun ei suinkaan ollut hänen ensimmäinen eronsa, vaikka suhde Shoun kanssa olikin kestänyt epätavallisen pitkään hänen mittapuullaan.

"Nähdään jossain vaiheessa." Noiden sanojen myötä Hika kääntyi poispäin, avasi oven ja asteli pois Shoun asunnosta. Suljettuaan oven perässään Hika suuntasi portaisiin ja aloitti kotimatkansa pää vähintään yhtä täynnä mietteitä kuin tullessa mutta mieli huomattavasti kevyempänä. Joskus ero oli oikea vaihtoehto, vaikka se sillä hetkellä saattoikin tuntua hyvin pahalta.
Nightingale

ViestiKirjoittaja Rishou Makito » 10.06.2014 15:06

Rishou Makito

"Selvä. Tehdään niin", Hika sanoi. Ennen sitä Hika oli näyttänyt pahastuneelta, mutta oli tajunnut sitten, että asia oli erilailla Shoun puolella. Hetken hiljaisuuden jälkeen Hika päätti ilmoittaa lähtemisestä. "Voisin ehkä lähteä kohti kotia, että saisit vähän omaa rauhaa. Minusta tuntuu, ettet juuri tällä hetkellä tunne oloasi kovin hyväksi minun seurassani. Ei sillä, että syyttäisin sinua siitä. Ymmärrän kyllä. Mutta joo, voisin lähteä."

"Hm", Shou mumisi ja nyökkäsi. Vaikka tämä keskustelu oli ollut varsin ikävä ja lopputulos tälläinen, häntä kouraisi silti se, että toisen piti poistua. Se vain pistäisi pisteen iin päälle, että he olivat eronneet, eivätkä voisi olla enää onnellisia yhdessä. Shou oli niin lähellä murtumista, ettei kyennyt lausumaan sanoja suustaan.

Hika nousi sohvalta ja käveli eteiseen. Shou ei kääntynyt katsomaan kakkoskitaristia, kun tämä puku ulkovaatteita ylleen. Hän oli naulinnut lasittuneen katseensa lattiaan ja puristi kylmänhikisiä ja vapisevia käsiään yhteen. "Nähdään jossain vaiheessa", Hika huikkasi ja avasi oven. Pienen hetken kuluttua ovi sulkeutui tämän perässä ja askeleet loittonivat.

Huoneiston valtasi täysi hiljaisuus ja tuskallinen paine, joka oli koko ajan vallinut Shou sisällä pääsi ulos. Hän ei pystynyt enää pidättämään kyyneleitään vaan päästi ne nyt vapaasti valumaan poskiaan pitkin. Hän käpertyi kyljelleen sohvalla ja kietoi kätensä ympärilleen, koittaen jotenkin lohduttaa itseään. Mikä minussa on oikein vikana, kun kaikki jättävät? Enkö muka ole tarpeeksi hyvä poikaystävä? Mitä minä aina teen väärin?
Rishou Makito

Edellinen

Paluu Asunnot